Hoeveel vragen als oppas?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Hoeveel vragen als oppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:34

ik kreeg altijd rond de 4/5 euro per uur.
maar blijven slapen.. dat heb ik eigenlijk nooit gedaan, alleen overdag of in de avonden.
wel was ik erg flexibel omdat ik door de weeks bv ook makkelijk tot half 2 s'nachts kon :j
nu als 25 jarige pas ik heeel soms nog op,omdat de opppaskinderen toch wel mij al kennen van baby af af ( zijn nu rond de 7 en 10 jaar oud) ik krijg dan 5/6 euro per uur, dus ach.. niet megaveel voor mijn leeftijd en achtergrond,maar vind het ook gewoon dondersleuk om met die kids bezig te zijn :j

horselover7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:41

ik heb 2 adresjes. bij de ene krijg ik 3.50 per uur. (daar moet ik ook naar bed brengen ect.)
bij de andere 2.50 per uur (alleen bankhangen, kindje ligt al in bed.) en als ik op bv. een zaterdagmiddag kom en met haar bezig ben 5,00 per uur. ben 15 jaar.
ben hier wel tevreden mee ;)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:48

Ik krijg €5,00 per uur en dan hoef ik alleen de kinders (3 kinderen van 1,5 - 4 en 5 jaar oud) een glaasje water te geven, een boekje voor te lezen en ze in bed te stoppen. (half uurtje/drie kwartier werk in totaal) Verder kan ik gewoon lekker huiswerk maken en heb ik altijd mijn laptop bij me zodat ik gewoon kan doen wat ik normaal thuis ook zou doen.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:09

Oef ik merk wel dat ik dus weinig krijg/verdien. Ik heb verschillende oppasadresjes en bij de ene krijg ik gemid, 2,50 euro per uur (10 euro op avond gemiddeld) en bij de andere adresjes krijg ik 3 euro per uur. Inpenciepe heb ik altijd laptop bij me en liggen de kindjes al opbed of moet ik ze opbed brengen. TV heb ik ook altijd enzo ;) Ikb en trouwens 16. Heb er ookw el eens aan gedacht om meer te gaan vragen eigenlijk bij nieuwe adresjes maar ben bang dat ik mensen dan nog wel "afschrik"met als gevolg dat ze mij niet meer willen als oppas. :o

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:17

Nou voor een beetje bankhangen vind ik dat een net bedrag hoor, je hoeft alleen maar te zitten voor je geld?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:29

Oefff wat is dat allemaal weinig zeg.

Ik heb verschillende oppas adresjes gehad.
Bij de 1 kreeg ik het eerste uur 10 euro en de uren daarna 5 euro.

Nu heb ik een oppas adres en krijg 6 euro per uur. Ik word nu dan ook 20 jaar. en van mij mag het net wel iets meer zijn.
Tenzei ze op bed liggen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:36

Wij hebben 2 kinderen, een jongen van 7 en een meisje van bijna 3.
Soms hebben we oppas nodig van 17.30 - 20.30 uur, ze speelt met ze, eet brood met ze, in bad en naar bed brengen.
Wij betalen haar hiervoor 12,50.
Voor oppassen van ongeveer 21.00 - 01.00 uur betalen we 10.00 euro, de kinderen liggen in bed als ze komt en we halen en brengen haar.
Ze mag eten en drinken waar ze zin in heeft.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:43

Ik vind 6 euro per uur voor alleen maar zitten, tv kijken en wat internetten wel erg veel.
Als wij dat voor een oppas moeten gaan betalen, blijft 1 van ons wel thuis als er een verjaardag is :)

ilonatjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:55

Dan verdien ik wel veel als ik het verglijk.......

Ik pas van 9 tot 2 op en verdien 30 a 40 (met uitschot tot 50) op een avond en hoef alleen bank te hangen want ze liggen al op bed *D

Ben trouwens net een maand 15.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:57

Ulfeino schreef:
Ik vind 6 euro per uur voor alleen maar zitten, tv kijken en wat internetten wel erg veel.
Als wij dat voor een oppas moeten gaan betalen, blijft 1 van ons wel thuis als er een verjaardag is :)

Ja zo kan je het ook zien, maar blijkbaar zijn de ouders het ermee eens. En voor minder doe ik het niet. Of ik nou alleen zit op de bank of met de kinderen speel, maakt me niet uit. Maar het is toch de tijd dat ik er 'moet' zitten.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:58

ilonatjuuh schreef:
Dan verdien ik wel veel als ik het verglijk.......

Ik pas van 9 tot 2 op en verdien 30 a 40 (met uitschot tot 50) op een avond en hoef alleen bank te hangen want ze liggen al op bed *D

Ben trouwens net een maand 15.

