Geslacht:vrouw
Provincie:gelderland
Leefomgeving: Stad / dorp / platteland
1. Zijn er bij jullie thuis veel regels waar je je aan moet houden? Ja / Nee.
Ik moet mij thuis wel / niet aan de regels houden, omdat…mijn ouders anders alles moeten doen

2. Mag jij thuis meebeslissen over bepaalden dingen (zoals boodschappen, avondeten, bedtijd, sport en noem maar op),
op welke manier doe je dit? Ja, ik kook zelf ook, en dan moeten er wel goede dingen zijn. Voor bedtijd, als ik goed uitgeslapen wakker wordt, is die tijd goed.
3. Hoe reageren je ouders, wanneer je zegt dat je het ergens niet mee eens bent?
Dan gaan we overleggen
4. Wanneer je een keer niet goed luistert, worden je ouders dan snel boos en wat doen ze dan?Ja, ik luister nooit goed

5. Mag je thuis zelf bepalen wanneer je op het internet gaat en wat je daar doet? Ja / Nee, want anders zit ik ook de hele dag te internetten.
6. Wat is het eerste dat je doet wanneer je uit school komt?Even mail checken. En wat eten meestal
7. Wanneer je ergens mee zit, kan je hier dan altijd over praten met je ouders? Zo ja, hoe?Ja, gewon rustig., Aan tafel ofzo
8. Wat zou je later anders willen doen bij de opvoeding van je eigen kinderen?Eigenlijk niks.