Laugaupeejdie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:20

De /s/ moet alveolair. Dus met je tong naar je alveolairrand (maar niet ertegenaan want dan zou je geen /s/ klank kunnen maken). :')

Alveolairrand is dat randje voorin je mond, aan de bovenkant. Wat je zegmaar wel eens verbrandt als je een pizza eet.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 10:56

Wuis schreef:
De /s/ moet alveolair. Dus met je tong naar je alveolairrand (maar niet ertegenaan want dan zou je geen /s/ klank kunnen maken). :')

Alveolairrand is dat randje voorin je mond, aan de bovenkant. Wat je zegmaar wel eens verbrandt als je een pizza eet.

Tegen de verhemelte kant van je voortand? Ik doe em tussen mijn voortanden. Als ik em zo doe dan slis ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:48

Fred_Kroket schreef:
Wuis schreef:

Tegen de verhemelte kant van je voortand? Ik doe em tussen mijn voortanden. Als ik em zo doe dan slis ik!

Tussen je tanden is interdentaal, daar word je op afgerekend (is fout).

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 10:43

Wuis schreef:

Tussen je tanden is interdentaal, daar word je op afgerekend (is fout).[/quote]

Maar moet je tong tegen de ondertanden of boventanden? Want bij nader onderzoek leg ik het puntje van mijn tong wel tegen het tandvlees aan. En slis ik het niet alleen tussen mijn voortanden. Snap je het nog?? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:26

Je tong moet bover je boventanden, tegen je alveolairrand. Maar dan niet er helemaal tegenaan, want dan kun je geen s meer produceren. Snap je?
De tong moet dus niet naar je ondertanden.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 11:54

Wuis schreef:
Je tong moet bover je boventanden, tegen je alveolairrand. Maar dan niet er helemaal tegenaan, want dan kun je geen s meer produceren. Snap je?
De tong moet dus niet naar je ondertanden.

Ik snap het! Volgens mij doe ik het dan goed... Naja we zien het wel! Heb om vier uur de screening!

Anoniem

Re: Laugaupeejdie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:12

En hoe is het gegaan? Ik hoop goed! Nu wachten op de uitslag zeker?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:21

Ik ben ook erg benieuwd hoe het gegaan is! En ook wie je hebben gescreend. :))

Leuk nieuws trouwens, ik heb eindelijk een stageplek gevonden per februari 2011. Op het voortgezet speciaal onderwijs, erg tof!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:23

@Paulien: Dat is echt super, en een hele mooie ervaring denk ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:50

Plien91 schreef:
Ik ben ook erg benieuwd hoe het gegaan is! En ook wie je hebben gescreend. :))

Leuk nieuws trouwens, ik heb eindelijk een stageplek gevonden per februari 2011. Op het voortgezet speciaal onderwijs, erg tof!

Super! Is het erg moeilijk trouwens om een stageplek te vinden?

Gelukkig hoef ik dat nog niet.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 21:33

Heej!! Het was leuk! Vooral die fonogram(?) vond ik erg leuk! Ik kon heeeeeeeeeeel hard en heeeeeeel hoog! :D

De screening ging voor mijn gevoel ook erg goed! Alleen die S... *zucht* Kreeg nog wat extra woorden met ss'en erin.. bosbessenflessensap enzo... Maar het was wel een relaxt sfeertje!

Inderdaad even afwachten! Ben benieuwd en houd jullie uiteraard op de hoogte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:43

Leuk!! Wie namen de screening af? :))

Ik heb vandaag de spreektoon F0 toets gehaald. :Y) En morgen gaan we oliebollen eten met tutor haha. :Y) Ik heb echt zooon leuke klas, echt zo poedersuiker dat er vier mensen uit moeten (omdat de twee Duitse klasse erbij moeten). :(

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:20

@ Maaike, ik vond het niet gemakkelijk, maar ik ben dan ook wat te kritisch met zoeken. Er zijn gewoon veel adressen die je níet mag benaderen en de overige adressen willen vaak een stagiare met stage-ervaring (over contradictio in terminis gesproken..), en vaak zijn er geen stageplekken waar je 40u per week terecht kan. Dus dan moet je combineren. Ik heb echt geluk met deze plek. :) Goed van je dat je de F0 toets hebt gehaald. En leuk hè, dat je oliebollen eet met je tutor en sinterklaas viert enzo. Wij hadden afgelopen maandag een soort van high-tea tijdens tutor, iedereen was kotsmisselijk op het laatst. _O-

@ Fred_Kroket, fijn dat de screening voor je gevoel goed ging! Ben heel erg benieuwd. Wie nam de screening af?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 11:50

Pfff ik heb zelfs midden in de nacht nog geprobeerd die namen terug te vinden ergens in mijn zeeeeer slechte korte termijn geheugen!

