Ik moet werken van mijn ouders.. Lees even mijn verhaal goed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:19

Ik heb ook een hekel aan werken, maar gezien ik mijn rijlessen moet betalen moet ik wel. Toen ik 16 was had ik een eigen paardje, dus ja, die moest ik ook betalen en daar moest ik voor werken, ik had het ook niet naar mijn zin, dus ik ga solliciteren en zodra ik een andere baan had mijn huidige opgezegd. Zonder werken geen geld helaas..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:20

fresley schreef:
Ja, ik lees mijn post nog is over, en ik klink idd verselijk verwent. En ik geef ze ook wel gelijk mijn broers en zussen heb ook gewerkt. En hebben er ook voor moeten knokken om iets leuks te kopen. Maar mijn ouders betalen echt niet alles voor mij, dat moet je dus echt niet gaan denken!!
Het probleem is gewoon dat ik van niets, iets ben moeten gaan doen denk ik.. Had ik het nu rustig op kunnen bouwen met jongere mensen in mijn omgeving was de situatie anders geweest denk ik.

Erg sportief van je dat je dat zo kan toegeven. +:)+

Anoniem

En begrijp me niet verkeerd: Ik rijd pony's van andere mensen! Dus ik heb geen eigen pony die ik zou moeten betalen, want als dat het geval was had ik niet gezeurt.

Freppy

nine1987 schreef:
Uhm.. Jeh ebt een eigen paard, dan mag je daar imo ook echt wel wat voor doen.. Je komt op mij heel erg verwend over.. Sorry.. :O

Nou, wat je zegt... En je werkt drie ochtenden? Meid, dat is echt peanuts! Ik vind echt dat je een instelling van lik m'n vestje hebt hoor! Iedereen moet werken voor zijn geld en nee, dat is niet altijd leuk. Zelf als je een enorm leuke baan hebt zitten er periodes tussen die je liever niet hebt. Jouw ouders vinden hun werk misschien ook niet altijd leuk, maar die gaan wel gewoon en zeuren waarschijnlijk niet als een klein kind. En mede daarom kan jij je paard houden. Ik vind het eigenlijk niet meer als normaal dat je ouders je verbieden om ermee te stoppen. Gewoon even doorbijten hoor, het is toch ook een vakantiebaan? Zoiets duurt , gelukkig in jouw geval, niet eeuwig.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:21

ZO zit met verbazing TS haar verhaal te lezen. Heb een dochter van 15 die doet op dit moment vrijwilligerswerk in het asiel. Is ook al 2 maanden vrij van school ivm examen. Zij wil graag werken en geld verdienen, maar kan omdat ze nog geen 16 is moeilijk een baantje vinden.

Wat is er mis met werken???? En wat extra geld te verdienen????? Sorry hoor maar wees blij dat je niet mijn dochter bent.

Britt20099

Je komt over als een verwend nest...
Accepteer dat je hoe dan ook de rest van je leven werken moet en dat alles in het leven geld kost...
Grow up en doe normaal...

Dobel

wat kom jij over als een verwend kreng.. op je 16e in de vakantie 3 ochtenden werken is al te veel.. meid ik werkte om mn 14e in vakanties 6 dagen in de week van sochtens 5 tot savonds 6.. je verdient een schop onder je luie hol meer kan ik er niet van maken.

ZusJacobs

Ik snap het ook niet zo, vind het aan de ene kan goed van je dat je ander werk zoekt, maar misschien is het juist in jouw geval wel beter even goed door te zetten en uiteindelijk te kunnen stoppen met een voldaan gevoel. Zo van, ik heb het toch maar gedaan terwijl mijn ouders het niet hadden verwacht.

