[ENQ]Waar is er nou echt vraag naar een pensionstal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 23:23

vizsla_love schreef:
in de randstad, en ook zeker in haarlem/bloemendaal/aerdenhout, is zeker vraag naar stalling! er zitten meerdere boeren waar de paarden dag en nacht buiten kunnen staan of met stal. maar je moet zelf binnen/buiten zetten, voeren etc. en ook niet overal is een goede bak of overdekte poetsplaats.

en het grootste nadeel: alles zit vol :+ met flinke wachtlijsten.

en aangezien je hier vlakbij de duinen zit kan je ook nog strandritten en ruitervakanties aanbieden.

Dat is ook een goeie +:)+ !! Ik ga me ook eens verdiepen in die omgeving, bedankt :D !

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 23:30

nah }:0 drenthe de mooiste provincie zowat niet interessant blijkbaar :(:) zelf weten! :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 23:35

Tobila schreef:
Stalling i.c.m. een maandelijkse massage bedoel je :+ ? Ik weet niet of daar vraag naar is... Paardeneigenaren vragen me meestal voor een massage als er echt iets aan de hand is met hun paard. Dat is ook best begrijpelijk, hoor en ik behaal er (gelukkig) meestal ook hele goede resultaten mee, maar sportmassage is er juist ook voor om (verdere) blessures te voorkomen en je paard in topconditie te houden. Kortom, als een paard niks (merkbaars) mankeert, vinden veel eigenaren een massage niet nodig.
Als de betreffende pensionklanten zich bewust zijn van of open staan voor de positieve effecten van een massage, zou 't best een goed concept kunnen zijn!

Kan, maar ik bdeoelde meer icm de ruitrvakantie. een soort van kennismaking met, wat je als optie kan kiezen

of denk ik dan te ver vooruit ? :+

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 23:43

deess schreef:
hier in zuid-oost drenthe zou je volgens mij prima een pensionstal kunnen beginnen,er zijn er wel een aantal maar voor mijn gevoel is de kwaliteit nou niet overal zo geweldig. met weidegang evt. ook apart,en goeie (binnen) bak en goede verzorging plus normale prijzen scoor je hier wel al gauw denk ik. succes! groetjes deess

Citaat:
nah }:0 drenthe de mooiste provincie zowat niet interessant blijkbaar :(:) zelf weten! :+

Oeps! Ik had over je bovenste bericht heen gelezen :oo !
Maar is er echt vraag naar in Zuid-oost Drenthe?
Ik heb 2 jaar in Dalen gewoond en had daar het idee, dat je, ietwat overdreven gezegd, op bijna iedere hoek van de straat een pensionstal kon vinden. Ik heb daar bijvoorbeeld bij een pensionstal gestaan waar ik toendertijd 150 gulden per maand betaalde en die man had de helft van zijn boxen nog niet vol, maargoed dat is dan wel 16 jaar geleden......

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 23:47

Celiien schreef:
Tobila schreef:
Stalling i.c.m. een maandelijkse massage bedoel je :+ ? Ik weet niet of daar vraag naar is... Paardeneigenaren vragen me meestal voor een massage als er echt iets aan de hand is met hun paard. Dat is ook best begrijpelijk, hoor en ik behaal er (gelukkig) meestal ook hele goede resultaten mee, maar sportmassage is er juist ook voor om (verdere) blessures te voorkomen en je paard in topconditie te houden. Kortom, als een paard niks (merkbaars) mankeert, vinden veel eigenaren een massage niet nodig.
Als de betreffende pensionklanten zich bewust zijn van of open staan voor de positieve effecten van een massage, zou 't best een goed concept kunnen zijn!

Kan, maar ik bdeoelde meer icm de ruitrvakantie. een soort van kennismaking met, wat je als optie kan kiezen

of denk ik dan te ver vooruit ? :+

Nee hoor, ik heb daar zelf inderdaad ook al aan gedacht in de vorm van workshops tijdens de ruitervakanties. Ik ga ook beginnen met de opleiding "Gedragstherapie voor paarden" en wil daar dan o.a. ook wat mee gaan doen in de vorm van workshops.

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 23:53

deess schreef:

In Drenthe zijn al te veel pensionstallen, wel een mooie provincie, maar ben daar naar heeel veel stallen geweest en geen een die vol zit. vooral de grotere.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 23:59

Tassie89 schreef:
deess schreef:

In Drenthe zijn al te veel pensionstallen, wel een mooie provincie, maar ben daar naar heeel veel stallen geweest en geen een die vol zit. vooral de grotere.

Ligt er maar net aan wat voor iets je zoekt...

