Aanvangstijden in de bouw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:13

NatasjavE schreef:
Dat weet ik niet wanneer ze stoppen...dan werk ik. :D

Ja daarom, je moet er niet aan denken dat je met die herrie vertrekt en als je thuiskomt weer verblijd wordt met die herrie :D

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:18

Ik werk zelf in de techniek, in de aannemerij is 7.00 uur helemaal niet vroeg, maar heel normaal.
Want hoewel ik een kantoorfunctie heb begin ik ook tussen 7.00 en 7.30.

Ik ben het met ts eens dat 5.50 wel erg vroeg is, volgens mij is het verder wel zo dat een gemeente soms vergunningen verleent voor het werken buiten de "normale tijden". Over werk na 7.00 uur is volgens mij weinig meer te zeggen. Het zou overigens wel zo netjes zijn als het bedrijf / de gemeente je op de hoogte hadden gesteld.

Maar hier en daar is de tolerantie soms ook wel ver te zoeken naar het bouwpersoneel. Die mensen bouwen toch je huizen / wegen / rioleringsstelsel, het zou vrij onleefbaar / ongezond zijn zonder die mensen. Om ze dan van steigers af te willen schoppen, worden ze volgens mij niet makkelijker van.

NatasjavE

Re: Aanvangstijden in de bouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 10:22

Om 7 uur beginnen :') ... Ja...om in de auto te stappen.

Ik zal ze niet van de steiger gooien en er ook niet mee dreigen...beloofd :D
Maar met opzet hard zingen om 6 uur in de ochtend zou ik ook iets van zeggen...en dat kan er dan snouwend uitkomen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:24

:') Dat doet die van mij ook. Daar wordt ie wakker van. :oo

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:28

Beter dan de wegwerkers die tijdens het asfalteren 's nachts om 3 uur opeens allerlei vrouwelijke lichaamsdelen bedenken om met lange uithalen te schreeuwen..... Maar ook bij die mensen heb ik mijn schouders maar opgehaald. Nu heb ik wel een mooie weg....

Ik begrijp ook wel dat het niet heel aangenaam is, maar ik vraag me af hoe opzettelijk dat soort dingen gaan. Ja als er eenmaal geklaagd is dan zal het wel eens net een tandje bijgezet kunnen worden, ook niet netjes....

Om 7 uur beginnen met werken is heerlijk, geen file onderweg, voor de file's naar huis (wat zelden lukt maar goed) en dan heb je nog wat aan je dag.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 10:39

Ja maar in een woonwijk hard zingen in de ochtend vind ik echt niet kunnen. Dat de werkzaamheden herrie meebrengen is niet anders. Maar om wakker te worden kan je ook in de auto even een kopje koffie drinken.

Was bij mij in de straat overigens absoluut niet het geval hoor, dat zingen.
De bulldozer was hard genoeg :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:21

Iris82 schreef:
MyWishMax schreef:
Mijn vriend werkt ook in de bouw en in woonwijken beginnen hun om 7 uur met voorbereidend werk en soms nog later. 5.50 komt mijn vriend zijn bed uit _O-

Watje. :P Die van mij al de hele week om 05.15u en op zijn vorige bouw zelf om 04.30u. :z
En sinds ik zwanger ben slaap ik niet meer door. Dus ik ben ook iedere ochtend om 05.15u wakker. :Z

Hij is nu naast ons huis aan het werk, dus daarom gaat de wekker zolaat ;) Die tijden ken ik idd, als ze verder weg moeten. :(:)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:31

Tsja bekijk het zo: Ze komen vaak van ver en als ze vroeg beginnen zijn ze ook nog redelijk bijtijds klaar.
Daarbuiten, hoe eerder ze beginnen en lang doorgaan, hoe eerder jij er vanaf bent :) Ik zou het gewoon even uitzingen :j
Bij ons begonnen ze voor de serre om 6 uur met heien, en om 3 uur gingen ze weg. Ideaal vond ik... ik was dan wel vroeg wakker maar had na school/werk nergens last mee rvan en rust voor mezelf :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 15:01

Nou ik heb liever dat ze om 8.30 beginnen en tot 6 uur doorgaan.;)
Mijn aannemers deed dat 3 jaar geleden ook zo.

