Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:25

*meld*

@ Timokyana: het grootste risico is, lijkt mij, dat je meer onzekerheid hebt met een eigen bedrijf en daardoor meer risico loopt dat je de hypotheek niet meer kunt betalen. Of bedoelt ze dat niet?

Ik baal... ik wil een heel aantal werkvormen verzamelen op de pc, maar de scanner doet niet wat ik wil. Hij pakt de boel alleen als afbeeldingen, maar ik wil ze als documenten scannen zodat ik dingen kan wijzigen. Balen! Om alleen daarvoor nou een nieuwe printer te kopen... :o
Laatst bijgewerkt door kay27 op 16-03-11 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

timokyana

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:25

ik heb geen idee,werk nog steeds 32 uur voor een baas dus snap het risico nemen ook niet :-)

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:27

Oh zo, nee, dan snap ik het ook niet!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:38

Kaisa schreef:
Binnenkort sta ik trouwens op een kleine paardenbeurs hier in de buurt en wil graag een leuke actie hebben voor de bezoekers. Zit alleen te bedenken wat.... Iemand ideeen?

Bedenk een soort prijs/raad vraag en laat mensen hun antwoord op een kaart/papier schrijven, met tergelijk hun mailadres/contact gegevens.
Hang daaraan natuurlijk een leuk prijsje, en voor je het weet heb je een heleboel contacten binnengekregen, die je later natuurlijk weer kan benaderen voor andere dingen...(acties, nieuwsbrief, ect)

Misschien een soort ledematenquiz, dat je mooie foto's hebt van details van het lichaam en dat mensen dan moeten raden welk deel dat is?
Of wellicht een vacht-kleuren quiz, ook met foto's, of raden hoeveel paardesnoepjes er in een vaas zitten.

Als 'echte' actie zou je korting kunnen geven op een shoot, of een speciale 'lente-shoot', of een gratis vergroting op forex (dan wel een voorbeeldje meenemen, want zien ze meteen wat ze krijgen).

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:41

timokyana schreef:
ik heb geen idee,werk nog steeds 32 uur voor een baas dus snap het risico nemen ook niet :-)

Grootste "risico" wat ik zie in jouw situatie is dat als je je baan kwijtraakt je 70% van je inkomen uit vaste baan krijgt, waarschijnlijk met aftrek van wat je via je eigen bedrijf binnen krijgt.

als ik geen project binnen haal dan heb ik fijn de eerste langer-dan-1-week vakantie in 3 jaar tijd...kijk er naar uit :D

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:44

das een aardig risico mist.nu ga ik daar niet vanuit maar goed.Hoe zit het met de ziektewet,heeft dat ook invloed?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:57

Exloo Kaisa?

Iemand nog creatieve ideetjes voor mij voor een soort 9 maandenbeurs?

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:43

Meld zich in deel 3!
'k Vertel morgen hoe mijn KvK inschrijving ging ;-)

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 00:15

Zo, ik ben er even niet en we zitten al in een volgend deel. ;)
Van mijn Kvk-inschrijving kan ik me niks meer herinneren, behalve dat ik op 6 januari ging i.p.v. 2 januari omdat ik ziek was. Verder heeft het geen indruk op me gemaakt. Ik had in de periode ervoor een soort ondernemingsplan gemaakt en e.e.a. met mijn belastingadviseur besproken. O.a. de keuze freelance of eenmanszaak. De aanmelding bij de belastingdienst ging via hem.
Het uitschrijven van het bedrijf van mijn man daarentegen, daar weet ik nog alles van. Dat heeft bij de KvK en de BD bij elkaar toch zeker anderhalf jaar geduurd. Een bedrijf starten is simpel, maar stoppen..... :o

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 01:09

Freelance, zzper, zper, alles wordt geregistreerd onder de noemer éénmanszaak, toch? Het zijn eigenlijk allemaal maar 'termen'.

Ik heb vandaag mijn 'plastic' pasje binnen gekregen. Ze zien er goed uit, lekker snel geleverd! Meteen even met een gaatjes tang overal een gat in gemaakt (pfff 50 keer is best veel, zeker als je er niet in één keer doorheen komt :+) en heb er nu ééntje aan een vogelhuisje gemaakt. Staat leuk!

Morgen weer aan het werk bij de opdrachtgever, dus moet nu toch maar eens richting bed verplaatsen.. :z

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 07:59

Ik heb ook niks gekregen, had ook een onbeschofte man zeg pff :=

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 08:46

Hoe kan zo'n "dienstverlenende" man onbeschoft zijn? Vindt dat echt niet kunnen.
Mijn kvk inschrijving stelde ook niets voor. Maar met 3 kindjes erbij waren we best snel klaar :D .

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 08:54

Ik meld me ook weer! :)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 08:55

Echt heel on-geïnteresseerd, was erg geïrriteerd omdat ik dingen vroeg er over enzo. Heel kortaf, geen praatje niks. Was vooral aan het zuchten als ik wat moest opzoeken (ID kaart, Rijbewijs) Volgens mij stoorde ik hem in zijn koffie pauze ofzo, weet ik veel :=

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 09:11

Meld me ook hier.
Onze Kvk inschrijving was ook niet bijzonder. Hebben ook geen champagne oid mee gekregen alleen het bonnetje wat het gekoste heeft. Hadden wel een aardige vrouw.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 09:17

Hmmm interessant topic dit. Ik loop ook met een aantal leuke plannetjes om naast mijn baan te gaan doen, dus interessant om jullie problemen, oplossingen en tips te lezen :) .

