Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chaos schreef:HannahFrouk schreef:Nou het zal wel aan mij liggen dan ... maar bij wat je allemaal schrijft denk ik als volwassene : "?????" En komt op mij over als : geen zin d'r meer in, boeit me niet, wil ik niet, kan ik niet, trek ik niet, dus er dan ook maar gewoon met de pet naar gooien. Ja nou ja, als je pa dat prima vindt en je financiele schuldplas opdweilt en je kunt je ervaring uit een paar cursussen halen, ... dan ben je dan toch klaar?
Als je er van overtuigd bent dat je het in een baan dan WEL redt, dan doe je dat toch gewoon?
Ik kan mijn ervaringen niet uit een paar cursussen halen, wél door te werken en te doen. Ik werk al heel hard, sinds mijn 15e, non stop. Dus niet zo oordelen graag. Er zijn gewoon mensen die beter tot hun recht komen in de praktijk dan in de theorie en dan ben ik er een van.
Ik heb op heel grote bekende stallen gewerkt, en heb een hoop goede recensies. Daarom heb ik altijd makkelijk een baan kunnen vinden.
En leg mij eens uit, hoe een opleiding paardenhouderij, zich beter terugverdient dan cursussen? IMO helemaal niet namelijk.
En ja, met cursussen heb ik tot dusver al meer geleerd als op school!
En ja, ik ben ervan overtuigd dat ik gelukkiger wordt zonder school en met een baan, dus ik ga het ervaren komende jaren!
Njen schreef:Is er niet een mogelijkheid om niveau 3 via een deeltijdstudie af te ronden, zodat je vader niet hoeft op te draaien voor de studiekosten?
Het is natuurlijk een fantastisch aanbod, maar hij draait wel op voor de kosten die jij hebt gemaakt. Ik weet niet hoever je bent met je studie en hoeveel vrijstellingen je evt. kan krijgen.
Maar ik begrijp je opzich wel, ik heb ook gemerkt dat ik van cursussen en praktijk tot nu toe meer heb geleerd dan van school. Ik ben dan ook een echte "schoolhater". Maar dat komt ook doordat alles zo verschrikkelijk op groepen gericht is i.p.v. individuele personen. Ik kon bijvoorbeeld een studie gerust sneller afronden, maar dat kon niet en ik vind het ook tijd vergooien om vier jaar op school te zitten als het ook in 2 jaar bijvoorbeeld kan.
bertie schreef:Het lijkt erop dat je nogal op het succes van jouw ouders meelift.
Dat gaat niet werken, zodra je als zelfstandige hun levenswerk overneemt.
Een stal runnen is niet alleen maar lekker lesgeven, lekker rijden. Daar komen dingen bij te kijken als boekhouding, marktverkenningen, financiën ..
En dan denken we maar niet aan de reële kans dat je geblesseerd raakt, en niet meer kunt rijden, of stallen mesten..
Je zult een studie als achtergrond echt nodig hebben.
Ik blijf bij de indruk dat je een akelig verwend nest bent.
Chaos schreef:Ik vindt nergens bijles genetica, en bijlessen economie heb ik gehad..
Ik heb altijd al geweten dat paarden hard werken is, en dat dat misschien niet altijd kan, maar dan heb ik aan mijn diploma paardenhouderij ook niks. Als het tegen die tijd klote is, so be it.
Maar de keus is gemaakt, te laat voor een schop onder mijn kont dus.
Chaos schreef:Maar ik ben nu nog jong, kan een hoop, en heb nog volop mogelijkheden.