Doktersassistenten graag jullie ervaring

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Re: Doktersassistenten graag jullie ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:24

Nou een ROC is ook niet alles, ik had het achteraf veel liever zelf willen doen met stage zoeken. :)
Ze plaatsten mij verder weg (waar ik dagelijks dus 60 km heen en 60 km terug kon rijden) ''Omdat jij een auto hebt''.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:26

Had je niet kunnen invullen 'geen auto'

Nou, zelf zoeken ECHT NIET :')
Ik had liever gehad dat ze mij ergens plaatste, veel fijner geweest!
Had ik in ieder geval een stage.

Trouwens NIPA, is een 2 jarige opleiding. Heeeel veeeel praktijken en ziekenhuizen zullen je aannemen.
Had beter daar voor kunnen kiezen :=
NIPA is een heel oude opleiding, bestaat al zo lang.. Daarom krijg je zo makkelijk stage.. Capabel is nieuw, dus dat is nog erg moeilijk..

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:27

Stagevervangendeopdracht moest ik maken, maargoed veel begeleiding was er niet ofzo in die tijd dat ik die 10 weken op school zat te niksen. Ze zijn nogal laks.. :\ Nee gewoon 10 weken waarschijnlijk. Dus wel balen als dat zo is..

Je mag toch niet geweigert worden? :oo Ze zeggen bij ons dat ze verplicht zijn iedereen aan te nemen? :?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:29

Nee helaas kon ik dat niet invullen, ik kwam namelijk elke dag met de auto naar school. :')
Als jullie nou in de buurt van mij woonden wist ik nog wel een leuke stageplek. :)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:29

moonsparkle schreef:
@sassy waarom was je dan gestopt bij het roc? stage is 160uur per jaar.

Nee hoor bij roc is stage in totaal (2 jaar 1150 uur bij verkorte opleiding. Ik heb besloten over te stappen naar capabel
omdat ik niet tevreden was over het ROC, ik haalde goede cijfers, goede stage maar miste iets bij het ROC
het gaat meer om alles er om heen dan om het vak van doktersassistente zelf...
Je gaat naar school maar moet alles uit de boeken halen en weinig uit de lessen. Alles zelf uitzoeken.
Ik was gewoon niet tevreden.. en ik moest nog 1 jaar die doe ik liever bij Capabel. (600 uur stage)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:32

_Nancy schreef:
Ik weet niet of je buitenlandse stages mag doen.. Waarom zou je dat doen? Dat is toch niet handig??

Vorig jaar had je geen stage, maar wel door naar het volgende jaar??
Meestal werkt dat niet zo, lijkt me ;) Maar een extra stage, zal een paar uur extra zijn denk ik.

Het zijn vooral die ROC's overal :(
Maar goed, dat is lekker makkelijk om je gewoon te weigeren..

Bij een buitenlandse stage mag je vaak in een hele korte tijd veel uren maken.
Ook mag je vaak in het buitenland meer (meer handelingen) en het staat goed op je CV
Als ik tijd over heb na de opleiding wil ik er misschien een extra maandje buitenlandse stage aanhangen :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:33

Ik ga kijken bij NIPA, of er iets van overplaatsing oid geregeld kan worden :D
Daar heb je ook de éénjarige opleiding, alleen wel 4 avonden per week naar school.
Maar goed, stage wordt door hun geregeld! En het is ook maar 1 jaar.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 23:38

Sassy4barrel schreef:
moonsparkle schreef:
@sassy waarom was je dan gestopt bij het roc? stage is 160uur per jaar.

