Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Robin_S schreef:Oei ik weet niet hoe jullie het in Nederland noemen, de inhoudstabel? Zo dat overzichtje vooraan of achteraan in je boek. Daar zie je van elk hoofdstuk de titel en dan ondertitels enzo. Dat is vaak een mooie samenvatting van de dingen die je moet kennen! (zij het ni zo gedetailleerd...)
Het is compleet normaal dat je in een wat mindere periode zit hoor, wat die concentratie betreft. Probeer anders eens om eerst een half uur te studeren, en dan 10 minuten pauze (of een kwartier...) en dan nog eens een half uurtje, en zo verder. Dat is al beter dan nietsEn tijdens zo'n pauze lekker ontspannen! De buitenlucht in is idéaal.
En zo kan je gaan uitbreiden naar 40 tot 50 tot 60 minuten (wat je nodig hebt)
Enneuh.. opgeven is geen optie!
Tina1965 schreef:Waar ik benieuwd naar ben is: wat maakt dat je je motivatie kwijt bent en dat je deze niet terug kunt vinden? Mogelijk ligt daar de oorzaak, en dus ook de oplossing.
Verder lijkt het mij logisch dat je concentratievermogen niet 100% is als je zo weinig slaapt (ik ken dat...). Dan helpt een prikkelarme omgeving niet zo heel veel, terwijl dat anders een prima optie is voor mensen die moeite met concentreren hebben.
Een powernap van een kwartiertje zou kunnen helpen om over je vermoeidheid heen te komen. Wat je niet moet doen is lang slapen. Wat bij concentratieproblemen ook nog kan helpen: niet te lang achter elkaar leren en vaker pauzes nemen. In die pauzes even iets anders doen.
Succes!
Inhoudstafel = inhoudsopgave?