Werken is niet altijd leuk, maar het is wel goed om wat met geld bezig te gaan (dus kosten van paard etc. etc.) Is erg handig voor later, heb je alleen maar profijt van.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:22

Je moet het zo zien, dan valt het allemaal mee:

Werken = centjes = leuke dingen doen en kopen = genieten.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:22

Wat klink jij verwend zeg.. :\

Het leven is hard en ik had, als jij mijn kind was geweest, je allang op 14 jarige leeftijd aan het werk gezet. :roll: Sorry hoor. Vind dit echt behoorlijk waardeloos, miemel :n

Ben het volledig met je ouders eens. Aanpakken!
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 10-07-11 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:23

Mijn opmerking wordt natuurlijk verkeerd opgevat.. :=

Ik bedoel; ik vind niet dat ouders je moeten 'dwingen' te werken. Natuurlijk vind ik het oké als je werkt als je 16 bent, als je graag extra dingen wilt. Maar ik vind niet dat het moet voor de basis behoeften. Ik vind gewoon dat je zelf mag kiezen of je gaat werken. Niet werken = ook geen extra's dan..

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:23

Ik snap je punt, ik vind veel baantjes ook ruk en heb er dan ook al een hoop opgegeven, tot grote wanhoop van m'n ouders..
Wat je eventueel nog zou kúnnen doen, is zorgen dat je bij dat restaurant een contract krijgt met meer uren dan bij de AH, nog voordat je officieel stopt bij de AH! Als je dat netjes afrond en al een nieuw baantje hebt, lijkt me toch dat je ouders niet mogen/kunnen klagen!

Verder, hoe zo'n erge hekel je ook aan werken hebt, je moet maar. Je hebt een eigen paard, wat veel mensen van jouw leeftijd niet hebben, je hoeft pas op je 16e te gaan werken, wat ook veel mensen niet gegund is.. Je mag in mijn ogen best wat dankbaarder zijn voor wat je hebt en er iets meer voor over hebben.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:24

Anders lezen jullie ook haar latere reactie nog even... Dit is gewoon flauw na steken terwijl ze al heel goed naar zichzelf gekeken heeft. :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:25

Als ik je OP zo lees kom je op me over of je best wel wat lui bent :o

Ik begrijp dat je moeilijk contact kan leggen met andere mensen?
Ik werk al ruim 10 jaar bij AH en het kan soms best gezellig zijn hoor.
Het is maar net met wat voor instelling je daar naartoe gaat.
En bij AH is het juist beter geregeld dan in andere supermarkten :j

Ik denk dat als je in de horeca gaat werken en je daar tegenover een klant komt die een klacht ergens over heeft , dat je dat ook meteen zat bent!
Of als jij steeds de persoon bent die de vloeren moet dweilen en omgevallen glazen op moet ruimen........

Kom op zeg....je ouders hebben er ook voor moeten werken!!!!
Het zou wel heel makkelijk zijn als je alles van hun los peuterd he?

Idd.....hup aan het werk en niet zo zeuren

Anoniem

JuliaMaria schreef:
Anders lezen jullie ook haar latere reactie nog even... Dit is gewoon flauw na steken terwijl ze al heel goed naar zichzelf gekeken heeft. :)

Dank je _/-\o_

Roosch

Eens met JuliaMaria, TS gaf heel ruiterlijk toe dat het verwend overkwam.
Dat mag ook gelezen worden.
Laatst bijgewerkt door Roosch op 10-07-11 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ikima

Jezus mensen, hoe kinderachtig kun je zijn?Je zegt het zelf al, alleen slaat dit wel op jou en niet op je ouders.
Welkom in de grote wereld waar je moet werken voor wat extra's.
Ik geef je ouders groot gelijk, die houding van jou zal je ook wel meenemen naar een nieuwe werkplek dus zal dat niet veel veranderen.
Er is niks mis mee om in de zomermaanden te werken hoor, het is maar voor tijdelijk dus doe je werk en hang niet het verwende meisje uit.

Ragdollcat

Ja ze gaf zelfs toe, en dat vind ik weer een pluspunt voor haar, nu de andere minpunten nog he, dat het een pluspunt wordt.

