Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JENNx schreef:Ik vind het ook wel moeilijk om te bepalen of ik nou een goede prijs betaal of niet. Locatie enzo telt ook allemaal mee in de prijs. En bovendien ben ik benieuwd of ik überhaupt iets kan vinden voordat het collegejaar begint.
LauEef schreef:Ik ga volgend jaar ook op kamers (op kot heet dat in BE :p ).
Heb al wel wat leuke kamers gevonden, gaan binnenkort kijken!JENNx schreef:Ik vind het ook wel moeilijk om te bepalen of ik nou een goede prijs betaal of niet. Locatie enzo telt ook allemaal mee in de prijs. En bovendien ben ik benieuwd of ik überhaupt iets kan vinden voordat het collegejaar begint.
Was een probleem waar ik ook tegenaan liep. Ik heb inmiddels wel een gemiddeld bedrag gevonden dat hier betaald wordt maar soms zijn kamers ineens duurder op goedkoper en dan vraag ik mij af of daar een reden voor is!
I.v.m. delen van douches: hoe doen jullie dat? Stel je voor dat je met z'n 8'en 1 douche moet delen, is dat dan niet vreselijk druk? Ik vind het zelf namelijk lekker om bv 's avonds een korte douche te nemen en 's morgen ook nog even snel, maar ik kan mij voorstellen dat als je met z'n 8'en bent dat dat niet kan? Dat je ook moet aanschuiven enzo. Hoe doen jullie dat?
PineApple schreef:voor de nijmegenaren: schrijf je ook in bij de sshn en er is zo'n studentenmakelaar...moet je even googlen. weet zelf de naam niet meer, maar die hebben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel kamers
PineApple schreef:voor de nijmegenaren: schrijf je ook in bij de sshn en er is zo'n studentenmakelaar...moet je even googlen. weet zelf de naam niet meer, maar die hebben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel kamers
MonaLieske schreef:De prijs kan door allerlei zaken bepaald worden, locatie en grootte van de kamer zeggen niet alles. Hebben jullie in België ook een puntensysteem of iets dergelijks om de maximale huurprijs te bepalen? Dingen die bijvoorbeeld meetellen: internet/tv/radio, zit het bij de prijs in en is het snel internet? Onderhoudsstaat, dubbelglas of enkelglas, goede sloten, cv, ligt er een fatsoenlijke vloer en zijn de muren netjes of moet je alles nog zelf doen? Hoe groot zijn gemeenschappelijke ruimtes? Is er een tuin of balkon en zo ja, hoe groot? Apparatuur, zitten bijvoorbeeld de wasmachine en koelkast bij de prijs in? Is er een fietsenberging? Je kunt vast nog wel meer dingen bedenken die het prijsverschil kunnen bepalen. Daarnaast ligt het natuurlijk ook aan de verhuurder: het kan een niet-commerciële stichting zijn, maar ook huisjesmelker. Dat verklaart ook het prijsverschil.
Wij hebben 2 douches met z'n vijven, ik hoef eigenlijk nooit te wachten. Ik heb wel eens geslapen bij een vriendin waar ze een douche moesten delen met 9 man. Daar stond na 2 minuten al iemand aan de deur of ik op wilde schieten, heel vervelend... Maar dat was geen dagelijkse kost gelukkig.