Geen concentratie voor je huiswerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMarieke

Re: Geen concentratie voor je huiswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:44

MW -> STW

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 20:16

@xMarieke, bedankt voor het verplaatsen! Ik wist niet eens dat dit ook bestond sorry! :o

@wopkelover, dat ga ik eens proberen! Dankje voor de tip! <3

@degene onder wopkelover (ben je naam kwijt sorry }:0 ), ik ga er niet vanuit dat ik die ziekte heb hoor ;). Maar tips voor ADD/ADHD kunnen natuurlijk wel helpen, bij ons móet je helaas alles maken anders kan je naar de strafklas... waar ik het voor doe, dat is een slimme! dankje!!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:21

Weet je wat ook heel goed werkt. Een lijst maken van álles wat je nog moet doen. Na een poosje lijkt het zoveel dat je zoiets hebt 'goh, laat ik toch maar eens beginnen'. Je hebt het geordend én je kan na elk onderdeeltje afstrepen dat je iets af hebt. Dat werkt (voor mij in elk geval) erg motiverend. Ik maak gewoon een lijst met zoveel mogelijk dingen (dus opdracht 1. volgende regel opdracht 2. volgende regel opdracht 3. etc) dan kun je namelijk élke keer als je ook maar iets hebt gedaan iets afstrepen.

Goeie deal met jezelf maken dat je na alles wat je af hebt (of na drie dingen bijv. ) eventjes op bokt/hyves/msn mag en gaan met die banaan. Verder is het gewoon belangrijk dat je echt even de motivatie vindt.

En voor je zegt dat je je niet aan schema's houdt, het is geen schema. Het is een lijst met dingen die je moet doen :+ Er staat niet op wanneer je het af moet hebben, hoelang je er aan moet besteden. Er staat alleen op wat je moet doen :').

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:54

Bij mij is het juist andersom, zodra het meer word ga ik er niet aan beginnen. Ik maak lijstjes om te zien hoe weinig het eigenlijk is. Als er staat dat ik 1500 pagina's moet doorwerken denk ik: aaaaaaaah, later.... maar als het er maar 250 zijn dan ga ik er eerder voor zitten :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:11

Daarom verdeel ik alles in kleine porties :+

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:13

Ga in de vakantie/weekend alvast vooruit werken? Lijstjes maken en alles afvinken?

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 14:23

Lijstjes maken ga ik zeker doen :j, anders vergeet ik nog de helft :+
iedereen weer bedankt voor de tips!

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:32

Ik werkte altijd in het weekend vooruit of ging in de bieb zitten huiswerk maken bij ene tussenuur, scheelde veel werk thuis

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:20

Misschien kun je jezelf belonen.
Zeg tegen jezelf het huiswerk van de volgende 2 dagen moet af.
Heb je dit af ga naar je paard/pony!
Vraag anders of je ouders het willen controleren voordat je gaat :D
Succes

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:02

Op school maken misschien? in een tussen uur.
Ik snap wel wat je bedoeld :p ik doe nu ook 4 vwo. en wij hebben best veel hwerk op de computer... en zolang bokt bestaat moet mijn huiswerk maar even wachten .. xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:57

Herkenbaar Claire :P.

Ik zou ook zoveel mogelijk op school proberen te maken. Ik heb overigens ook ADD :+(wist je denk ik al?) maar dat hoeft echt niet te betekenen dat jij het ook hebt :P.

Het blijft vervelend :=.

Ik wil je evt wel met wat dingen helpen voor zover dat mogelijk is over internet, dus als je dat wil moet je maar een pb/mail sturen of me een keer aanspreken op msn :).

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 13:13

@Suus, dat deed ik ook altijd ging heel goed inderdaad. Totdat ik moest stoppen met mijn verzorgpaard. Maarrr.. gister belde de eigenaresse van Fee, of ik der weer wilde doen :#
Dus beloning is weer geregeld Xd.
@anaaube, wij hebben in onze tussenuren Z-uren (verplichte schooluren). En aangezien ik er maar 4 heb, zitten die altijd vol :(. Tjaa, misschien bokt maar gewoon afschaffen ? :+

grapje :P

@Desiree!
Dat je ADD hebt, wist ik niet hoor? Nooit verteld denk ik? Ik ga je straks even een PB sturen, als ik weet wat ik moet schrijven. Van MSN heb ik mezelf even geband. Ik weet niet of jij goed in Engels bent?

Iedereen weer bedankt! :j, ga nu gelijk maar beginnen met het grootste onzinvak allertijden: ANW :=. Naja, dinsdag examen dus moet wel...:(

beetje veel smileys

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:05

CRos95 schreef:
@Suus, dat deed ik ook altijd ging heel goed inderdaad. Totdat ik moest stoppen met mijn verzorgpaard. Maarrr.. gister belde de eigenaresse van Fee, of ik der weer wilde doen :#
Dus beloning is weer geregeld Xd.

Dat is heel fijn voor je!
Veel plezier met Fee. En sterkte met het hw dat je ervoor moet doen |o

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:05

Opdelen in kleine porties. Geen al te grote brokken ineens willen doen.
Eerst 10 zinnen Latijn vertalen, dan een stukje Engels leren, daarna 4 sommen van wiskunde, beetje Frans leren, weer 4 sommen voor wiskunde, etc.

Dan helpt het inderdaad wel om een lijstje te hebben, 1 met leerwerk, 1 met maakwerk. En dan afwisselen.
En leuke/gemakkelijke vakken voor het laatst bewaren, als toetje, zo van, áls je dat af hebt, ben je klaar! Heb je meerdere leuke vakken, met 1 leuke beginnen kan ook helpen om 'erin' te komen.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:08

Ban jezelf van bokt! De gouden tip, soms.
Of ga naar buiten en ren zo lang als je kan. En dan beginnen.

Dette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:37

Heb precies hetzelfde, zit nu in havo 5 en heb er thuis eigenlijk nooit wat voor gedaan. Ik had er gewoonweg geen zin in dus deed ik het ook maar niet. Nu wil ik wel graag slagen met hoge cijfers, dus ik elke schooldag standaard van 7 tot 8 aan me huiswerk. Een vast uur voor huiswerk werkt erg goed bij mij!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:35

Heb er ook wel last van soms, maar dan meer in de vorm van uitstelgedrag. Als ik eenmaal bezig ben, gaat het wel (een tijdje). Mijn tip is: spreek met jezelf af hoe lang je echt geconcentreerd aan je huiswerk moet en neem daarna pauze. Als je dat niet doet, is mijn ervaring namelijk dat je steeds tussendoor jezelf als het ware een pauze 'gunt' door iets leuks tussendoor te gaan doen. Wees streng voor jezelf en pas ook op dat je de pauze niet stiekem langer maakt dan de 'huiswerktijd' (daar ben ik nog wel eens goed in.. O:)).

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 21:00

@Suus, dankje :)
@Marije, ja klopt, ik moet iets leuks hebben om te beginnen en om te eindigen, anders begin ik niet eens :').
@apple, maar maar bokt... tjaa, ik denk dat ik dat maar ga doen, weet iemand misschien waar die knop zit?
@dette, succes met je examen alvast! Bij mij gaat dat helaas niet werken, in zo'n korte tijd krijg ik het niet af...
@Appelflapje, jaa dat uitstellen ben ik ook goed in Xd, hihi en ook de pauzes langer maken herken ik. We gaan er weer voor in het nieuwe jaar!!

Iedereen weer ontzettend bedankt!!