Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
meikemarieke schreef:Ik had het laatste jaar van mn studie 2 dagen les in de 6 weken!!
We hadden uitgerekend dat 1 dag les ons 100 kostte
furious schreef:Ik snap nog steeds niet wat het zo duur maakt. Waar worden er zoveel kosten op gemaakt.
furious schreef:Oke het is mij nu al duidelijker. De laatste twee jaar dat je weinig les heb heb je de eerste twee jaar meer van gehad.Dus je betaald gewoon het gemiddelde voor 4 jaar.
Ffortuna schreef:Daarbij kan ik wel meer begeleiding krijgen (afspraken, langsgaan, mail etc.) als dat echt nodig is. Dat is ook het stukje onderwijs 'waar je collegegeld voor betaalt', in mijn ogen. Je docent staat klaar als je die nodig hebt.
Ffortuna schreef:Overigens weet ik wel dat bijv. bètaopleidingen waarbij contacturen wel hard(er) nodig zijn in mijn ogen, in het geding komen bij een dergelijke aanpak. Dat vind ik dan weer niet kunnen. Maar qua alfa-opleidingen zie ik echt het probleem niet.
Ffortuna schreef:Furious: ik snap dat het om dat gemiddelde gaat. Maar dit is dus mijn laatste jaar, terwijl ik tijdens mijn eerste en tweede jaar op de universiteit ook maar zo'n 20 uur les had per maand . Dus ook als je het gemiddelde uit zou rekenen is het weinig qua contacturen. Maar nogmaals, dat vind ik dus geen probleem.
En je vindt 9 uur veel? Op een voltijdstudie? (In de praktijk was het deze week 5 uur, overigens. En de verwachting is dat het zo blijft.)
Keshia: wat voor cursus is dat wel niet, dat 'ie zo duur is?
Maddox schreef:Als rechtenstudent heb ik per vak maar 3 uur les per week...
MarvanTom schreef:Ik vind het een hele goede vraag!
Wij betalen mee voor dochterlief, aangezien die het zelf niet bij elkaar kan sprokkelen ivm de verplichte stages.
Vorig jaar een full-time stage van 6 maanden. Dit jaar (eindjaar) ook zoiets.
Ze krijgt dus een half jaar geen les, maar er moet wel betaald worden voor een heel jaar.
Krom he?