Dan heb je inderdaad geluk ja :)

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:12

tsjee, ik kreeg 10 jaar geleden 5 gulden per uur :o
Dat zou nu 2 euro zijn, geloof niet dat ik daarvoor nu nog oppas ga vinden. :n

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:20

Ik heb verschillende oppasadressen gehad en kreeg bijv. bij een kindje van 8 waar ik meestal 1 of 2 keer in de week van 7 uur/half 8 tot 11 op deed passen 4 euro per uur. Ik moest alleen zorgen dat hij zijn tanden deed poetsen en even een verhaaltje voorlezen en vanaf 8 uur/half 9 kon ik tv kijken en mijn eigen ding doen.

Bij mijn tante pas ik ook regelmatig op en krijg ik 3,50 per uur voor 2 kinderen, eentje van 4 en een van 5 jaar. De oudste moet soms nog even naar bed, ook een verhaaltje voor lezen en that's it. Ik vind het een prima prijs, zeker voor savonds omdat je als ze op bed liggen toch je eigen ding kan doen, terwijl je in de supermarkt een stuk harder moet werken voor je geld.

Als de kinderen wakker zijn vind ik het een ander verhaal, dan ben je heel de tijd bezig en kinderen kunnen best vermoeiend zijn.

Blijven slapen vind ik ook anders, voor de uren dat je slaapt niets vragen oké maar toch.. aan de andere kant slaapt je eigen bed het lekkerst en ben je wel daar op het moment voor het geval er toch iets mocht gebeuren, net als savonds.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:27

Ik zou zeggen je betaalt de oppas tot je zelf thuis bent (spreekt een moeder hier) En een bedrag zo rond de 3,50 per uur vind ik erg netjes voor 's avonds.
Nu nog een oppas vinden ;)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:29

Ik krijg 4,50 per uur en ben 16 jaar. Vanaf dat ik binnenkom, tot ik wegga :j
Pas meestal alleen 's avonds op en breng dan 1 kindje naar bed, de ander ligt vaak al te slapen. Kan rustig eten, drinken, computeren, tv kijken daar, alles staat voor me klaar :)

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:32

ik zit (in belgië) bijde gezinsbond als oppas en daar krijg je standaard 3EUR per uur. Heb al eens op een verjaardagsfeest 7 kinderen bezig gehouden aan hetzelfde tarief...

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:35

Daar zou ik het echt niet voor doen Isabelleke :o
Dan ga ik nog liever in een winkel staan voor dat bedrag per uur :=

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:37

Nijn schreef:
Nou voor een beetje bankhangen vind ik dat een net bedrag hoor, je hoeft alleen maar te zitten voor je geld?

Ja dat klopt maar heb ook wel eens bij een gezin opgepast van 's middags 12 uur tot ong. half 11, toen had ik ze dus al wel opbed gebracht enzo en kreeg ik 25 euro, omgerekend per uur kwam ik toen uit op iets van 2.38 dus dat was eigenlijkb est wel weinig :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:22

7 kinderen? voor 3 euro.. Daar zou ik het niet voor doen hoor.. Dat is wel erg weinig.. Nog onder het min. Loon voor jou leeftijd(iig hier in NL)

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:28

Ik pas af en toe op bij gezin in de buurt (met name 's avonds), 2 kinderen van 3 en 4 jaar. Ik krijg 5 euro p/u.
Eigelijk vind ik dit voor mij ook wel het minimum, want als ik ergens anders zou werken (dus ook echt wat doen) dan neem ik ook niet met minder genoeg dan 8euro p/u.
Nu voor die 5 euro p/u moet ik vaak eten kopen, met ze eten, daarna nog wat spelen en dan naar bed brengen, daarna blijven tot ouder(s) thuis zijn.

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:31

ja das waar, maar ik babysit graag en hier vind je niemand die meer wil geven
ze kennen de gezinsbond allemaal vandaar.
Bovendien vind ik babysitten niet echt werken (en ja ik ben wel met de kinderen bezig :-) )

DoubleD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:45

Ik krijg ongeveer 2.50 euro per uur.. (meestal wordt het naar boven afgerond) als ik een nacht blijf slapen krijg ik voor de nacht 10 euro en dan voor de uren die ik daarvoor er was 2.50 en dan kom ik meestal op 20 a 25 euro uit. Het zijn 3 kinderen waar ik oppas en zijn al wat ouder dus kunnen alles zelfstandig doen. Ik ben zelf 16 jaar. (kreeg het zelfde bedrag toen ik 14 was).