wie heeft er verstand van uitkeringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:03

je hebt altijd recht op bijstand, maar kan wel een paar maanden duren voor je hem hebt. dus moet je geld achter de hand hebben. en de hoogte van die uitkering is afhankelijk van wat je vriend verdient en je leeftijd.
succes

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:08

tarek schreef:
je hebt altijd recht op bijstand, maar kan wel een paar maanden duren voor je hem hebt. dus moet je geld achter de hand hebben. en de hoogte van die uitkering is afhankelijk van wat je vriend verdient en je leeftijd.
succes

Nonsens, als je een gezamelijk huishouden hebt en met twee man boven een bepaald bedrag uit komt heb je geen recht op bijstand of je krijgt maandelijks een brief dat er 0 euro wordt overgemaakt. Das geen vetpot kan ik je vertellen.
Als een van beide nog studifinanciering krijgt wordt er vanuit gegaan dat je leent en op die manier al ruim 500 euro van de bijstand afgetrokken.

Dus TS. reken je niet te rijk en probeer gewoon zo snel mogelijk een baan(tje) te krijgen, desnoods postbezorgen of iets zodat je je inkomen enigzins zeker kan stellen.

dennisje

Re: wie heeft er verstand van uitkeringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 00:14

we hebben alle 2 geen studiefinancering dus dat scheelt.
maar volgens mij krijg ik idd gewoon 0,niks.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:21

dennisje schreef:
ik word beroeps militair in 2012 en tot die tijd moet ik overbruggen.
ik ben 20 en wil heel graag solliciteren en werken maar tot die tijd dat ik geen baan heb moet er wel geld binnen komen.
heb vrijveel vaste lasten en natuurlijk een paard die ik goed wil onderhouden.
en oprechte interesse mag altijd hoor haha.

Vanaf wanneer stop je bij je huidige baan? Al het extra geld wat nu binnen komt, opzij zetten als buffertje. Ben je al begonnen met solliciteren? Tegenwoordig kan je al een hoop op internet doen, dan hoef je alleen voor het definitieve gesprek naar de andere kant van Nederland toe en daar moet je huidige werkgever je dan ook vrij voor geven. Ik zou nog eerder vandaag beginnen dan morgen met zoeken naar iets. Ook iets wat onderbetaald is, verdient altijd nog beter en langer dan een uitkering.
Maar, dat is eigenlijk ook niet meer dan logisch. Je kan solliciteren en je kan werken, dus dan ben je 'verplicht' dat te doen (tenzij iemand anders natuurlijk in jouw levensonderhoud kan voorzien, maar helaas weinig mensen die zo'n rijke mammie of suikeroom hebben, haha! :P )

Overigens, als jij in aanmerking komt voor de bijstand, wordt je door het UWVwerkbedrijf zo weer aan het werk gezet. Dat is onderdeel van de nieuwe wet investeren in jongeren, je krijgt dan een werkleeraanbod, welke je in principe verplicht bent te volgen, wil je ook de inkomensvoorziening krijgen..

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 00:25

het punt is dat mijn baan al onderbetaald is en ik dus echt niet kan sparen vanwege mijn paard.
elke keer zogenaamde herberekeningen en dan word dat bij ons weer ingehouden deze maand weer 200 euro terwijl het hun fout is. maargoed sparen kan dus even niet.
solliciteren via internet wel maar kon straks ookal niks vinden. ben al wel heel druk aan het zoeken geweest.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:46

Zoals al door anderen aangegeven; De kans dat je in aanmerking komt voor een uitkering is wel erg klein.