De stal waar mijn verzorgpaard staat (rijbak, 24/7 weidegang, in de winter mogelijkheid tot 's nachts stalling, wassen is mogelijk, weinig luxe, lage prijsklasse, buitenrijden prima te doen, Hijkerveld, waterplassen, zandpaden e.d) is de afgelopen twee jaar ontzettend gegroeid. Toen ik haar ging verzorgen stonden er zo'n 10 pensionpaarden. Nu is dat aantal ondertussen opgelopen tot 35. Zij bouwen een stal erbij als er vraag naar is.

Daar komt bij kijken dat er in de afgelopen 10 jaar zo ontzettend veel niet Drenten bij zijn gekomen hier, die hier puur wonen omdat ze hier paarden kunnen hebben, relatief goedkoop en ik de buurt. Plus veel natuur. Tjah....

TS: bedenk wel dat JIJ er ook moet wonen, ik weet niet wat voor eisen jijzelf hebt aan je woonplaats (winkels in de buurt, welke DA, dierenkliniek niet te ver rijden, kosten woning ed) ? Maar bedenk wel dat jij er oo gelukkig moet zijn, pension stal a-la, maar wat als jij je er niet op je plek voelt?

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 00:12

:D haha voelde me indd btje over t hoofd gezien ;) er zijn hier in emmen en omstreken best veel stallen,maar weinig kwaliteit volgens mij hoor..op manege's niet ideaal ivm met bakken bezet, geen of amper weidegang of alleen in n koppel. persoonlijke aandacht en betrokkenheid (dekens wisselen,ander voer of medicijnen geven bv)vaak niet aanwezig, of te weinig hooi of stro naar je zin..run nu gelukkig zelf de stal waar mijn paard staat,en heb t meeste wel onder controle :+ maar hiervoor? drama's hoor! :(:) groetjes deess

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 00:14

BBreedveld schreef:
Als je in de Randstad een stal opent waar de paarden 's winters ook buiten komen (in groepjes) biedt je in ieder geval iets aan dat héél moeilijk te vinden is.

In de wijde omgeving van Zoetermeer ken ik slechts 4 stallen die dit doen.

daar sluit ik me bij aan, ik woon vlakbij Utrecht, en hier in de buurt doen de stallen met een binnenbak/GOEDE buitenbak (wat voor mij toch wel een pre is, ik wil in de winter ook gewoon kunnen spelen en rijden met mijn paardje zonder al te veel uitglij-fiasco's) niet aan weidegang in de winter... we zijn nu zover dat de paarden bij ons van maart tot september/oktober buiten mogen, maar als het echt te nat wordt gaan de hekken dicht,en moeten de paarden het doen met de uurtjes dat we ze in de paddock kunnen zetten, waar er maar 1 van is en dus meerdere mensen gebruik van willen maken :') voldoende paddocks zou dus ook een goed idee zijn, maar met 20 paarden is dat al een stuk minder lastig dan met een stuk of 80 wat er bij ons op stal staat... :')

BabbieB

Re: Waar is er nou echt vraag naar een pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:44

@TS: Zelf krachtvoer is inderdaad goed te doen en geeft meer gelegenheid om aan te sluiten op de beheoften van het paard. Maar een gevarieerd aanbod van ruwvoer is denk ik nog belangrijker.

Er zijn veel paarden die echt niet tegen kuil kunnen en met hooi moet je je vaak toch afvragen waar het in vredesnaam vandaan komt (JKK? Bermgras?) en wat de voedingswaarde is. Bij ons op stal voeren ze hartog compact gras en daarvan weet je in ieder geval altijd dat het stof- en schjimmelvrij is en dat er geen JKK in zit. Misschien zou je je pensionklanten uit die drie opties kunnen laten kiezen?

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:47

Ik denk dat er in de randstad de meeste behoefte is aan een goede pensionstal.

Wat ik vooral mis bij veel stallen hier in de omgeving is dat je paard in de winter een dagdeel naar buiten kan met een redelijk goede bak. Vaak is of de bak heel slecht of er is 1 paddock voor 30 paarden. Daarbij vind ik het belangrijk dat je moet kunnen kiezen tussen hooi of kuil. Mijn paard kan namelijk niet tegen kuil en moet op hooi. Zelf bix kopen zou ik geen probleem vinden en eigenlijk ook wel prettig.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:57

Ik ben het er absoluut niet mee eens dat het in noord en midden limburg stikt van de stallen, ik vind juist datg het aanbod erg s;cht is..........zeker voor de recreatief actieve hobbyruiter die het beste voor zijn dier wil!!

