Wie heeft er hier een vreemde baan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mooney1

Re: Wie heeft er hier een vreemde baan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:49

Ik had vroeger een vriendje die was steenhouwer en was voornamelijk bezig met namen ed in grafstenen graveren.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:53

whahaha Mariska, wat klinkt dat goor :P

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:56

Een kennis graaft graven op die weg moeten. Dan moeten ze de kist openen en "sorteren" :=
Sieraden blijven gewoon "goed" en die mogen ze dan houden, maar denk niet dat ik daar zo blij mee zou zijn :o

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:57

nee die sieraden zou ik mooi verkopen :P

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:58

Winddancer schreef:
Een kennis graaft graven op die weg moeten. Dan moeten ze de kist openen en "sorteren" :=
Sieraden blijven gewoon "goed" en die mogen ze dan houden, maar denk niet dat ik daar zo blij mee zou zijn :o

He gadver zeg, dat klinkt lekker luguber.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:01

Mijn oom graaft graven, gewoon nog met een shop. Het idee dat daar dan een overleden persoon in word gelegd ...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:08

Ieuw poep homogeniseren, jakkie.
die staafmixer is blauw of niet? Uitzetten voor je het potje eronder weghaalt anders spettert de keet eronder :D

Lijken opgraven ook brrr.

Ik ben evolutionair genetisch research analiste en werk vooral met (het dna van) sluipwespen en ook fruitvliegen.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 08-01-12 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:18

Winddancer schreef:

nou doe mij dan ook zo een beroep, kan je aardig wat mee verdienen als je wel is ziet wat mensen voor sieraden omlaten.
voor mij een reden om er niks in te doen

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:20

Eigenlijk belachelijk dat ze dat mogen houden.. beetje cru om een wildvreemde met het sierraad van je overleden dierbare te zien lopen, al is die kans niet groot natuurlijk..

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:22

Dromen schreef:
LDRD schreef:
Ik heb geen gekke baan, vind ik zelf dan :D .

Maar tijdens mijn werk ben ik ooit een keer op een beroep gestuit dat bij mij de wenkbrouwen deed fronsen: koppensneller.

Zonder gelijk te googelen, iemand een idee wat een koppensneller doet?

Koppensneller: hoofd afhakken

In de bloemen is dat ook :j Bijv. bij trosrozen wordt de hoofdknop eruit gehaald. Of bij tulpen.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:27

Wat een beroepen komen hier voorbij zeg hihi. Ik heb geen rare baan maar bij een beroepentest kwam wel eens uit dat lijken opduiken bij mij zou passen.. :+ .. leuk, met mn watervrees haha. Maar dan nog, hoop niet dat je 40 uur in de week aan de lopende band lijken op moet duiken anders is er iets goed mis.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:41

Mariska_28 schreef:
Ik werk op een lab waar we monsters krijgen uit medicijnstudies op vrijwilligers..
Dat houdt in dat ik soms `s morgens vroeg potten met stront (van mensen), met wat water erbij, homogeen moet maken met een soort staafmixer. Daarna giet ik het over in verschillende potjes... Je kan goed zien als mensen niet goed gekauwd hebben, dan krijg je gewoon hele doperwten en maiskorrels erin.. en ook stickertjes op fruit komen er leesbaar weer uit :-)

Ik zit te kokhalzen boven mijn lunch. Wat een smerige job! :r

Vind je het leuk?

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:48

eens iemand ontmoet die kippenvanger van beroep was , schijnt heeel goed te betalen !

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:51

Mariska_28 schreef:
Ik werk op een lab waar we monsters krijgen uit medicijnstudies op vrijwilligers..
Dat houdt in dat ik soms `s morgens vroeg potten met stront (van mensen), met wat water erbij, homogeen moet maken met een soort staafmixer. Daarna giet ik het over in verschillende potjes... Je kan goed zien als mensen niet goed gekauwd hebben, dan krijg je gewoon hele doperwten en maiskorrels erin.. en ook stickertjes op fruit komen er leesbaar weer uit :-)

Wahaa het is wel vies, maar toch ook wel heel erg grappig :P Er komen inderdaad erg aparte beroepen voorbij hier :P

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:52

mijn neef is lasser, maar dan onderwater. Hoor je ook niet vaak.