Maar één was docent Stem! En de ander had bruin haar met een klemmetje vastgezet...
Ik zong eerst Somwhere over the rainbow maar had door de zenuwen vrij veel wilde lucht bij de lage noten dus ze vroeg of ik even iets anders kon zingen. Ik vertelde ook dat ik stageleerling was geweest bij een klassiek zang leerling. Dus deed stukje Mozart aria en die knalde er wel lekker uit! =:)

De tweedejaars hadden het al over wat ze te drinken mee moesten nemen. Ik werd daarna door een blond meisje (die uit Heerenveen kwam) en een donkerharig meisje gescreend. Vond dat echt leuk en super motiverend waren ze, of ik nog zachter en nog harder kon enzo! Het werd een heel mooi soort ovaal achtig rondje op de computer! :D

Ik heb er echt zin in! Ik ga ook screenen in Zwolle, die hebben een februari instroom. Maar stiekem trekt Groningen mij veel meer! Maar ik wil nu ook wel heel graag "aan de bak!"

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:27

Lies en Marijke? Wat goed dat je een aria hebt gezongen!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:44

Docent stem moet Lies geweest zijn (mijn tutor :)) ). Maar bruin haar? Marijke is blond (en grijs :+ ).

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:45

Oh wacht, ik bedoel Joke :+
Lies is tof, ik had haar vorig jaar voor een keuzemodule (workshop solozang, echt kiezen hoor als je zingen een beetje leuk vindt!!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:21

Oja, dat zou kunnen!

Ik moet voor blok 3 stageadressen zoeken voor bij een basisschool en een peuterschool, pfff zie er nu al tegenop. Ik heb echt niks met kinderen. Ja, ik zou het wel leuk vinden om ze als logopedist zijnde te behandelen, maar niet om in een klas vol gillende kinderen te zitten. :n

Gelukkig is het maar heel kort. ;(

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:35

Oh die stage is zo leuk! Ik vond het echt tof, vooral met de peuters. Die zijn leuk joh, lekker een beetje met ze lezen, spelen, ondertussen taaltherapeutische technieken toepassen... Ik heb die stages gelopen op een hele kleine dorpsschool en dat maakte het ook leuker, kleine groepen, gaat allemaal wat gemoedelijker, etc. Dus dat wil ik je ook aanraden om te zoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:55

Ik woon zelf ook in een dorp, wel weer een wat groter dorp, misschien kan ik het inderdaad beter ergens zoek wat nog kleiner is!
Misschien valt het ook wel mee als het eenmaal zo ver is. Maar tot nu toe zie ik er als een berg tegenop. :=

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 13:14

Plien91 schreef:
Lies en Marijke? Wat goed dat je een aria hebt gezongen!! :D

Ja Lies! Je kon echt zo goed horen dat haar stem echt "geschoold" is. Haar stem reageert echt precies zoals zij wil! Mooi om te horen!! Ik had wel wat bibbertjes in de lage en zachte noten maar daar luisteren ze wel doorheen!

Ik ga zeker kiezen voor een zang workshops! Vind het echt leuk om te zingen!

Ik ben zoooow benieuwd!! Ik kijk zo'n beetje de post uit de brievenbus!!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 13:20

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Bericht van Studielink!!!

Ik voldoe aan de aanvullende eisen voor de opleiding Logopedie!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:25

Huh? Wat betekent dat?
Dat je bent aangenomen.

Want ik kreeg nl echt een brief van de school!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 14:06

Beste Melissa, De gegevens van je verzoek tot inschrijving zijn bijgewerkt door de hogeschool of universiteit op 17-12-2010. Je hebt voldaan aan de aanvullende eisen die voor de gekozen opleiding gelden. Dit bericht heeft betrekking op de volgende opleiding: Opleidingsnaam (instelling): B Opleiding voor Logopedie Opleidingsnaam (landelijk): B Opleiding voor Logopedie Instelling: Hanzehogeschool Groningen Plaats: GRONINGEN Soort opleiding: bachelor Inschrijvingsvorm: student Opleidingsvorm: voltijd Periode: 01-09-2011 t/m 31-08-2012 Met vriendelijke groet, Studielink

Dit kreeg ik van Studielink! {:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:09

Hmm, dat heb ik ook gekregen. Maar dat gaat erom dat je een havo diploma hebt enzo!
Van de school zelf krijg je een brief met de echte uitslag.