Maar goed. Het was nu een ochtend. Als het de komende weken iedere dag zo is ga ik wel eens praten met ze praten. Een keer overlast is natuurlijk helemaal geen probleem maar als ik weken om 6uur wakker ben dan wordt ik een gevaar op de weg :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 07:13

Nou, ze zijn nu nog niet begonnen...'t zal wel eenmalig zijn of zo...daar gaan we niet over klagen...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 07:58

Gelukkig maar. :)
(voor jou dan)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 08:07

TOen ik in de bouw werkte was het simpel: 7 uur begonnen we, en als we in een woonwijk aan het werk waren mochten we voor 8 uur niets doen wat lawaai maakte. Dus geen radio, geen boormachines, geen freesmachines, geen zaagmachines. Alleen voorbereidend werk en klussen die geen lawaai maakten.

Deden we het toch, voor 8 uur boren of muziek aanzetten, dan kon de aannemer meteen vertrekken en werd vervangen door een andere.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:50

knabbelgirl schreef:
Tsja bekijk het zo: Ze komen vaak van ver en als ze vroeg beginnen zijn ze ook nog redelijk bijtijds klaar.
Daarbuiten, hoe eerder ze beginnen en lang doorgaan, hoe eerder jij er vanaf bent :) Ik zou het gewoon even uitzingen :j
Bij ons begonnen ze voor de serre om 6 uur met heien, en om 3 uur gingen ze weg. Ideaal vond ik... ik was dan wel vroeg wakker maar had na school/werk nergens last mee rvan en rust voor mezelf :)

Maar wat is dan het voordeel van dat vroege beginnen? Eigenlijk beginnen ze dus 's nachts al met werken en zijn ze halverwege de dag klaar. Wat zit daar voor idee achter? Dan kun je toch net zo goed overdag werken, dan heb je "normale" tijden...

als je in de wegenbouw werkt dan snap ik het, s'nachts is het rustiger op de weg. Maar op een gewone bouw is dat toch niet van toepassing?
Iemand die me dit kan verklaren? :)

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:38

Jeps, Als als die bouwvakkers om 8.30 zouden beginnen met werken, worden de file's alleen maar enormer, ze rijden vaak behoorlijke einden naar hun werk, dus dan zouden ze de halve dag in de file staan.
's Zomers kun je dan (soms nog iets vroeger beginnen) stoppen voor het op zijn warmst wordt.
En daarnaast is het gewoonte....

Ik zelf werk bij een aannemer op de afdeling wegen, wij werken over het algemeen tussen 6.00 en 19.00.
Sommige van mijn collega's rijden dagelijks van de omgeving van Steenwijk af naar omgeving Nijmegen. Vroeg beginnen zorgt er dan voor dat ze geen file hebben en er binnen 1.5 uur zijn.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 23:24

_Hedwig_ schreef:
Jeps, Als als die bouwvakkers om 8.30 zouden beginnen met werken, worden de file's alleen maar enormer, ze rijden vaak behoorlijke einden naar hun werk, dus dan zouden ze de halve dag in de file staan.
's Zomers kun je dan (soms nog iets vroeger beginnen) stoppen voor het op zijn warmst wordt.
En daarnaast is het gewoonte....

Ik zelf werk bij een aannemer op de afdeling wegen, wij werken over het algemeen tussen 6.00 en 19.00.
Sommige van mijn collega's rijden dagelijks van de omgeving van Steenwijk af naar omgeving Nijmegen. Vroeg beginnen zorgt er dan voor dat ze geen file hebben en er binnen 1.5 uur zijn.

Thanks, dus dat is de reden... klinkt opzich wel logisch nu. Nooit bij stilgestaan dat er zoveel bouwvakkers zijn :o

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:06

Haha,bedenk maar eens hoevaak je iemand hoort over een aanbouw zetten, een nieuwe schuur, een dakkapel, noem maar op. En dan nog de nieuwe huizen/woonwijken. Hier in ons iniminie dorpje zitten al 3 of 4 aannemers en nog wat loodgieters/elektriciens, schilders... (hier is het tussen half 6 en 7 drukker dan in de spits)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 10:13

Wij hebben een aannemer uit de regio genomen.