Studentikoos als wij zijn hier, gaan we naar Op Kamers #4 !!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Re: Studentikoos als wij zijn hier, gaan we naar Op Kamers #4 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:23

Nieuw topic!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:26

jaaa ik meld me ook weer :D

ik ben lekker even weer bij mijn mama thuis :D dat bevalt toch nog even beter als in mn eigen home :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:01

blegh ik moet zo werken :') Geen zin hahah
moet van 13:30-18:00 :Z
Mjaah morgen lekker om 8:00 naar die manege *\o/*
Ben benieuwd!!
Stiekem hoop ik dat ik daar ook de kans krijg om paardje te rijden O:)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:06

Ik wilde perse m'n film nog afkijken. Die had ik gistermorgen gekeken voor ik moest werken. Bleek dat het nog 10 minuten waren ofzo :+ . Nu kan ik naar stal lekker rijden en dan vanmiddag kijken of er ook nog andere mensen aan het groepsproject bezig geweest zijn. (op de een of andere manier komt het altijd weer goed, terwijl we eigenlijk niet afspreken wie wat doet maar we er gewoon aan beginnen en elkaar via de mail laten weten wat er al is gedaan.)

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:26

haha naskapower :')

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:31

Alweer een nieuw topic, jeetje, wat gaan jullie hard! Volgens mij heb ik in deel 3 wel 2 berichten geplaatst ofzo. :') Drukdrukdruk he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:18

Hallo nieuw topic! *\o/*

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:20

Ik zag net dit topic voorbij komen, en ik kom me even melden! In het eerste topic was ik ook aanwezig, maar dat is een beetje verwaterd omdat ik nog niet helemaal druk bezig was met het zoeken naar een kamer.

Ik doe de leraarsopleiding Engels in Tilburg, en verhuis binnen een maand waarschijnlijk die kant op! Gelukkig had ik al heel veel dingen voorbereid, want ik merk nu wel dat het erg veel werk is om alles in 1x te moeten regelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:31

Wat voor kamer heb je? :D

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:37

Ik kom me ook alvast melden, kan ik me alvast geestelijk voorbereiden! Ik ga aankomende zomer op kamers, waarschijnlijk Groningen omdat ik daar de studie toegepaste psychologie wil gaan doen! Punt is dat ik echt geen flauw beeld bij op kamers gaan heb. Hoeveel vierkante meter is een beetje "normaal" ? :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:41

Desolate: welkom en leuk dat je naar Groningen gaat.
Grootte van je kamer hangt helemaal af van het geld dat je uit wil/kan geven en in welke buurt je wil wonen. Maar het gemiddelde loopt denk ik van 12 tot 20 m2

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:42

12 m2 is nog net wel een oke maat vind ik zelf. Daaronder wordt het toch wel wat klein. :=
Ik heb zelf 15m2 met een eigen keuken er in en dat is wel een redelijk perfecte maat. :)

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:45

Dat klinkt toch al wel beter! Ik zag op het internet vooral kamers van 6m2, ik schrok al! Op hoeveel kosten per maand moet ik toch zeker wel rekenen als ik vragen mag? En is dit makkelijk te doen met je stufi, of heeft meerendeel er een baantje bij, of erg aardige ouders? :)

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:48

6m2 is echt niets. :n zou ik niet doen, volgens mij word je dan gek :=
pfoe kosten..
schoolgeld
huur van je kamer
boodschappen
boeken
kleding/mobiel/etc.
kan zo even niet op meer komen

als je zuinig bent en een niet te hoge huur hebt denk ik dat het met je stufi en evt een bijdrage van je ouders wel te doen is. heb zelf geen bijbaantje en red het op zich wel. Krijg dan wel een bijdrage van mijn ouders. Van mijn vader 100 euro en van mijn moeder ook zoiets. Mijn huur is ongeveer mijn stufi.

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:53

Bedankt voor deze informatie! Ik wilde ook echt geen 6m2 doen hoor, dan zou ik er claustrofobisch bij worden! :')

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:04

Ik heb ik Groningen op een zeer mooie plek in een huis van 3 meiden een kamer van 20 M2 met een eigen keuken voor 390 euro (erg lieve ouders)
Ik denk dat je in groningen ongeveer moet rekenen op 280 tot 400 euro voor een kamer van 12 tot 20 m2.
Maar dit is ook super afhankelijk van de plek waar je woont, de staat van het huis, het aantal huisgenoten, voorzieningen etc.

Je komt ook uit twente zie ik? Ik ook ;)
Laatst bijgewerkt door Phylos op 15-01-12 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:05

Aangezien ik weer eens lekker aan het SOG-gen ben en opeens dit topic tegenkwam dacht ik hé, volgens mij heb ik ook ooit in een ver verleden gereageerd, laat ik me weer eens melden, onder het mom: beter studiegericht sog-gen dan loos rondhangen op FB. :Y)