Nee hoor bij roc is stage in totaal (2 jaar 1150 uur bij verkorte opleiding. Ik heb besloten over te stappen naar capabel
omdat ik niet tevreden was over het ROC, ik haalde goede cijfers, goede stage maar miste iets bij het ROC
het gaat meer om alles er om heen dan om het vak van doktersassistente zelf...
Je gaat naar school maar moet alles uit de boeken halen en weinig uit de lessen. Alles zelf uitzoeken.
Ik was gewoon niet tevreden.. en ik moest nog 1 jaar die doe ik liever bij Capabel. (600 uur stage)

het gaat om boldeeltijd he?heb t formulier namelijk voor me liggen waar die 160uur op staat en had er op de opendag ook naar gevraagd?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:46

Ja BOL. BBL Is nog langer die is iets van 960 uur per jaar BOL 600 uur per jaar

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:48

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 23:51

zou het misschien per locatie verschillen? wel vreemd het verschild best veel

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 00:32

nee ik denk niet dat het zoveel kan schelen want zelfs de LOI en andere thuisstudies zitten rond hetzelfde (600 uur a 700 uur stage per jaar ) aantal uren. 160 uur lijkt me wel heel erg weinig om praktijk ervaring op te doen...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 16:40

Lijkt me wel stug dat als het op een formulier staat en door een docente van de opleiding verteld wordt het toch anders is maar ik ga er toch voor de zekerheid achteraan bellen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:22

ja zou ik wel doen want lijkt me sterk dat alle opleidingen ongeveer 600 uur per jaar moeten voldoen (dat is volgens mij de eis van calibris) en dat 1 ROC maar 160 uur stage vereist ... welke ROC is dat dan ?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:11

160 uur kan niet, dat is net 4 weken stage, ik moest in totaal 760 uur stage lopen, was de 1 geen 7?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 19:37

ROC midden Nederland. In totaal loop je trouwens dus 320 uur he je loopt 160 uur in de tweede helft van het eerste jaar en 160 uur in de eerste helft van het tweede jaar.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:47

het staat ook zo op de site van ROC MN maar 160 uur per jaar.... wel weinig vind ik. Mijn eerste stage was 240 uur (daarna nog een tweede van 420 uur ook eerste jaar) en ik vond de eerste stage al kort, je kunt in die 6 weken maar weinig praktijk ervaring opdoen voor zo een ´breed ´vak

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 20:13

Ik heb in elk geval ook een mail gestuurd naar het ROC in Amsterdam om te vragen of zij dezelfde opleiding aanbieden, mede om te kijken of de stage uren daar gelijk zijn.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:14

dat is misschien een goede optie. ik zou zelf meer stage uren aanraden, vooral ook omdat ik zelf merkte in de opleiding dat de theorie makkelijk te begrijpen en te onthouden is als je deze ook toepast in de praktijk :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 21:23

:j ik kan natuurlijk ook kiezen om gewoon meer stage te gaan lopen als ik merk dat ik ervaring te kort op doe.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 13:49

sorry voor de late reactie maar ik wou even posten dat ik inmiddels contact heb gehad met de opleiding ROC in Amsterdam, deze konden wel direct antwoorden geven terwijl ik niet tot nauwelijks reacties had van het ROC MN. Daar is echter alleen de BBL opleiding voor mij geschikt wat me eigenlijk heel goed uitkomt alleen ben ik heel bang dat ik niks kan vinden, ga zo vast beginnen met een sollicitatiebrief. 'T vervelende is ook dat ik heel geen ervaring heb in de zorg tot nog toe...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 18:48

zijn er meer mensen hier die nog geen ervaring in de zorg hadden?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:35

voordat ik naar het roc ging had ik ook geen ervaring in de zorg. Ik raad je aan om bij prive klinieken zoals plastisch chirurgie te proberen, ik heb gemerkt dat die vaak sneller en positief reageren. De meeste hier in de buurt hebben geen contract met scholen dus vaker een plekje vrij

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:47

Ik ben in Arnhem geweest voor de open dag van het ROC, wat me tegenstaat van de opleiding is de weinige uren stage lopen. Ik heb opleiding tot verpleegkundige gevolgd, wat ik niet gehaald heb en daardoor ben ik VIG-er, maar wil dus deze opleiding gaan volgen.

Probleem is dat ik naast school en stage nog een baan moet aanhouden voor mn vaste lasten ed :\
Ik ga eerst huisartsenpraktijken aanschrijven of ze me uberhaupt willen aannemen voor hopelijk de gehele opleiding. Dan kan ik daarnaast mn huidige baan aanhouden voor in het weekend.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 16:12

als je stage gaat lopen voor een bol opleiding wordt de stage meestal voor je gezocht