Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:40

Ook ik meld me weer. Ik kan door drukte helaas niet vaak online zijn maar wil het topic wel graag blijven volgen omdat ik het ontzettend leuk vind om al jullie ervaringen te lezen :)

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:10

He Remy, hoe loopt de trimsalon?
Ik begin 20 september met de opleiding trimmen. Spannend en ben erg benieuwd.
Ik had in het vorige topic gemeld dat ik het kleinste hondje ooit heb gezien en ook nog het een en ander aan het baasje heb verkocht. Maar wat was die chihuahua leuk en klein!! :D

urban_hero

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:18

Hier ook een stille lezer! Ben me aan het voorbereiden op een start van mijn praktijk. Alle tips zijn dus welkom!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:26

@ lovepaints: De trimsalon loopt boven verwachting goed, ik heb nu een wachttijd van twee weken en ook al een behoorlijk gevulde agenda voor de komende maanden dus mag niet klagen :)

Wat leuk dat je ook de opleiding gaan doen, waar ga je hem volgen, het HKI?

Chi's zijn inderdaad snoezig! Helaas zie je ze niet zo vaak in de trimsalon...

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:53

Ik meld me ook weer (als lezer)!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 23:16

Remy jij had er nog een baan naast toch? Die gaat dan binnenkort ook aan de kapstok?

Urban_hero wat ijn je plannen? Wat voor praktijk wil je graag gaan openen?

Voor alle "ik plaats even wat zodat het topic in mijn berichtenlijst komt te staan" mensen.
Linksboven in beeld, onder "nieuw antwoord" staat een cirkeltje met een blaadje en een stip. Als je die aanklikt komt dit topic in de berichten lijst.
Tenminste, dat dacht ik. Effe testen dus.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:19

Super, dat ik nog in de openingspost erbij kon! Was er eigenlijk al vanuit gegaan, dat ik moest wachten tot deel 5. Hihi
Vraagje, hoe gaan jullie ondernemers om met werkuren en vrijetijd. Bij mij loopt het echt helemaal door elkaar, bevalt opzich goed. Maar kan mij voorstellen dat dit op lange termijn misschien niet verstandig is.
Hebben jullie voor jezelf bepaalde dagen/uren waarop je 'mag' werken dan wel verplicht moet ontspannen.

Over t stipje zetten klopt holly

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 08:15

Leuk zo'n topic.
Ik ben zelf ook ondernemer en heb ook nog een 40-urige werkweek bij een werkgever. Bij mijn werkgever een paar weken terug, voor de vakanties, al een verzoek gedaan om minder te gaan werken ivm met drukte van mijn eigen spulletje. Komende week of de week erna gaan we weer even om tafel daarover.
@ Holly: is het nu te laat om me te laten toevoegen aan de lijst?

Groetjes Angelique.
Paard en Naald.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 08:22

Ik mag van mijzelf alleen spoed dingen doen in het weekend. Alle andere dingen door de week en 1 avond móet ik minimaal rijden gaan van mezelf. Anders loop ik over.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 08:33

@Remy: Dat is heel positief!! Ik hoop dat dit zo doorgaat, zodat je fulltime in je trimsalon kunt werken!

@Holly: dat van dat stipje klopt! Is heel makkelijk zonder dat je hoeft te posten!

@Soraya: Dat is en blijft heel moeilijk. Ik heb van juni t/m half augustus 32 uur in de week voor mijn baas gewerkt en maakte daarnaast nog gemiddeld 30 uur voor mijn zaak (volgens mijn urenregistratie). Dat betekende dus dat ik 's avonds altijd aan het werk was en ook in het weekend volle dagen maakte. Nu ben ik 1 dag minder voor mijn baas gaan werken, zodat ik die ene dag kan gaan bestede aan vrij zijn! Dus kijk ik hoe mijn agenda is voor de week en welke dag ik het beste vrij kan nemen.
Daarnaast werk ik meestal 's avonds tot 8 uur ongeveer, tenzij er echt iets met spoed is, zodat ik niet met stress mijn bed in duik en nog even kan ontspannen voor ik ga slapen.
Dat soort dingen zijn echt heel belangrijk om voor jezelf te bepalen! Netzoals ik probeer te voorkomen dat ik op zaterdagavond de hele avond achter mijn computer zit te werken. Je werkt om te leven!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:24

Zo, ik heb na wat tips het één en ander aangepast op m'n website. Wat vinden jullie? Ik had altijd de aanbiedingen links onderaan, maar heb het nu verplaatst. Ook heb ik op de eerste pagina wat foto's van artikelen geplaatst. Is het te druk?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:26

Nee, ik vind het niet te druk, juist leuk dat je gelijk een indruk krijgt van de spullen die er te krijgen zijn!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:27

Ziet er goed uit, Georgette!!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:44

Ik mis je toch wel op die voorkant, hoor! :D

Maar als mensen met verstand andere ideeen aandragen kun je je voordeel er mee doen, toch! Veel succes en ik kom je vast wel weer ergens tegen op het net.:o

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:45

Haha, op advies heb ik die foto van mezelf op de contactpagina geplaatst.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:01

Ja, die tip had ik ook gelezen; ik vond het wel persoonlijk, maar wie ben ik? Beter nieuwe dingen of aanbiedingen, vooral als men dat een beter plan vind.

@Remy: hondentrimopleiding ga ik volgen bij Syntra in Antwerpen; deze wordt hier ook erkend en is voor mij erg dichtbij. Ik hoop dat het wat word.