Zal me even voorstellen: Tamara, 20 jaar (almost 21! Nog maar 2 maandjes en dan kan ik eindelijk alle kroegen legaal in! :D ) woon en studeer in het prachtige Groningen. (Er gaat sowieso niets boven Groningen! Zowel in letterlijke zin als figuurlijke ;) ) Zit momenteel in mijn 3e jaar Geschiedenis aan de RUG maar ga er lekker een jaartje langer over doen want ik zie het niet zitten om op mijn tweeëntwintigste al aan het werk te moeten. Heb echt een heerlijke kamer al zeg ik het zelf. Woon recht tegenover het het station van Groningen Noord, precies tussen de stad en Zernike in. Woon samen met 2 andere mensen in mijn huis, waarvan 1 vriendin en de broer van de vriendin. Super luxe allemaal, vaatwasser is aanwezig *\o/* , combi magnetron oven, grote koelkast, vriezer, blender, mixer, grill-ding voor tostis en groenten grillen, automatische sapmachine. Jep, ben al behoorlijk verwent. :')

Op het moment midden in tentamenweken, eerste tentamen heb ik al gefaald, maar die van komende vrijdag ga ik halen! (moet ook wel, anders moet ik volgend jaar het hele vak overnieuw doen. :7 ) Dus eigenlijk moet ik nu hard aan de studie zijn... :O

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:06

Dat klinkt (voor de grootte) dan wel redelijk! :)

Was het niet heel erg wennen voor jullie om een huis te delen?

Klinkt lekker luxe, Tamara! Veel succes met je tentamen al vast! (Ik vergeet het anders :'))

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:09

Nee niet echt wennen, aangezien je thuis toch ook een huis deelt. Hangt wel heel erg af van je huisgenoten natuurlijk. Hiervoor deelde ik de keuken ook, dat was wel een beetje wennen (vooral de minder luxe :P) Nu ik er zelf één heb vind ik het wel heel erg fijn. Het delen van een douch en wc met 2 mensen is nog luxer dan met de andere 4 mensen thuisthuis moet je maar denken :P. Nou heb ik wel een hele mooie nieuwe wc en douche in mijn huis, dat scheelt. Thuisthuis is natuurlijk wel altijd luxer/schoner/groter.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:11

Ik ben in hetzelfde huis begonnen in een kamer van geloof ik 8m2. Is inderdaad erg klein maar voor mijn 1e jaar eigenlijk prima, was allang blij dat ik een kamer had want op en neer reizen zag ik niet zitten. Maar toen mijn andere huisgenoot wegging (we waren met zijn vieren) ben ik meteen doorgeschoven naar haar kamer, rond de 14m2 ofzo. En dat bevalt wel een stuk beter, betaal ook niet belachelijk veel ofzo, €265 inclusief. Maar 6m2 is wel echt heul klein, daar pas een bed in en dan ben je klaar. Ik had in mijn kamer van 8m2 een hoogslaper, daaronder mijn bureau en een kastje met tv, 2 boekenkasten en een stoel. Had gelukkig een inbouwkast erin zitten. Het kon allemaal precies, maar ideaal voor een hele studentenperiode is het niet. Maar meestal zijn het ook van die kamers voor eerstejaars of mensen die iets anders zoeken maar toch graag in de stad zelf willen wonen.

En een huis delen viel wel mee. Het scheelt enorm dat ik dus mijn huisgenoten best goed ken, 1 is een goede vriendin van de middelbare school en de ander is haar broer. Dus alles gaat gewoon in overleg, we hebben een huislijst via wiebetaaltwat.nl en dat wordt eens in de zoveel tijd afgerekend. in het eerstejaar waren we nog wel heel fanatiek met een schoonmaaklijst maar die is ondertussen ook enigszins verwaterd omdat het erop neerkwam dat die beste vriendin en ik alles deden en de broer en andere huisgenoot niks. Nu doen we het gewoon wanneer iemand zin heeft of wanneer het echt nodig is. De broer doet eigenlijk meer de huis-tuin en keukenklusjes als gootsteen ontstappen, batterijen vervangen van het brandalarm of de lichten enz. Vriendin en ik de schoonmaakklusjes. Behalve wanneer zijn dispuut of club over de vloer is geweest, dan is de keuken en de wc voor hem, maar dat doet die dan ook gewoon. Dus het gaat eigenlijk allemaal heel soepel hier. Maar als je huisgenoten hebt die je amper kent kan het wel eens vervelende situaties opleveren denk ik, zie het bij andere vriendinnen.. afwas van 2 weken geleden enz. niks schoonmaken of 1 iemand die alles koopt..
Laatst bijgewerkt door _Mara_ op 15-01-12 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:03

Hitime schreef:
Wat voor kamer heb je? :D

Ik heb een kamer van 17 m2 op de bovenste verdieping van een studentenflat, waar elke verdieping een apart huis is. Bij mij in het 'huis' woont ook een hele goede vriendin van me, dus dat gaat echt gezellig worden!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:23

Heuj, nieuw topic! Haaii

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:41

Echt op kamers zit ik niet meer. Ik woon inmiddels samen met mijn vriend in een bovenwoning (2 kamer appartmentje). Hier hebben we alles voor ons eigen. Eigenlijk best een luxe aangezien ik nog wel studeer (zit nu in mijn 2e jaar hbo). Hiervoor heb ik 1 jaar bij een hospita gezeten. Daarna zijn mijn vriend in ik samen naar de andere kant van het land verhuisd en hebben we samen in een kamertje van 20 m2 gezeten voor een paar maanden.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:16

Phylos schreef:
Thuisthuis is natuurlijk wel altijd luxer/schoner/groter.

Bij mij is alles in mn studentenhuis luxer en groter :')

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:23

Ow haha dat kan ook natuurlijk :P