Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irritantje

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:23

ah hier is iedereen gebleven:)

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:41

Ik heb nu 3 nummers gekregen van de Indicator. Het zijn van die kleine 8 pagina's boekjes genaamd tips en adviezen.
Nu zit er een aanbieding bij:
- 6 maanden lang dat blad krijgen + alle bladen van de afgelopen 6 maanden
- Een opbergmap
- tips en advies toolkit voor starende bedrijven van 73 blz met cd rom.
- boek brieven en contracten van 562blz
Normaal 269 en nu voor 29 excl. 6%btw
Hebben jullie deze ook al eens gehad en wat vonden jullie er van?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:09

Oh, die heb ik al meerdere keren binnen gekregen... Ben er nooit op ingegaan omdat de voorbeeldblaadjes die ik kreeg mij totaal niet aanspraken en ik er niets in las waar ik iets aan had.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:38

Let even niet op en er is een slotje :D

Dank voor de openig Holly .

*zet tafels snacks en drank klaar voor een verlate openingsborrel*

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 02:40

@ Kabwan: toen ik net ingeschreven stond bij de KvK heb ik wel een kenningsmakings abbonement gehad bij dat blad, maar eerlijk gezegd zijn alle bladen bijna ongelezen in het oud papier terecht gekomen. Eerst nog wel alles netjes bewaard om dan 'als ik het minder druk heb' daar in te lezen, is het alleen nooit van gekomen. Daarom heb ik ze op een gegeven moment maar weggegooid. Ook de 2 boeken die ik daarbij heb gekregen heb ik nooit ingekeken....

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:47

mag ik me melden , ga binnenkort opleiding in en daarna aan het werk . De opleiding is om het vak natural balance hoefverzorger te leren !
Ik wil er nog iets bij gaan doen , maar daar ben ik nog niet helemaal uit !

Las in jullie vorige deel wat handige tips ! Daarom wil ik me netjes melden :-)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 01:04

Iemand dit al eens meegemaakt via Ebay?
Ik had anderhalve week geleden een aantal items voor mijn riemen gekocht bij 1 verkoper, maar via het paypal account dat aan ebay gekoppeld is lukte het me niet om te betalen. Customer support van ebay schreef dat dat wel eens voorkwam en gaf mij de tip om de verkoper om een email adres te vragen waar ik het rechtstreeks naar kon overmaken via paypal.
Ik verkoper gemaild, drie keer zelfs want ik kreeg geen bericht terug. Tot gisteren, kreeg ik ineens het bericht dat er een geschil was geopend wegens niet betaald object :roll: Ik dus weer gemaild naar de verkoper, dit keer kreeg ik wel een email adres dus ik het meteen overgemaakt. Alles ok, dacht ik.

Krijg ik zojuist van ebay een waarschuwingsmailtje om de transactie met deze verkoper onmiddelijk stop te zetten omdat hij de door mij gekochte objecten verwijderd heeft :oo . Als ik al betaald had werd me aangeraden om zo snel mogelijk een geschil te openen. O bah, ik ben zo pissed -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- Nu maar hopen dat ebay/paypal inderdaad een goede kopersbescherming hebben.

In het vervolg laat ik mijn hardware wel uit Tsjechie komen, dan slik ik die verzendkosten van 25 euro wel.... -O- -O-

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:51

Wat paypal betreft ben ik echt zo stom. Ik begrijp het gewoon niet. Voor buitenlandse bedrijven die ik niet ken gebruik ik een prepaid creditcard.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:57

Ik heb gehoord dat paypal een goede bescherming biedt aan kopers. Dat je dan als verkoper maar moet bewijzen dat de goederen bij de koper zijn aangekomen omdat je anders je geld niet krijgt.