Goedennacht iedereen :z

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:47

Pfoe, ik wou ook graag een cursus volgen om honden te trimmen, maar naast mijn (zo goed als) fulltime baan red ik dat niet om al die stages te moeten doen. Voor mij zit het er dus niet in! Leek me ook erg leuk om te doen.

Ik vind het niet raar hoor, een foto op de contact pagina, mensen komen toch in je webwinkel voor de spullen en niet voor de eigenaar. Ik wil als klant liever producten zien op de beginpagina en als ik nieuwsgierig ben naar wie er precies achter de shop zit, kijk ik altijd of ik nog iets kan vinden van "over mij/ons".

Edit: Oke, wie kan me even op weg helpen? Ik dacht, laat ik een Fuzzylicious Pagina aanmaken op Facebook, want ik merk dat zakelijk en prive heel erg door elkaar heen gaat lopen op mijn gewone Facebook pagina. Ik geloof dat die pagina nu wel gekoppeld is aan mijn gewone Facebook account, maar ik zie niet welke link ik moet gebruiken om die pagina te promoten? Want ik wil natuurlijk de link op mijn website aanpassen, zodat mensen rechtstreeks naar de pagina gaan en niet meer op mijn "prive" facebook uitkomen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:10

Met de kleine wijzigingen ben ik eigenlijk best heel blij, nu nog wat andere puntjes op de i zetten.

Wat ik net zoal nog meer postte op het webwinkelforum is dat ik baal van m'n bedrijfsnaam. Ik was bij het inschrijven te enthousiast en zag niet in dat een bedrijfsnaam héél belangrijk is. Sieradenwinkel Georgette is te lang, en ik geloof ook niet dat mensen het snel onthouden. Ik zit hier al een hele tijd mee, ik denk erover na om het te wijzigen. Maar waarnaartoe? Ik heb werkelijk geen inspiratie voor een nieuwe naam. Bovendien vraag ik me af of het makkelijk te realiseren is bij de KvK, de bank, e.d.

Joyce, ik heb op de 'Ik vind het leuk' knop geklikt op je Facebook pagina. Heb je nu een gewoon account aangemaakt of een zakelijke? Dat staat namelijk ook nog op m'n to-do-lijstje.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:49

Een naamswijziging is voor de kvk een fluitje van een cent, dat stelt niks voor. Lastiger zal het misschien zijn voor de bank, dat weet ik eigenlijk niet. Het moeilijkste van alles lijkt me nog om een nieuwe naam te verzinnen Georgette. ;) En dan een overal bekend maken dat je van naam veranderd bent.

Ik zou het rustig laten sudderen, je komt vanzelf wel op een naam. Check die eerst bij kvk, domeinregistratie e.d. en dan moet het volgens mij wel te doen zijn om 'm te veranderen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:07

@Georgette: Tnxx voor het "liken"! Ik moet 25 "fans" hebben, voordat ik een gebruikersnaam aan kan maken voor die pagina... Denk dat ik daarom ook nog geen link neer kan zetten. Maar ik heb op Facebook geklikt op "pagina aanmaken" en dan idd ingevuld dat het zakelijk is, wat voor bedrijf, etc. Dus ik geloof wel dat het de zakelijke versie is!

Wat betreft je naam, ik ga mee met Kay, ik zou het gewoon even laten sudderen. Je weet nu dat je wat anders wilt en nu is het een kwestie van pen en papier (of smartphone) bij de hand houden en alles opschrijven wat er in je opkomt!

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:12

Drie projectjes lopen hier op het moment. Ga voor iemand van stal haar webshop bouwen, voor iemand anders van stal SEO oppakken, en de website van mijn vriendin is zojuist online gegaan: http://www.vvecomplex.nl :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:28

@LHO: Gaat lekker, gefeliciteerd!

Mag ik een kleine opmerking maken over de site van je vriendin? De tekst is voor mij slecht leesbaar, de kleuren vallen weg tegen de achtergrond! Het gaat dan om het logo en om de roze tekst. Wellicht ligt het aan mijn computer, maar ik wou het toch ff zeggen ;)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:36

joyce2 schreef:
@LHO: Gaat lekker, gefeliciteerd!

Mag ik een kleine opmerking maken over de site van je vriendin? De tekst is voor mij slecht leesbaar, de kleuren vallen weg tegen de achtergrond! Het gaat dan om het logo en om de roze tekst. Wellicht ligt het aan mijn computer, maar ik wou het toch ff zeggen ;)

Nee, hoor. Je hebt gelijk. Ik ben gevoelig aan mijn ogen en zou na een kwartiertje tekst lezen al hoofdpijn hebben.

Joyce, ik wil je best "liken" dus als je een linkje hebt? Alleen wil ik verder mijn facebook rustig houden, die heb ik alleen voor een paar contacten die ik niet uit het oog wil verliezen. Kan dat?

LHO: Gefeliciteerd en heel veel succes!

Ik weet eigenlijk niet of ik wel met mijn loondienstbaan wil stoppen.. vind hem juist ontzettend leuk en wil dat niet opgeven. Ik heb een heleboel waardevolle collega contacten die ik niet wil missen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:43

Uuuhm, volgens mij is het zo dat als jij mij "liked" je dan elke keer een berichtje op je prikbord krijgt als ik wat op die pagina plaats. Dus het is de vraag of jij daar dan wel op zit te wachten ;)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:44

Kan ik je niet eerst liken en dan unliken :+