Alveolairrand is dat randje voorin je mond, aan de bovenkant. Wat je zegmaar wel eens verbrandt als je een pizza eet.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wuis schreef:De /s/ moet alveolair. Dus met je tong naar je alveolairrand (maar niet ertegenaan want dan zou je geen /s/ klank kunnen maken).
Alveolairrand is dat randje voorin je mond, aan de bovenkant. Wat je zegmaar wel eens verbrandt als je een pizza eet.
Fred_Kroket schreef:Wuis schreef:De /s/ moet alveolair. Dus met je tong naar je alveolairrand (maar niet ertegenaan want dan zou je geen /s/ klank kunnen maken).
Tegen de verhemelte kant van je voortand? Ik doe em tussen mijn voortanden. Als ik em zo doe dan slis ik!
Wuis schreef:Tegen de verhemelte kant van je voortand? Ik doe em tussen mijn voortanden. Als ik em zo doe dan slis ik!

Plien91 schreef:Ik ben ook erg benieuwd hoe het gegaan is! En ook wie je hebben gescreend.
Leuk nieuws trouwens, ik heb eindelijk een stageplek gevonden per februari 2011. Op het voortgezet speciaal onderwijs, erg tof!
Goed van je dat je de F0 toets hebt gehaald. En leuk hè, dat je oliebollen eet met je tutor en sinterklaas viert enzo. Wij hadden afgelopen maandag een soort van high-tea tijdens tutor, iedereen was kotsmisselijk op het laatst.
). Maar bruin haar? Marijke is blond (en grijs
). 
Plien91 schreef:Lies en Marijke? Wat goed dat je een aria hebt gezongen!!