Mystery guest? hoe wordt je dat? lijkt me super leuk!!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:54

Is het wel echt dat ze de juwelen mogen hebben, of nemen ze dat sowieso.
Dacht dat de opengelegde graven opnieuw in een massaput gestoken werden. Maar dat kan iets van vroeger zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:56

Sjimmy, bij bloemen heet dat toch gewoon toppen?

Ik ken wel iemand die de psychiatrische gevangenis werkt en die kom ik regelmatig tegen als die op verlof is met een groepje mensen. Dus ik heb ondertussen al aardig wat verlofgangers daardoor ontmoet (het hoort inderdaad niet zo, maar ja als ik met diegene spreek en de gevangenen komen erbij staan kom je ze toch tegen). Ik vind het zelf best een aparte baan, ook al komt ie wel vaak voor natuurlijk. Maar t is toch best apart om met een groep 'speciale' mensen in de buitenwereld te zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:57

lesilla schreef:
Dacht dat de opengelegde graven opnieuw in een massaput gestoken werden. Maar dat kan iets van vroeger zijn.

Ik ook, de knekelput. Ik weet dat ze hier de boel opgegraven en alles bij elkaar in een anoniem graf storten op een andere plek op de begraafplaats.

In het crematorium worden sieraden er ook uit gehaald, alleen dan wel voor het goede doel. Gaat niet mee de pot in.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:10

nova_zodiax schreef:
mijn neef is lasser, maar dan onderwater. Hoor je ook niet vaak.

Mystery guest? hoe wordt je dat? lijkt me super leuk!!!

Gewoon aanmelden bij 1 van de vele bedrijven :)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:33

vuurneon schreef:
lesilla schreef:

Ik ook, de knekelput. Ik weet dat ze hier de boel opgegraven en alles bij elkaar in een anoniem graf storten op een andere plek op de begraafplaats.

In het crematorium worden sieraden er ook uit gehaald, alleen dan wel voor het goede doel. Gaat niet mee de pot in.

Nee, zij mogen het echt zelf houden. Wat ze er mee doen verder maakt niks uit. Moet wel zeggen dat het hier over de grens in Duitsland is, weet niet of het daar anders is dan in Nederland.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:24

pietsie schreef:
eens iemand ontmoet die kippenvanger van beroep was , schijnt heeel goed te betalen !

Mijn vriend heeft dat een tijdje gedaan haha :+ Verdiend inderdaad wel erg goed, maar is wel echt pokke werk.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:36

mijn vriend is zzper en doet ook vanalles waaronder kippenvangen :+
edit: foutje verwijderd
Laatst bijgewerkt door princesmax op 08-01-12 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:40

Toad schreef:
die gaat langs bij winkels om te kijken hoe het personeel functioneert. Ook controleren ze hoe de winkel eruit ziet en of het goed verzorgd wordt (bijv).

of een mystery guest van marlborro die de winkeliers test of ze wel marlborro aanbevelen als ze een andere soort kopen, zo irritant

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:43

Elma_ schreef:
Die weet dat (nog) niet :')

oei :x

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:46

pietsie schreef:

Mijn zwager deed dit ook, maar moest behalve kippen vangen, ze ook de nek omdraaien.. Lekker baantje de hele dag kippen doden :')

Mijn vriend heeft een hele tijd als autorijder gewerkt, niet zozeer een rare job maar best een bijzondere.
In de haven hier staan gloednieuwe engelse auto's die de boot opgereden moeten worden, hij reed de hele dag in gloedjenieuwe jaguars en porsches (en heel veel ford's) de boot of trein op en af.
Betaalde trouwens extreem goed, enige nadeel waren de werktijden (22.00u-6.00 of 6.00-14.00)