Nueve schreef:Fenn, die studie heb ik inderdaad ook overwogen! Grappig zeg! Inderdaad combinatie ziekenhuis + wiskunde + psychologie. Hoe ben jij er trouwens achter gekomen dat het toch niet iets voor jou was?
Heeft dat keuzetraject bijgedragen aan jouw huidige keuze? Ik hoop voor je dat Nederlands beter zal bevallen!
"Ik was helemaal niet zeker of ik het nu echt zo stom vond", daar ben ik ook zooo bang voor!
Vandaag nog met een studiegenootje erover gepraat, en die zegt ook dat de baan zich nog helemaal moet vormen.. En dat maakt mij enerzijds zo bang.. blegh.
Ik kwam erachter dat het niets voor mij was, omdat ik tussen een groep mensen werkte die ook niets voor mij waren. Allemaal heel aardige meiden en jongens, maar buiten mijn studie trok ik op met iedereen behalve hen. Ook sprak ik voor mijn studie erg veel met mensen in het ziekenhuis, in allerlei functies en dat heeft toen geholpen om een beeld te vormen van wat ik ongeveer zou doen en waar ik naartoe zou werken. Dat wilde ik niet
Eindhoven werd voor mij steeds meer de plek voor roeien, stappen en toffe mensen, maar de studie steeds minder en tja, toen ik in mijn eerste tentamenronde het leren op zich niet erg vond behalve voor het vak dat het meest betrokken was bij de inhoud van de studie... Toen besloot ik twee weken na mijn tentamen ronde dat ik ging stoppen.
Ik weet uiteindelijk niet eens meer hoe precies, veel bellen en twijfelen en praten heeft wel geholpen.
Het keuzetraject was drie keer een bijeenkomst en een hoop opdrachten om jezelf te leren kennen. Het geeft wel een soort houvast om de keuze duidelijker te maken en ik zat daar met allemaal TU-nurds die zich allemaal niet op de TU terug zagen komen. Dat gaf voor mij ook wel een soort bredere blik. Maar pas toen ik terug kwam van het reizen heb ik echt de knoop doorgehakt. Nederlands en tot nu toe vind ik de studie erg tof en voel ik me meteen thuis tussen alle mensen om me heen.
Ik vind trouwens niet dat je meteen moet stoppen als je iets niet leuk vind, maar dat twijfelen best mag en ook dat je niet te lang door moet gaan. Het ik ben bang dat het toch niet zo stom was gevoel is bij mij pas weg gegaan toen ik hier kwam studeren en alle verschillen merk. Al mis ik Eindhoven wel heel erg!