Is het geen probleem om een fulltime baan te hebben en je daarnaast te registreren als eenmanszaak??

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 09:27

Nee hoor MontyRulezz, ik zit ook in die situatie :)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 09:32

En valt het je mee of tegen om dat met je baan te combineren?

@ Frozenstar; nou lekkere service dan. Heb er echt zo'n hekel aan als mensen zo doen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 09:32

Huh, champagne bij de KVK? Was het maar zo'n feest! Bij mij was het denk ik al op, waarschijnlijk hebben ze die daar stiekem zelf op zitten drinken ;)

Ik kreeg gewoon zo'n tasje mee, met allemaal meuk (foldertjes en een pen) en ik kreeg gelijk mn BTW nummer mee. Dus ik snap niet waarom dat bij anderen zo lang duurt?

Het aanvragen van mn zakelijke rekening duurde overigens wel een paar weken en dat ging ook nog mis, omdat ze mijn oude adres nog in het systeem hadden staan... Dus ik heb dubbel zo lang mogen wachten.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 09:35

Frozen: dan had ik dat gewoon gevraagd :D "Kom ik ongelegen of moet u ergens naartoe ofzo?" :))

Ik heb overigens ook niks gehad bij de KvK...was wel een aardige behulpzame mevrouw :j Ik heb me in groningen ingeschreven.

Monty: ik zou niet weten wat voor probleem. Ik heb ook een eenmanszaak naast een fulltime baan.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 09:36

Monty: ligt eraan hoeveel uren je in je eenmanszaak stopt. :D Bij mij verschilt het...heb soms weken met wedstrijden dat ik 30 of 40 uur in mijn onderneming stop en weken dat ik maar een paar uurtjes kwijt ben.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:26

Ik las dat wat mensen bij inschrijving hun omzet moesten schatten. De BD gebruikt dat om te bepalen hoe vaak je je BTW-aangifte moet doen. Dat zal bij de meesten van ons per kwartaal zijn. Geef je een heel hoge omzet op, dan kan de BD je alvast een voorlopige aanslag IB opleggen.
Dat schattingsformulier voor de IB ontvang je overigens ieder jaar.
joyce2 schreef:
Ik kreeg gewoon zo'n tasje mee, met allemaal meuk (foldertjes en een pen) en ik kreeg gelijk mn BTW nummer mee. Dus ik snap niet waarom dat bij anderen zo lang duurt?

Toen ik me inschreef was inschrijving KvK nog los van aanmelding belastingdienst. Dat is pas later samengevoegd.
MontyRulezz schreef:
Is het geen probleem om een fulltime baan te hebben en je daarnaast te registreren als eenmanszaak??

Een probleem is het niet. Maar je kunt dan niet aan je urencriterium komen en geen gebruik maken van startersaftrek, zelfstandigenaftrek e.d.
Als je binnen afzienbare termijn je baan wil verruilen voor je eigen bedrijf kan het de moeite waard zijn om de officiële start tot dan uit te stellen.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:47

Yucca schreef:
Kaisa schreef:
Binnenkort sta ik trouwens op een kleine paardenbeurs hier in de buurt en wil graag een leuke actie hebben voor de bezoekers. Zit alleen te bedenken wat.... Iemand ideeen?

Bedenk een soort prijs/raad vraag en laat mensen hun antwoord op een kaart/papier schrijven, met tergelijk hun mailadres/contact gegevens.
Hang daaraan natuurlijk een leuk prijsje, en voor je het weet heb je een heleboel contacten binnengekregen, die je later natuurlijk weer kan benaderen voor andere dingen...(acties, nieuwsbrief, ect)

Misschien een soort ledematenquiz, dat je mooie foto's hebt van details van het lichaam en dat mensen dan moeten raden welk deel dat is?
Of wellicht een vacht-kleuren quiz, ook met foto's, of raden hoeveel paardesnoepjes er in een vaas zitten.

Als 'echte' actie zou je korting kunnen geven op een shoot, of een speciale 'lente-shoot', of een gratis vergroting op forex (dan wel een voorbeeldje meenemen, want zien ze meteen wat ze krijgen).

Zelf zat ik ook aan een loterij oid te denken :j Maar weet niet of dat nu zo afgezaagd is :') Een nieuwsbrief heb ik op dit moment nog niet, maar wil dat misschien wel op gaan zetten. Hoe en waarover weet ik nog niet precies, want veel acties heb ik niet ;)

@ Hilda: Nee, in Dalen. Is er in Exloo binnenkort ook één dan?
Voor je 9 maanden beurs: hoe groot is je standruimte? Misschien dat je er een mini-shoot kan laten plaats vinden?

@ Yucca: Ik dacht even dat je een bankpas bedoelde en toen ik las dat je er over gaatjes in had gemaakt vond ik dat erg vreemd _O- Kan je een foto laten zien van je vogelhuisjes?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:56

Bij mijn ouders dacht ik ook: ppffff toch niet zo'n prijsvraag 'hoeveel zitten erin'...maar ze hebben er 95 adressen aan overgehouden ;)

Haha 50 bankpassen, neuh :D Mijn bestelde aardappelzetmeel-pasjes dus, ik zal morgen eens een fotootje maken!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:00

Okey, dat is een flink aantal idd :j Misschien dat ik daar wel wat orgineels mee bedenk :j

Ik ga maar weer eens verder met brainstormen :+