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:26

goh ik ben ook 16, maar ik ben volgensmij helemaal anders als jou. ik vind het niet erg om te werken. ik moet er in de vakantie elke dag om 6 uur uit behalve op zondag, en als ik naar school moet, werk ik vrijdagmiddag en zaterdag ook. en nog andere dagen dat ze me nodig hebben. mijn ouders zeuren juist dat ik te veel werk haha. misschien ligt het er ook wel aan dat mn ouders thuis een bedrijf hebben. waar ik al sinds mn 13e werk.maar werken in een restaurant is echt niet zo leuk als je denkt, dat doe ik er soms namelijk ook nog bij. het is alleen maar geren en gevlieg en mensen die vanalles willen. dan kan je beter in de supermarkt werken denk ik. maar je moet maar zo denken van: als ik straks dan eindelijk mn geld heb kan ik dat leuke dekje,setje,whatever halen voor mn paard.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:26

Sodeletuut schreef:

Ik bedoel; ik vind niet dat ouders je moeten 'dwingen' te werken. Natuurlijk vind ik het oké als je werkt als je 16 bent, als je graag extra dingen wilt. Maar ik vind niet dat het moet voor de basis behoeften. Ik vind gewoon dat je zelf mag kiezen of je gaat werken. Niet werken = ook geen extra's dan..

Als in; geen paard, geen nieuwe kleren, geen feestjes, geen zakgeld, gewoon alleen eten, drinken en onderdak. Klaaro! Ja, dan zou ik dat ook redelijk vinden!

Moet zeggen dat ik het met eigen kinderen anders aan zou pakken. Mijn ouders hebben me ook nooit echt gedwongen, ondanks dat ze wel wilden dat ik m'n eigen geld zou verdienen, daar ben ik persoonlijk niet beter van geworden.. Ik heb altijd m'n handje opgehouden en altijd gekregen wat ik wilde zonder dat ik daarvoor ook maar iets deed. Van die aanpak krijg je verwende poedersuiker zoals ik. ;)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:27

Op mijn 16e werkte ik fulltime.. Zelfs weken van 55 uur gedraaid. Hoelang werk je nu bij de AH? En als collega's vervelend doen kun je misschien beter wat mondiger worden? Kom nou jouw ergens de schuld van geven wat je niet hebt gedaan.
Ben het er ook wel mee eens dat je zelf zou mogen kiezen waar je wilt werken.

Even nog een editje, op jonge leeftijd een bijbaan hebben gehad is ook beter voor je cv. Ken een meid van 19 die nergens aan de bak komt nu ze eindelijk een baan wil zoeken.
Laatst bijgewerkt door DeSa op 10-07-11 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:28

Sodeletuut schreef:

Ik ben het wel met je eens eigenlijk. Ik heb op mijn 15e een aantal baantjes gehad die compleet mislukten.
In de horeca (afwasser) in de supermarkt (ik had net zulke collega's als TS), maar toen zag ik het licht: cassiere bij de Gamma.
Op zaterdag en woensdagavond. En het was zo leuk dat ik er ook al mijn vakanties en vrije dagen ben gaan werken.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:30

Sorry, maar alleen je titel al, gaan mijn haren van overeind staan.
Je geeft zelf al aan dat je post verwend klinkt. Vind het vreselijk verwend klinken!

Als je drie ochtenden werken al haat.
Dan moet je eens hard nadenken over de rest van je leven.
Je komt straks van school en zal toch 36 tot 40 uur moeten gaan werken.
Het hele jaar door!
en geen schoolvakanties meer, je zult het moeten gaan doen met 25 vakantiedagen en met een beetje geluk krijg je ADV dagen.

Zoek een rijke prins, bij voorkeur op een wit paard, zodat je nooit echt hoeft te gaan werken.

Anoniem

Ik werk 16uur in de week. Maar ik ben van mezelf ook heel onzeker, en ik durfde bijna nooit niets te zeggen. Vandaar dat ik ook pas op mijn 16e ben gaan werken..
Eneeh ik kreeg ook nooit zakgeld of iets dergelijks of kleding geld, dat mocht ik allemaal doen met het geld wat ik van ooms/tante's/vrienden/vriendinnen had gekregen op verjaardagen. En dat was maar 1x in het jaar.

_Chendo_

och och meissie, wat sneu... ;)
Ik werk dus al vanaf mijn 16e fulltime.
Wen er maar aan, je pony moet ook worden betaald en zo te horen mag jij van heel veel geluk spreken dat die word betaald door je ouders.

3 ochtenden werken ga je echt niet dood aan. Ik geef je ouders volkomen gelijk.