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:12

Gisteren was er bij het programma, recht gezet nog iets over paypal. Dat het toch niet zo veilig was, als iedereen denkt. Misschien interesant om terug te kijken.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:13

Goedemorgen, mag ik me hier ook melden?
Wij hebben een vakantiehuis voor mensen die met hun paarden/honden op vakantie willen, uiteraard zijn mensen zonder huisdieren ook van harte welkom!
Op dit moment heb ik nog een baan van 16 uur ernaast, maar ik ben aan het twijfelen om die op te zeggen omdat we het gewoon zo druk hebben thuis.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:56

Kabwan, dat ging over ideal. Maar was wel interessant. Ze gaven consumenten oa de tip om te kijken of een webwinkel bij een branche organisatie was aangesloten. Dan was het veilig volgens hun. Zijn jullie bij een branche organisatie aangesloten?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:09

PayPal hanteert wel vrij strenge voorwaarden...ik heb een keer via Ebay USA wat gekocht , nooit de spullen ontvangen en PayPal wilde er ook niks aan doen :n

Ik ben nergens bij aangesloten. Zegt op zich toch ook niet zoveel... iemand die bij het 1 of ander aangesloten zegt te zijn kan toch de boel voor de gek houden of net op het randje staan om eruit geknikkerd te worden omdat er klachten komen.

Mensen die bij me willen bestellen en het niet vertrouwen , moeten maar gewoon even naar Google gaan en dan zien ze wel dat m'n klanten positief zijn :P

En als ze het dan nog niet vertrouwen dat bestellen ze maar spullen via de wederverkopers waar ze het af kunnen halen en dan meteen over kunnen steken met geld / spullen :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:28

Ik zit ook niet bij een brancheorganisatie en die vrouw waar ik vorig jaar door opgelicht was, was er wel lid van ;) Inmiddels is ze geroyeerd, maar je moet het eerst aardig bont maken voordat ze je eruit kicken. Dus het zegt idd helemaal niets!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:39

Ik denk al, waarom wordt er zo weinig gezegd in het topic...is er al een nieuwe natuurlijk! haha
Holly, goed werk!

Ik heb een goede dag vandaag, kreeg net een bevestging voor een bruiloftsreportage van een stel waar ik vorige week was. Ook moet ik zondag een jongeren club fotograferen en ben nu bezig met een ontwerpopdracht, dat is nog wel ff werk en moet zsm af!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:59

Leuk Yucca, hoe drukker hoe beter!

Wij hebben aan onze IT'er gevraagd om een systeem te implementeren waarbij de klant ook kan betalen met Paypal, en vervolgens meteen zijn credits krijgt, zonder dat wij nog hoeven tussen te komen. Zo gaat de service nog sneller en kunnen we meer studenten helpen die een accuut probleem hebben :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:00

Goed nieuws, Yucca :) Alleen maar fijn om het zo druk te hebben, dan gaat de business goed!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:40

Vraagje aan Mariska en Hilda, wat doen jullie om 'bij' te blijven in het vak? Volgend jullie nog workshops/cursussen? Ik ben eigenlijk opzoek naar een goede en leuke dag waar ik meer kan bijleren over bruidsfotografie, heeft één van jullie twee ervaring?

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:44

Wat gaan jullie hard! :+

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:30

Vanmorgen dus de marketing bijeenkomst gehad van Slam FM/Radio 10 Gold. Al met al een informatieve bijeenkomst gericht op radioreclame bij een van de zenders of bij beide. Ze hadden een speciaal pakket met flinke korting als je vandaag de deal met hun rond zou maken. Op zich een mooi pakket maar voor ons veel te duur.

Ze hadden het over 7 stappen:
1. Consistente communicatie levert klanten op.
2. Herhaling zorgt voor herkenning en een veel sterker imago.
3. Uw merk is het gezicht van het bedrijf.
4. Zorg voor de juiste boodschap naar de juiste klanten.
5. Klant van "morgen" wordt klant van " vandaag".
6. Budget is niet het belangrijkste, slim inzetten is het belangrijkste.
7. "Top of mind" bekendheid levert positieve resultaten.

Deze stappen moet je hoofzakelijk zien in het licht van radio reclame maar een aantal punten gelden volgens mij voor alle soorten reclame.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:03

Opzich goede punten, maar nog best moeilijk om uit te voeren. Want zorg voor je juiste boodschap; wat is dat precies, daar zit veel werk ik om dat voor elkaar te krijgen. En ook 'slim inzetten' wat is dat dan? Hebben ze daar ook nog meer info over gegeven?

