't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 06:32

Tjee klets nu in voor mij het tweede topic mee... gelukkig heb ik wel flexwerk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 07:30

Seven schreef:
Speeddates met werkgevers die hebben ze niet een shier tenminste heb dr nog nooooiiiittt van gehoord hier. Lijkt mij namelijk wel heel leuk en handig ik overtuig meer in real life dan op pappier

Speeddates hier zijn met uitzendburos ... Volgens mij niet met werkgevers?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:49

Nieuw topic *\o/*

Iedereen succes met zoeken. Hoop dat iedereen in dit nieuwe topic vind wat hij/zij zoekt :)

Mailtje terug over me salaris. Dat hun berekening hadden gemaakt op maandloonindicatie en dat ik dat had gedaan op basis van vierweekloon. Maargoed ze zou het intern overleggen en mailt me heel snel daarover terug. Maar ze vertrouwd erop dat we er wel uitkomen. Toppie :)

Echt zo dom om ervanuit te gaan in zo'n gesprek :P maar vergeten dat bij de meeste bedrijven de maandloonindicatie word gebruikt :P niet bij nagedacht.

Maar gaat wel goed komen. Hoor het vanzelf :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:08

ok met uitzendbureau's zou ik minder interesse in hebben kan simpel zelf langs ze gaan hoe wel het wel makkelijk is natuurlijk alles bij elkaar :))

Fijn dat het goed gaat komen met je loon anne

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:11

Mag ik meedoen? :)

Ik ben niet werkloos maar wel op zoek naar een baan waar ik m'n diploma voor heb gehaald: als managementassistent/secretaresse. Laatst twee sollicitatiebrieven op de post gedaan waarvan ik bij 1 nu een afwijzing heb: 160 sollicitatiebrieven en daar ben ik helaas niet bij geselecteerd. En op de andere heb ik nog geen reactie gekregen.

Erg moeilijk om er hier in het Noorden tussen te komen.. ^)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:14

Ja dat merk ik ook elke dag rianne :j welkom trouwens

Maar er zijn in jou vakgebeid tenminste wel banen waar je op kan solliciteren dat is ook wel eens anders geweest

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:16

Dankje! :) Ja vervelend he?

Nou dat valt me eigenlijk behoorlijk tegen. Op zorgpleinnoord zijn er 0 resultaten en op nationalevacaturebank.nl eigenlijk ook bijna niets.. :n En als er weer iets op staat wordt er massaal op gereageerd. := En ja, mensen met ervaring gaan dan gewoon voor mensen met weinig ervaring zoals mij.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:18

Ja heel vervelend :))

Heb je een bepaalde sector war je in wil werken omdat je de zorg aangeeft?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:19

Zorg vind ik een interessante sector maar eigenlijk maakt het me niet uit. :) Als het maar afwisselend werk is als secretaresse eigenlijk. Maar alles wat ik kan vinden is parttime en ik ben nog jong dus wil eigenlijk gewoon 32-36 uur kunnen werken. Bij de zoekinstellingen zoek ik zelfs tot 50 k/m maar ook in die straal is er niets te vinden. Waardeloos! ^)
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 20-10-11 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:20

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:22

In een hotel sluit niet aan op mijn opleiding. Ja eventueel als receptioniste zou natuurlijk wel kunnen. :) De bovenste is vrij commercieel als ik het zo lees en weet niet of me dat wel ligt. :o Maar toch bedankt voor het meedenken! :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:26

Google gewoon eens op wat je zoekt ik krijg genoeg hits :))

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:27

Doe ik ook meerdere keren, meestal: 'secretaresse + Friesland + Groningen' maar dan is het parttime of vacatures die niet meer bestaan en dat soort dingen. :+

Edit: en in Duits ben ik niet goed. Engels redelijk, dus dan vallen er ook al veel vacatures af. -O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:00

Ik krijg toch genoeg vacatures soms moet je ook gewoon eerst ervaring doen in een bedrijf die misschien niet je droomwerk plek is :))

