Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:22

Kreeg net deze mail:
Goedemorgen mevrouw X,

Hiermee bevestigen wij de ontvangst van uw sollicitatie naar de functie van Financieel Administratief Medewerker.
Wij stellen het op prijs dat u belangstelling toont voor deze functie bij onze organisatie.
Wij zullen u zo spoedig mogelijk nader informeren.

Met vriendelijke groet,

En dat terwijl hier dus dat foutje in stond :o. Nu is het afwachten..... Ik weet niet hoe met jullie is, maar dat wachten vind ik nog het ergste :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:33

Nou, ik hoef niet meer te wachten, ik had 3 sollicitaties lopen waarvan ik vorige week de eerste afwijzing terug kreeg en vanochtend had ik de andere 2 te pakken. Ik baal wel heel erg, want er zat 1 functie bij die qua uren en werk precies aansloten bij wat ik zocht, stiekem had ik toch wel heeeeel erg gehoopt dat ik daar op gesprek mocht komen en ik weet nu ook gewoon niet waarom ik steeds afgewezen word. Zal ik de stoute schoenen aantrekken en naar beide bedrijven mailen waarom ik afgewezen ben? Wellicht dat het me kan helpen bij een volgende sollicitatie!

Wat betreft HK topic of hier blijven, mij maakt het niet zoveel uit, alleen is mijn ervaring wel dat HK's op een gegeven moment vol staan met nutteloze reacties en het dan opeens dood bloed. Wellicht dat we dan beter hier kunnen blijven, omdat er natuurlijk best wel wat verloop in dit topic zit.

Sandka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:40

Ik ben niet meer werkzoekend maar misschien datik iemand kan helpen met een administratieve baan in Breda?? Als er interesse is: Let me know, 40 uur, per direct beginnen :)

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:40

Zou zeker bellen waarom je afgewezen bent. Leer je altijd weer van!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:41

Balen dat je weer afgewezen bent, Joyce. -O-
In welke sector zoek je iets?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:46

In principe maakt het me niet zo heel veel uit, als het maar bij me past ;) Maar over het algemeen is het administratief/secretarieel. Office manager, secretaresse, receptioniste/telefoniste, baliemedewerkster bij een praktijk, etc.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:24

Ik zou ook informeren. Kun je ook weer van leren....
Vind je Breukelen te ver? Zoeken ze een Medewerker Financiële Administratie (M/V)
28 – 36 uur per week (100%).

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:45

Pfff hier schiet het ook niet op. Heb ook echt geen vertrouwen meer in werkgevers. Zou1 juli beginnen. Helemaal in mn nopjes. Maakten ze er vrijdag doodleuk augustus van. Ben alweer bang dat het niet doorgaat. Zit een heel uitgebreide screening bij en ik ben al jaren mn diplomamap kwijt. Stom.. ja dat vind ik ook. Maar het is niet anders. Ben 15x verhuisd en die map is al zeker 12 jaar kwijt. Heb kopietjes en verklaringen van afstuderen van iedere school maar nu moeten ze weer originele diploma.s hebben. Kosten 450 euro. Erg fijn als je al maanden zonder geld zit.

Ook was ik zo stom om eerlijk te zeggen dat ik mn vakantie nog niet geboekt had en heb netjes gevraagd om een weekje in sept. Dan heb ik iig al 1 of 2x salaris gehad. Zou mn vakantie maar nu nemen. Ja lekker zonder geld. Ik wil mn huis uit. Uit deze k..zooi. Dankzij hun zit ik nog langer in de oliebol. Omdat zij de papieren te laat hadden opgestuurd kan ik een maand later beginnen en had er een ander leuk bedrijf voor afgezegd.

En kreeg opeens een mail dat ik me heel flexibel moest opstellen ivm werktijden. Wil best flexibel zijn maar graag van 2 kanten. Heb er alweer een rotgevoel bij zo zeg...

Ogen openhouden voor werk maar want ze kunnen me wel verplichten duplicaatdiploma.s aan te vragen maar heb van ze lang zal zn leven geen 450. Altijd dat rotgeld. Straks loopt het weer vast op zoiets.

Er heeft nog geen bank, bedrijf of Gemeente moeilijk over gedaan in die 12 jaar... Zal wel weer pech hebben.

Heb t echt gehad... Zit met een maagvliesontsteking thuis (stress? geldzorgen?) en een paard met peesblessure. Een exvriend die me t leven zuur maakt net nu ik een leuk iemand ontmoet heb. Word er zo moe van...

Trouwens dit topic of hkt. Voorkeur dit topic.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:06

Getsie Qizz, het komt ook altijd in veelvoud he, als het dan mis gaat....Sterkte.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:09

Jeetje, Qizz..
Dat is niet mis wat jij op je bordje krijgt gepresenteerd! :(:)

Hoelang duurde het bij jullie ongeveer, voor je bericht krijgt of je afgewezen bent of voor een gesprek mag komen? :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:25

@Patpen: Breukelen is te ver, dat is vanaf hier nog een aardig eindje reizen!

@Qizz: Het zit je ook niet mee he... Jakkes! Heel veel sterkte en hopelijk komt het allemaal toch nog op zn pootjes terecht...

@Steentje: Soms binnen een dag, soms duurt het 4 weken, soms hoor je niets...

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:35

Dank jullie.... Pffff...
Dit is echt one of those days...

Steentje: variërend van 5 minuten tot 6 weken en inderdaad soms hoor je niks terug....

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:39

Helaas mag ik me ook bij jullie melden. Ik loop vaak tegen het probleem aan dat er te weinig werk blijkt te zijn. Bij mijn huidige baan ben ik ook al elke keer rond 11 uur, uiterlijk 12 uur klaar. En dan duurt een dag lang tot 17 uur.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:48

@Quizz: het is toch gebruikelijk dat je een kopie overhandigd en nooit het origineel????? Waarom doen ze dan zo moeilijk? Beetje last van de wet van Murphy geloof ik :(:)

@Joyce2: ik vermoedde het al wel, maar ja, je weet maar nooit!