Daarnaast lijkt het me belangrijker om je huidige situatie op te lossen.
Wat is de reden dat je verhuist? Heb je al een officieële verhuisdatum?
Wanneer je problemen hebt met je werkgever lijkt het me belangrijker om die onduidelijkheden uit de weg te helpen (evt. in samenspraak met vakbond, juridisch loket oid), dan er voor weg te lopen, en jezelf op die wijze een lor te draaien, zonde!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 00:56

ik wil het niet oplossen met mn werkgever het is eerder de loonadministratie ik wil daar gewoon weg tis al een jaar aan de gang en heb er nu genoeg van, officiele datum voor het verhuizen hebben we nog niet
ligt eraan waneer er een stal vrij is voor mijn paard.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 01:01

Dan zou ik lekker wachten met verhuizen (en deze baan opzeggen!) tot je een nieuwe baan hebt. Niet eerder bij je huidige werkgever weggaan, voor je iets anders hebt.
Met een beetje pech vind je inderdaad echt niks, heb je je baan al opgezegd en kan je over een half jaar je paard verkopen, omdat je niks hebt kunnen vinden..

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 01:02

tsja, als je het niet wílt oplossen is het natuurlijk een ander verhaal.

Ontslag nemen in deze situatie vind ik verre van slim maar is en blijft natuurlijk je eigen keuze. Echter wordt een uitkering wel erg lastig. Dan kan je je paard helemaal niet meer betalen dalijk...

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 01:03

mijn werk zit door heel nederland heen dus dat scheel kan mn baan wel houden maar is met enorme tegen zin vandaar de keuze uitkering en nieuwe baan zoeken maar dat gaat dus heaas niet.
dan hou ik mn baan maar en overleg ik voor een andere regio ga ik daarnaast wel opzoek naar een nieuwe baan.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 01:05

kehdra schreef:
tsja, als je het niet wílt oplossen is het natuurlijk een ander verhaal.

Ontslag nemen in deze situatie vind ik verre van slim maar is en blijft natuurlijk je eigen keuze. Echter wordt een uitkering wel erg lastig. Dan kan je je paard helemaal niet meer betalen dalijk...

ik heb het al echt wel geprobeert op te lossen.
maar er werken 25.000 mensen bij mijn bedrijf en er gaat zo veel fout.
en dat ben ik zat moet onderhand elke maand om mn loon smeken en dan krijg ik nog te weinig.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 01:07

Maar lost een andere regio jou problemen met de loonadministratie op?
Wat heb je allemaal gedaan om het op te lossen? Ben je lid van een vakbond, heb je een rechtsbijstandverzekering? als je niks van dat alles is, is het wellicht een optie om eens het daadwerkelijke probleem helder te krijgen, en daarmee naar het juridisch loket te bellen.
Vaak gaat het, wanneer je zulke onderliggende problemen hebt opgelost, op je werk ook al stukken beter. :)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 01:09

kehdra schreef:
Wat heb je allemaal gedaan om het op te lossen? Ben je lid van een vakbond, heb je een rechtsbijstandverzekering? als je niks van dat alles is, is het wellicht een optie om eens het daadwerkelijke probleem helder te krijgen, en daarmee naar het juridisch loket te bellen.
Vaak gaat het, wanneer je zulke onderliggende problemen hebt opgelost, op je werk ook al stukken beter. :)

nee heb geen rechtsbijstand was ik ook niet van plan.
en het is even niet anders voor een paar maanden
zoals ik al zei ik ga ondertussen wel opzoek naar een andere baan ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 01:35

Ik kan je ook aanraden om je gewoon ziek te melden dan krijg je 70 procent in elk geval. verder heb je altijd recht op geld ga langs bij de gemeente daar heb je een loket van de sociaal raadslieden kan je ook opzoeken en die kunnen je alles vertellen. Wat ik er van hoor kan het geen kwaad in jouw geval om je ziek te melden. Bel de uitkeringsinstantie op en vraag wat je moet doen je hebt echt recht op geld hoe dan ook. succes Ik weet dat bokker kehdra daar volgens mij werkt bij uwv, misschien kan zei je helpen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 01:37

Oh ik zie dat je er al bent haha

kehdra schreef:

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 01:55

Leuk dat je aan me denkt Franka :D

Ziek melden lijkt me in dit geval niet handig gezien TS simpelweg niet ziek is :+
Sociaal raadslieden is naast het juridisch loket een goede tip :j
Ts wíl het alleen niet oplossen...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 01:59

o ja das ook wel lastig tegelijkertijd want als je niet weet waar je moet aankloppen is mij de moed ook wel eens in de schoenen gezonken dus dat kan ik me ook wel voorstellen. Ja Ik zocht je even op in mn berichten. Verder las ik dat ze er nogal doorheen zit vandaar dat ziekmelden.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:19