Ook als je online zoekt zul je het minste aanbod tegenkomen in oa limburg ;)

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 23:40

Het probleem waar het meest tegenaan gelopen wordt hier in o.a. de randstad is duidelijk het gebrek aan ruimte, frisse lucht en sociale contacten.
Zou er belangstelling zijn in een combinatiestal? Daarmee bedoel ik enerzijds (50%?) een soort paddock paradise, dus hele jaar door buiten met schuilstal(len) en anderzijds (50%?) stallen voor de mensen die dat niet willen? De paarden die een eigen stal hebben worden dan wel dagelijks geruime tijd buiten gezet.
Daarbij uiteraard dan een goede grote buitenbak en goede longeerbak ;)

Limburg denk ik ook aan wat betreft de ruitervakanties :j . Vind ik persoonlijk ook een aantrekkelijke provincie!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 00:36

Goh ik mis hier toch echt de provincie Overijssel...?
Vooral zo omgeving van Nijverdal/Hellendoorn/Rijssen/Haarle... denk dat wanneer je hier een gezellige pensionstal met goede mogelijkheden qua rijden aanbied + weidegang (en 's winters ook los zetten) kunt bieden je ook al een groot publiek trekt. :j

Qua omgeving zit je hier prachtig met de Sallandse Heuvelrug, kun je prachtige tochten organiseren maar ook voor de wedstrijdruiter is er genoeg hier in de buurt. Zo'n beetje elk weekend kun je wel weg...

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 00:49

HIER! Is een drama je heb of manege's, boeren, of van die oude houten stalletjes.. Heb nu een leuke/mooie alleen paarden gaan alleen zomers naar buiten en maar 1,5 uur.. Iedereen zoekt naar iets moois(gewone normale boxen is genoeg) netjes onderhouden en beschrikt over all-in. Dat zal echt lopen hier! Helaas wordt alles zo duur, is bijna onmogelijk om hierop echt goed geld te verdienen. Maar zal er zeker blij mee zijn, als iemand wat weet! gewoon 5 uurtjes of meer naar buiten.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 01:06

In Friesland veel stallen, zowel groot als klein, en over het algemeen niet erg duur (stal met buitenbak tussen 100 en 175 euro, binnenbak tussen 150 en 275 euro. 24/7 weidegang tussen 40 en 80euro (meestal alleen de zomermaanden, enkele uitzonderingen)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:27

Op de klei in Groningen richting Delfzijl is er ook weinig. Er zijn wat maneges met pensionstalling en dat loopt niet echt (verkeerd voer, te weinig buiten, te veel lessen, enz). Ik weet een luxe pensionstal met binnenbak, maar gewoon een betaalbare (max. 150 euro) eenvoudige stal met buitenbak en weidegang en pensionhouder die afspraken nakomt is hier gewoon lastig te vinden.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:37

In Friesland, omg Heerenveen is ook weinig!
bijv. bij het bos Oranjewoud!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:40

Ik denk in de Randstad. Hier in Rotterdam hebben de betaalbare stallen (waar je geen €400 p.m. betaalt zonder dat je paard ook maar 1 grasspriet ziet) vaak een wachtlijst :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:46

Bij ons in Lelystad mis ik een pensionstalling met binnenbak waar de paarden het hele jaar door naar buiten gaan. En dan niet een uurtje paddock maar gewoon 's ochtends naar buiten en bij zonsondergang weer naar binnen.

En behoorlijk wat uitrij mogelijkheden hier in de bossen aan de rand van Lelystad.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:26

Zo lees nu pas het hele topic, is indd wel duidelijk he :D En dan natuurlijk het liefst iets rond de 300,- per maand :)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:34

In Zeeland zou je denk ik goed scoren als je bijv. strandritten aanbied, of huifkartochten. Ook krijg je je pensionklanten wel, nieuwe stallen staan binnen een mum van tijd vol en er zijn altijd wel mensen die op zoek zijn naar een pensionstal.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:34

_Sammy_ schreef:
Zo lees nu pas het hele topic, is indd wel duidelijk he :D En dan natuurlijk het liefst iets rond de 300,- per maand :)

Is er écht niks in jullie omgeving voor minder dan 300 per maand? :wow:

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:46

Hier! Je hebt wel wat stallen maar dan heb je weer wél een redelijke buitenbak maar weer geen stapmolen of binnebak, of hebt veel land maar geen bak erbij. Wil je de winter door komen met een binnenbak en zomers ook gewoon een beetje land hebben dan heb je hier pech want dat is er niet.. Wat je hier merkt, aan vooral wedstrijdruiters is dat er hier geen stal is waar je het hele jaar door kunt rijden en je paard ook nog wel wat buiten komt. Daarnaast betaal je hier voor een redelijk simpele stal met een redelijke buitenbak wel 250,- euro en dat vind ik toch wel best veel.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:16

Hier in Limburg zou daar zeker vraag naar zijn, juist hier is zijn veel vrijetijdsruiters die hun dier liever in een actiefstal of buiten/loopstal hebben staan.