@Steentje: ik sluit me aan bij de rest. Vandaag de 2e ontvangstbevestiging gekregen van de brief afgelopen vrijdag, maar van die 3 van vorige week maandag niets gehoord. Geen pijl op te trekken :n. Altijd maar weer afwachten of je een reactie krijgt......

@WenK: wat zoek je, waar en hoeveel uur?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:53

Tussen Amersfoort, Lelystad, Amsterdam en Utrecht zeg maar. Ik woon in het Gooi. Ik werk nu als Management Assistent, maar heb (ook leidinggevende) ervaring als Office Manager en Directiesecretaresse. Das ook wat ik zoek en bij voorkeur voor 32 of 36 uur per week.

Ik lees al een poosje mee en las over jouw last met het zoeken naar een baan ivm je arbeidshandicap. Ik denk dat veel werkgevers daar toch kansen laten liggen. Ik ben zelf dit jaar een paar weken niet volledig aan het werk geweest ivm een auto-ongeluk, en ik ben gezond in dienst gekomen.
Bij een vorige baan van mij, waar ik dus een leidinggevende functie had had ik het liefst starters of mensen die een carriereswitch maakten, waarom? Omdat die blij zijn met de kans die ze krijgen, ze zijn gemotiveerd en, eerlijk is eerlijk, makkelijker te 'vormen'. Had daar een superteam van ontzettend fijne, gemotiveerde mensen waarmee we toch een nr 1 positie binnen het bedrijf hebben weten te realiseren. Ervaring en/of opleiding zegt eigenlijk weinig. Als de motivatie er niet is kun je ook niets, wat dat CV dan ook zegt hoor.

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:05

Ik meld me ook maar eens bij dit topic. Ik ben webredacteur/tekstschrijver en zit sinds eind juli vorig jaar zonder werk. Zoek een parttime baan (want kindjes) in de regio Utrecht.
Ben er in de afgelopen maanden achter gekomen dat ik ADD heb (ADHD zonder de H, dus ik stuiter niet zo :D ), wat verklaart waarom het tot nu toe meestal mis is gelopen met banen. Ben nu met een coach hard aan mezelf aan het werken, maar ondertussen moet er wel brood op de plank komen, dus moet ik gewoon door solliciteren. Erg lastig als je niet goed weet wat je kunt, wie je bent. Maar goed, we gaan vrolijk verder.
Ben de laatste tijd erg op dreef met brieven versturen, maar bar weinig reacties (ja, alleen van het type 'helaas...'. Tijdje terug op gesprek geweest voor de ideale baan, maar die vonden me overgekwalificeerd en 'te volwassen'. 8)7
Van het UWV moet ik verder kijken dan mijn huidige functie, en dat wil ik best wel (bv administratief medewerker of zelfs verkoopster in een winkel) maar overal willen ze iemand met ervaring. En tsja, ik heb altijd ongeveer hetzelfde gedaan. En bovendien is alles voor 32 uur of meer, wat ik vind...

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:40

Wenk, jij hebt zoveel ervaring dat het niet heel moeilijk moet zijn, en al helemaal niet in jouw regio toch? Genoeg in Amsterdam en Utrecht volgens mij.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:10

WenK: ik ben het helemaal met je eens dat werkgevers kansen laten liggen. Om meerdere redenen. Motivatie is er 1 van. Maar voor de werkgever zijn er ook financiële voordelen! Zie alleen die werkgever maar te vinden die je de kans geeft om te bewijzen dat je geschikt bent voor die functie. Bij de laatste werkgever was ik ook gezond toen ik in dienst kwam. Zegt niets over hoe het in de toekomst zal zijn. CV is breed door diverse functies en opleidingen. Maar ik merk wel dat het lastiger wordt als je langer thuis bent....

Oh ja, kreeg net ook een "helaas" mail. Was voor een functie lekker dichtbij maar eigenlijk ook net niet wat ik zocht. Kwam wel heel dicht in de buurt hoor! In ieder geval laten ze netjes weten hoe of wat; iets wat sommige bedrijven nog moeten leren 8-)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:35

Nou net gebeld en het bedrijf had geen "klik" met me gehad :?
Pfff, mijn gevoel was heen anders...
Heb het UB wel gevraagd waarom ze mij dat dan vrijdag niet hadden kunnen laten weten, tja, het was erg druk geweest en dit stond op hun things-to-do voor vandaag -:(-
Pffffffffffffff, heb er alweer 3 de deur uit gedaan, dus blijf vrolijk verder solliciteren. :Y)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:12

@ kaatje dat is enorm balen, zeker omdat je zelf een ander gevoel aan het gesprek hebt overgehouden!

Ik ben zojuist nog gebeld voor een leuke functie, redelijk dichtbij huis.
Dus in totaal nu 3 gesprekken, en over 1,5 week ook nog een gesprek ...

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:20

Ik heb net 3 sollicitaties gedaan. Te ver en te veel uren naar mijn zin, maar ik mag nou niet meer kieskeurig zijn... Klonk op zich wel leuk allemaal, dus wie weet...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:21

Super Babsie :j Ik hoop dat er een baan uitrolt voor je :Y)
Mootje ook druk aan de slag gegaan.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:27

Ik hoop het ook maar het zijn mijn eerste sollicitaties dus ik ga nog nergens vanuit :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:31

Nee heb je en ja kun je krijgen, toch :Y)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:40

Nog mensen rondom apeldoorn die werk zoeken?
Heb wat leuke banen :)