LZP --> STW

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:26

ik heb ook geprobeerd een uitkering te krijgen maar het is een hoop gedoe!
vooral het MOETEN solliciteren, geloof 5 per maand. stel dat ze je aannemen mag je 2 x weigeren dan niet meer, zit je dalijk ergens waar je niet wil zitten.
dan heb ik er wel 1 aangevraagd daar ik oplatere leeftijd weer naar school ga en niet door ontslag.

leuk dat je gaat samenwonen, laat je dat wel even op tijd weten bij ons ;)
hou ik daar ook rek mee met stalling deze winter voor mijn eigen paarden en nieuwe huurder zoeken :P

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:47

Oscar schreef:
nl_t schreef:
Indien zelf ontslag genomen vervallen ALLE kansen op een uitkering

Waar heb je die wijsheid vandaan? Het klopt in elk geval niet:
http://www.uwv.nl/Werkloos/fasevragen/I ... x#26213107

Als je verwijtbaar werkeloos bent krijg je geen uitkering, en als ts als excuses opgeeft dat ze verhuist en reis tijd te lang was, vragen ze haar voor haar baan op te zeggen eerst een solicitatie traject integaan bij cwi in andere kant nl en daar kan ze ,als ze nergens word aangenomen, maar wel haar uiterste best doet, misschien kans maken op een kleine uitkering

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:49

ík heb wel zoiets van ,als ik straks [morgen dus] ga werken, dan betaal ik belasting, en dat gaat naar iemand die op d'r luie .... zit thuis omdat werk niet meer bevalt?!
[doet er verder niet toe, maar ik denk dat je naast uitkering misschien beter een sc*p on der je k*nt kan hebben, werk IS geen prettje, maar moet wel;)]

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 00:53

nl_t jou reactie slaat totaal nergens op ik ga dit topic ook om die reden sluiten omdat bokkers dus weer is niet normaal kunnen doen.
ik heb meer als 80 uur per week gewerkt en ben niet te lui om te werken doe jij dat maar is na!
en het is alleen om even de tijd te overbruggen dat ik nog geen ban heb.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 00:54

graag slotje op dit topic

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:53

Je kan zelf geen slotje op een topic zetten ;)
Ik begrijp wel dat de reactie van nl_t een schop tegen je zere been is, maar hij geeft enkel zijn mening.

Heb je inmiddels al iets gevonden?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:44

nl_t schreef:
Oscar schreef:
nl_t schreef:
Indien zelf ontslag genomen vervallen ALLE kansen op een uitkering

Waar heb je die wijsheid vandaan? Het klopt in elk geval niet:
http://www.uwv.nl/Werkloos/fasevragen/I ... x#26213107

Als je verwijtbaar werkeloos bent krijg je geen uitkering, en als ts als excuses opgeeft dat ze verhuist en reis tijd te lang was, vragen ze haar voor haar baan op te zeggen eerst een solicitatie traject integaan bij cwi in andere kant nl en daar kan ze ,als ze nergens word aangenomen, maar wel haar uiterste best doet, misschien kans maken op een kleine uitkering

Dat klopt, als je verwijtbaar werkloos bent dan krijg je inderdaad geen WW-uitkering. Maar je beweerde dat je NOOIT een uitkering zou kunnen krijgen als je zelf ontslag neemt, en dat klopt niet (zie de link in de quote). De TS komt hier waarschijnlijk niet voor in aanmerking, maar da's een ander verhaal.

Met het geven van je mening is niets mis, maar probeer wel een beetje op je toon te letten. 't Is nergens voor nodig om de TS aan te vallen. Ze stelt alleen een vraag en dan is het niet nodig om daar meteen een waarde-oordeel aan vast te plakken en je zo grof uit te drukken.