VogeltjeM schreef:Toen ik was gestopt met mn studie heb ik ook ieder baantje aangegrepen om te verdienen, maar ik werd echt DIEP ongelukkig van mijn baantje(s)... Ik zat fulltime achter de kassa (en werkte 9 uur per dag, waarvan 1 uur pauze en verder zat ik dus letterlijk 8 uur lang achter die kassa) en in het weekend werkte ik in een bejaardentehuis. Bij beide baantjes had ik ook niet zo'n goede aansluiting met collega's, die waren ook met heel andere dingen bezig dan ik. Ik wist dat het maar voor een jaartje was, daarom hield ik het ook vol, maar leuk was het niet.
Dussik snap TS heel goed hoor, je moet ook iets doen dat je enigszins leuk vindt. Anders ga je een heel ongelukkig jaar tegemoet. Misschien is http://www.activityinternational.nl iets voor je?
Dat zou ik dus ook hebben. Ik ben niet heel erg sociaal aangelegd, een beetje verlegen.. En dan ben ik bang om iets fout te doen en dan loop ik de hele tijd op mijn tenen.. Ik word dan ook ongelukkig. Ik denk ook wel dat ik het een half jaar vol zou houden, maar als er andere opties zijn..
Dankje voor de site, ziet er leuk uit! Ga me er straks eens wat in verdiepen!

RianneH schreef:Ook ik vind het nogal arrogant over komen. Misschien bedoel je het niet zo, maar ik vind niet het opleidingsniveau van iemand, maar de instelling van degene iets zegt. En jouw instelling, pff lekker is dat.
Handen uit de mouwen steken en echt werken, daar wordt je hard van, leer je van én zorgt voor werkervaring. Hoe moet jij je ooit gaan inleven als psycholoog als je al jezelf boven anderen plaatst.
Ik werk al 2 jaar super tevreden bij een zeker fastfoodrestaurant, waar ik de benen uit mn lijf ren en mij erger aan de collega's die zich te goed vinden voor bepaalde klusjes omdat ze studeren. Als ik later groter ben en afgestuurd met een fatsoenlijk salaris, dan vergeet ik in elk geval niet hoe het is om hard te werken voor weinig geld, met collega's uit verschillende sociale kringen en die allemaal super gezellig zijn en waar ik meer dan genoeg goede vrienden aan over houdt.
Maar om terug te komen op jouw vraag. Waar liggen je interesses? Je wilt in het buitenland werken? Dan zit je toch al niet meer met huur die je moet betalen als uitwonende?
Daar heb ik ook echt heel erg veel respect voor!

Ik denk trouwens dat ik mezelf helemaal niet boven anderen plaats. Juist niet. Ik ben juist heel onzeker en verlegen qua sociale omgang, en daarin moet ik gewoon heel erg groeien.
En het leven is nu een beetje hard voor mij, alleen in de grote wereld. Vind ik moeilijk.
Mijn interesses weet ik eigenlijk niet zo goed denk ik.

Horsii_mine schreef:Ik vind het ook wel erg eh hard aankomen..
Ik heb straks na januari ook een half jaar vrij omdat ik dan mijn opleiding heb afgerond en mijn vervolgopleiding pas in augustus weer begint. Heb nu (naast mijn stage overigens) nog een bijbaantje in een supermarkt als vakkenvuller maar NO WAY dat ik dat een half jaar lang fulltime ga doen! Ik moet wel een fulltime baantje zoeken gezien ik op kamers zit en dat ga ik ook zeker doen, maar je mag toch wel uitkijken naar een leuk baantje voor dat half jaar?
Ts. Misschien is in een winkel als verkoopster werken wel iets voor je?En inderdaad uitzendbureau's! Daar begin ik straks ook mee
In een winkel verkopen lijkt me ook leuk! Alleen ben ik dus best een beetje verlegen..

vuurneon schreef:Kun je niet psychologie in een andere stad volgen?
Werken in de thuiszorg doe je goede ervaringen op, ik heb geleerd met heel veel mensen om te gaan! En dat is voor de studie zeer waardevol
In een andere stad kan niet, alles begint in september.

Heb je voor de thuiszorg werkervaring nodig? Lijkt me inderdaad wel gezellig! En voor mij misschien ook wel goed.

Bedankt voor de reacties trouwens.