Wie heeft ervaring met studeren aan de Open Universiteit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bollebeer

Re: Wie heeft ervaring met studeren aan de Open Universiteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:44

@ het bommeke
Hoe bevalt het lesmateriaal je tot nu toe?
Ik heb vandaag de startcursus psychologie bestelt. Ik doe hbo pedagogiek maar mis af en toe verdieping, aan de andere kant denk ik dat als ik naar de universiteit zou gaan, ik de praktijk weer erg zou missen. Dus ga ik proberen een aantal vakken op de open universiteit te volgen naast mijn opleiding.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 21:03

bollebeer, ik ben er erg blij mee. Veel leesvoer, dat wel, maar alles erg duidelijk. Ook de opdrachten en de bijeenkomsten. Alles werd ook snel toegestuurd. Goede mogelijkheden voor begeleiding en tentames. Hoop zelf 21 juni mijn eerste tentamen te kunnen doen.

Bij mij is het inderdaad ook voor verdieping, praktijk krijg ik wel op mijn werk.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:56

Ik studeer psychologie aan de open universiteit, 2,5 jaar ben ik nu bezig. De studiematerialen vind ik erg mooi. Ik leer er veel. De ondersteuning is oke. Je kunt zelfstandig studeren bij de meeste vakken, en je kunt online discussieren met studenten. De meeste docenten reageren snel. De bijeenkomsten zijn leuk. Het is over het algemeen ook erg goed geregeld. Wel vind ik dat er weinig 'service' is. Eigenlijk overal moet voor betaald worden. Zo had ik een cursus besteld waar ik al vrijstelling voor had, ze hebben hem toegestuurd en ik wilde hem ruilen. Dat kon, maar daar moest ik wel voor betalen. In commercieel opzicht begrijpelijk, maar ik volg een hele opleiding en dan is een beetje service ook wel welkom. Slaag je 3 keer niet voor tentamens, dan koop je een tentamenkans bij. Dat soort dingen. Verder ben ik erg tevreden!