Fotografie Opleiding gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fotografie Opleiding gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:25

De HBO opleiding van de fotovakschool is ook geen erkende opleiding hoor (zijn ze wel mee bezig, maar is nog niet gelukt).

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 16:29

Nee klopt alleen de FOAC is erkent toch?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:47

_Jessie schreef:
Bedankt voor je antwoord! Ja ik heb ook een paard en een 40 uurs baan dus 4 jaar zal wel druk worden maar he wat is 4 jaar op een mensen leven :D Ik heb het er wel voor over :j
Wat voor dingen heb je bijvoorbeeld in het basis jaar gedaan? Want dat is een extra jaar boven op die 4 jaar toch?

Basisjaar valt binnen de 4 jaar!
Ik heb heel veel geleerd over hoe mijn camera werkt, hoe de instelling (je denkt het allemaal wel te weten, maar ow, wat was ik weer verrast elke keer!), je gaat oefenen, je moet opdrachten uitvoeren, je leert heel veel over contrast en "gevoel" in foto, perspectief, witbalans, zwartwit fotografie, architectuur, model, object, binnen, buiten, flitsen niet de auto flits op je apparaat, maar met een "flash-gun", studio flitsers en je kan oefenen met studio apparatuur, lichtval, kleurflitsen, timing... noem maar op!!

Je krijgt studiemateriaal van Statief, dus niet bestaande boeken. Les van een professioneel (afgestudeerde) fotograaf.

(ik zou eigenlijk het boek er weer eens bij open moeten trekken... Veel te veel interessants!)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 17:54

dat klinkt wel onwijs interessant! Ik ken mn camera wel aardig maar weet nog lang niet alles van dat ding!!
Dat is er zeker 1 om voor mij te onthouden dan dank je wel! Hoe jij een voltijd of is het alleen deeltijd??
(zit nu op mn werk dus nog niet uitgebreid de tijd gehad om de hele site door te lezen)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:20

(Ik zit ook op mijn werk. :D)
Ik deed deeltijd, avond. Ik had op woensdagavond, 1x per 2 weken een les van 2,5 uur. Dat lijkt lang, maar geloof mij, het is zo voorbij!! Tussendoor moesten we opdrachten doen in "concept", in de volgende les laten zien, dan kreeg je commentaar en informatie hoe te verbeteren en de les daarna moest je de "definitieve" inleveren, met de concepten, zodat ze de verbetering konden zien en kreeg je een beoordeling.

Helaas is het eerste blok net begonnen. Maar misschien kun je overleggen en later instromen, aangezien je wel al ervaring hebt met fotografie. Je zult dan even moeten kijken of je de al ingeleverde opdrachten nog zou kunnen inhalen.

Als je echt geintereseerd bent, zou ik gewoon even contact opnemen en om informatie vragen.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:20

FOAC is ook geen officiele hbo, volgens mij is alleen de kunstacademie breda dat.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 08:35

Dat klinkt wel leuk die opleiding van statief :j wel jammer dat ze net begonnen zijn maar denk toch niet dat het had gepast aangezien ik nog niet zo heel lang dit contract heb en weet niet wat hij anders zou willen veranderen. Of niets dat mag natuurlijk altijd :D haha maar ik onthoudt hem zeker!

En de kunstacademie in Den Haag mag ook een officieel HBO diploma weg geven voor fotografie. Daar ga ik in januari heen. Dan neem ik mijn portfolio mee naar de open dag om te kijken of ik überhaupt wel kans maak :P

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:20

Als ik je moet helpen een selectie maken voor je portfolio moet je maar een gil geven!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 23:02

Dank je :D Lief aanbod!
Zal ik tegen die tijd zeker doen. Ik ga nog een weekend naar Duitsland een hoop foto's maken hier http://www.ernsthartwich.nl/tag/duisburg/

en heb nog twee "scripts" die ik graag uit wil werken voor mn eventuele portfolio :)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 13:54

Heb inmiddels contact gehad met Statief in Utrecht en ga daar een meeloop dag doen :)
verder in januari nog de open dag van Den Haag bezoeken :) Dank jullie wel!!