Ik had rare brieven in huis. Heb onlangs 2 kleine advertenties + een groot redactioneel stuk in een weekkrant laten plaatsen. Kreeg ik de factuur thuis en vlak daarna een brief van een advocatenkantoor dat ik de factuur moest voldoen aan een beheersmaatschappij. De brief was echt juridisch geschreven, en onderaan stond met dikke letters: factuur niet voldoen aan uitgever, maar aan beheersmaatschappij. Toch maar even gebeld naar de uitgever en ik moest inderdaad de openstaande facturen voldoen aan de beheersmaatschappij...oei, klinkt niet goed voor die uitgever, betalingsachterstand ofzo!

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:29

Paan schreef:
Vanmorgen dus de marketing bijeenkomst gehad van Slam FM/Radio 10 Gold. Al met al een informatieve bijeenkomst gericht op radioreclame bij een van de zenders of bij beide. Ze hadden een speciaal pakket met flinke korting als je vandaag de deal met hun rond zou maken. Op zich een mooi pakket maar voor ons veel te duur.

Ze hadden het over 7 stappen:
1. Consistente communicatie levert klanten op.
2. Herhaling zorgt voor herkenning en een veel sterker imago.
3. Uw merk is het gezicht van het bedrijf.
4. Zorg voor de juiste boodschap naar de juiste klanten.
5. Klant van "morgen" wordt klant van " vandaag".
6. Budget is niet het belangrijkste, slim inzetten is het belangrijkste.
7. "Top of mind" bekendheid levert positieve resultaten.

Deze stappen moet je hoofzakelijk zien in het licht van radio reclame maar een aantal punten gelden volgens mij voor alle soorten reclame.

Zeker ook voor online adverteren. Goedkope ads gebruiken voor exposure, vaak je naam in beeld en dan misschien ook voor de mensen die niet echt opzoek zijn naar wat jij *exact* kunt bieden, maar wel jouw naam zien. Verkoop jij ananas en mango, maar iemand zoekt op appel, dan is de kans redelijk aanwezig dat die gene ooit weer op fruit zoekt, en als jouw naam dan weer naar voren komt, dan wordt je herkend, is de kans groter dat de klant bij jou terecht komt, en daarvoor heb je dan de iets duurdere ads waarbij je hoger in de resultaten komt.

Yucca schreef:
Opzich goede punten, maar nog best moeilijk om uit te voeren. Want zorg voor je juiste boodschap; wat is dat precies, daar zit veel werk ik om dat voor elkaar te krijgen. En ook 'slim inzetten' wat is dat dan? Hebben ze daar ook nog meer info over gegeven?

Daar kan je met zelfreflectie denk ik ook wel achter komen. Wat wil de klant lezen, en wat leest (of hoort..) de klant als mijn boodschap verschijnt? (Bij een spontane bruidsfotograaf verwacht ik toch iemand die spontaan verschijnt zonder dat je er om gevraagd hebt 8-) ;) ).

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:32

Haha, ja ik ben papparazzi-bruidsfotograaf :D kom zo achter ieder bosje tevoorschijn!

Maar zo makkelijk is het nou ook weer niet om te weten wat je klant wil lezen/weten/wil.
Soms kan je iets in je hoofd hebben wat de klant helemaal niet interessant vind of iets dergelijks.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:54

Ik vind dat spontane bruidsfotograaf juist wel leuk klinken :)

Wel leuk gevonden om het zo te bekijken LHO :D

Doet me denken aan het bordje langs de weg naar mijn schoonouders :

"Pas op! Plotseling optredende gladheid"

Wij zitten dan altijd in de auto zo'n geluid te maken van *tadatadadadadatadadata.... hooggeëerd publiek....(mag ik u voorstellen : Gladheid) * :')

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:44

Ik heb een vraagje aan jullie, omdat ik nog niet zo lang op Bokt zit.

Wij houden als bedrijf altijd een actie voor het reinigen van paardendekens. We kijken altijd daarbij naar het weer. En nu gaan wij die in april houden. Ik verwacht dat dan wel de meeste dekens van de paarden af zullen gaan. Hoe kan ik die op Bokt onder de aandacht brengen?
Zonder dat ik daar problemen mee krijg.
Onder in mijn profiel zetten? Of juist nog ergens in een topic.