Op het moment heb ik mijn plek gevonden bij de Vakschool van Schoonhoven als student Goudsmid ondernemer. De school voor goudsmeden, zilversmeden, uurwerktechniek, juwelier en glas-in-lood.
Geen kunstacademie, maar wel degelijk een creatieve opleiding! Ik doe op het moment de opleiding voor goudsmid, oftewel het vervaardigen van sieraden in edelmetaal (goud, zilver etc)
Ik wil deze even melden, omdat ik nadat ik niet was toegelaten voor de kunstacademie, al gauw dacht dat er geen creatieve opleiding voor mij zou zijn zoals ik graag wilde; ontwerpen, uitvoeren, gericht werken. Dat is op mijn school dus wel. Er is heel veel praktijk (veel goudsmeden) maar ook tekenen, ruimtelijke vormgeving, extra vak zilversmeden, graveren. Oftewel erg creatief, en het is zeker aanpoten.
Ik zit met mijn HAVO diploma dus op een MBO school, en ik vind zeker niet dat ik mijn eigen niveau 'omlaag heb gehaald' omdat ik nu een mbo opleiding doe.

Dus even een meldertje voor mensen die een creatieve opleiding zoeken, maar misschien iets praktischer willen doen