MMZ BOL/BBL???of een andere richting??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 06:48

Kytha schreef:
Hier wordt sinds september de opleiding IG/MMZ gegeven, in 3,5 jaar krijg je dan les, en haal je je dilpoma MMZ en je dilpoma verzorgende IG. Dus dat is wel een fijne BBL opleiding.
Deze wordt in roosendaal gegeven en via Surplus zorg.
Ik doe alleen de VIG (BBL) en dan 3 jaar. Maar in 3,5 jaar 2 papiertjes is helemaal fijn!

BBL is heel praktijkgericht maar heeft ook echt nadelen; zo ben ik aangenomen voor ouderenzorg en zie ik dus niks van de doelgroepen als kraam/ gehandicapten/ ggz. En ik ben verplicht nog 2 jaar voor mijn werkgever te blijven werken na mijn diplomering.

Dat is helemaal mooi! Op niveau 3 of 4?

Ja dat is inderdaad het nadeel van de bbl ; het vaste werk... Daarom is het voor mij nog niet verstandig om te gaan doen, omdat alles eerst een beetje gezien wil hebben zeg maar...

Maar ik wist niet dat je van werkplek mocht veranderen eigenlijk, dus daar kun je soms ook wel weer geluk mee hebben

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 06:48

Die gecombineerde opleiding MMZ/ VIG is niv. 3

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 06:57

Rinske schreef:
Ben je bij Amarant in Tilburg geweest? Volgens mij beginnen zij in februari met een nieuwe instroom van leerlingen, dan begint er namelijk weer een nieuw schooljaar. Er beginnen schooljaren in februari en september. Je kunt vragen naar een dag meelopen, volgens mij heeft een klasgenoot van mij dat eerst ook gedaan.

Amarant in Tilburg inderdaad. Klopt, een vriendin van mij start haar opleiding in Februari, precies dezelfde opleiding alleen dan geloof ik in 2,5 jaar.. (en zoals het er nu bij mij uitziet ga ik er 4 jaar overdoen :P ..pff)

Achja, meerdere wegen leiden wat dat betreft naar rome, en ik probeer geen overhaaste beslissingen te nemen, aangezien ik daar soms best goed in kan zijn en uiteindelijk niks meer in deze richting zie zitten doordat ik door de bomen het bos niet meer zie. Dus ik probeer gewoon veel gesprekken met mijn coach te hebben en rustig aan te kijken wat het beste is

Rinske

Re: MMZ BOL/BBL???of een andere richting??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:45

Welk niveau doet ze? Niveau 3 is 2 jaar, niveau 4 is 3 jaar. Ik doe niveau 4.

Piaffe

Re: MMZ BOL/BBL???of een andere richting??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:56

Vanuit mijn ervaring (ik heb bol gedaan) kan ik wel zeggen dat het slim is om binnen verschillende sectoren stage te lopen. Ik heb alleen in de gehandicaptenzorg stage gelopen en zit daar dan ook wel wat aan 'vast' omdat ik geen/ weinig ervaring heb met andere dingen. Wel iets om goed over na te denken!

Ik denk dat BBL vooral iets is voor mensen die al erg goed weten wat ze willen en waar ze willen werken en zich daar helemaal op richten.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:16

Piaffe schreef:
Ik denk dat BBL vooral iets is voor mensen die al erg goed weten wat ze willen en waar ze willen werken en zich daar helemaal op richten.

ja precies, dat is ook mijn ervaring.
Je vergoot ook je werkgebied door veel verschillende doelgroepen te zien/ mee te werken.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:22

RamboBink schreef:

het zal inderdaad wel goedkomen, zeker omdat vrijwel 'alle' richtingen mogelijk zijn uiteindelijk met dit diploma!

Heb jij het idee dat je echt helemaal op je plek zit? Of denk je dat iets anders je ook nog wel interessant lijkt?

Ja heb wel het gevoel dat ik op mijn plek zit. ( opdit moment )
Vorig jaar had ik dat gevoel helemaal niet.
Maar jeugdzorg lijkt me ook heel erg interessant maar dan moet je meer aan HBO gaan denken...

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 13:30

Piaffe schreef:
Vanuit mijn ervaring (ik heb bol gedaan) kan ik wel zeggen dat het slim is om binnen verschillende sectoren stage te lopen. Ik heb alleen in de gehandicaptenzorg stage gelopen en zit daar dan ook wel wat aan 'vast' omdat ik geen/ weinig ervaring heb met andere dingen. Wel iets om goed over na te denken!

Hier ben ik het ook helemaal mee eens... Maar ben ook eerlijk gezegd bang dat ik daar nooit achter kom wat en en wat niet.. :o

Ik zou het liefst vanalles door elkaar doen zeg! 1 dag ouderen, 1 dag gehandicapten, 1 dag verslavingszorg, 1 dag jeugdzorg en 1 dag op een school of naschoolse opvang.

Hihi, dat is dus echt mijn wens.. helaas is dat niet echt realistisch |(