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:05

Maar wat voor vacatures zijn het? De dingen die ik tegen kom zijn parttime (ik werk nu 36 uur dus zou er qua inkomen dan heel erg op achteruit gaan en dat is geen mogelijkheid) of je moet meerdere talen kunnen spreken.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:08

Ik kom ook genoeg secretaresse en telefoniste/receptioniste vacatures tegen in het noorden.
Vandaar dat ik nu een avondopleiding in die richting doe. Wil nog uitbreiden met vakken voor adm medewerker.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:09

Die ik net aangaf bijv :)) misschien een hotel sluit misschien niet geheel aan maar kun je wel ruime ervaring op doen en ben je aantrekkelijker voor andere bedrijven want je werkt er al in :D

Kwa talen misschien een cursus doen een vreemde taal zowiezo engels moet je goed kunnen spreken

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:12

Maar die in het hotel is geen secretarieel werk. ;) Je doet bar, bediening etc. En daar ben ik niet geschikt voor.. :n Dan kan ik net zo goed het werk blijven doen wat ik nu doe, aangezien dat meer aansluit op m'n diploma dan in een hotel.

Engels kan ik wel goed spreken als ik er weer een tijdje in zit maar heb ik al een tijd niet meer gedaan. ;) Dus op dit moment geen goede beheersing. Ben er op school altijd goed in geweest dus verwacht dat ik het zo weer op kan pakken, maar goed.

Annastasia, waar ben jij die vacatures zoal tegen gekomen dan? En ook fulltime vacatures? Ik hoor juist van heel veel mensen dat ze in deze richting niets kunnen vinden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:14

Dan heb je een andere vacature dan die ik kreeg die was echt voor assistent maneger :))

Als ik google krijg ik ook het meerden deel 36/40 uur en laat ik nu 24/30 willen werken :=

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:15

Wij zijn op zoek naar buitendienst adviseurs, verkoop & advies!
Iemand interesse? Omgeving Nijmegen. Pb voor meer info ;)!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:15

Helaas altijd te ver die aanbiedingen :(

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:19

Seven schreef:
Dan heb je een andere vacature dan die ik kreeg die was echt voor assistent maneger :))

Als ik google krijg ik ook het meerden deel 36/40 uur en laat ik nu 24/30 willen werken :=

Nee hoor, ik heb dezelfde. Maar assistent manager is iets anders dan managementassistente. Managementassistente staat nl. bijna gelijk aan directiesecretaresse.

Citaat:
In de functie van Assistent Manager ben je dagelijks operationeel aanwezig in het restaurant, de bar en de keuken
Meer horeca dan receptie dus.

Nou echt, zo raar.. Ik kan juist niks vinden met 36-40 uur zonder kennis van Duitse taal. :')

Heb nog wel twee vacatures kunnen vinden van RUG en denk dat ik daar maar eens achteraan ga. :) Heb daar eerder gesolliciteerd en ben toen ook uitgenodigd omdat ik een interessante brief + CV had maar toen had ik al ander werk gevonden. Nog steeds spijt van.. :=

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:22

Rianne_ schreef:
Doe ik ook meerdere keren, meestal: 'secretaresse + Friesland + Groningen' maar dan is het parttime of vacatures die niet meer bestaan en dat soort dingen. :+

Edit: en in Duits ben ik niet goed. Engels redelijk, dus dan vallen er ook al veel vacatures af. -O-

Idd want vaan bij receptioniste is Duits al een pre...

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:38

Ik heb op een superleuke vacature gereageerd en ben heel benieuwd of het iets wordt. Na het versturen van de brief ben ik altijd enorm benieuwd naar de reactie van het bedrijf. Nu is het afwachten. Maar ik heb er wel een goed gevoel bij :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:41

Ik had toch echt een andere ad dan die ik nu krijg als ik dr op klik := vreemd. Die ik had was voor een directie assistent/assistent manager bij een hotel en nu krijg ik inderdaad die ad die jij beschrijft vaag

Spannend spekkie :j