Huis kopen met 0-uren contract...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Only_Hellen

Re: Huis kopen met 0-uren contract...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:24

Nee, een nieuwe woning, dus nieuw onderpand, is een nieuwe aanvraag met de nu geldende voorwaarden. Je past in het hokje NHG of niet. Wordt geen uitzondering op gemaakt.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 15:26

Okok duidelijk. Nou ben benieuwd!
Gaan alles op alles zetten en anders is het pech..

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:27

Wat ik zei. Misschien kan het via maatwerk. SNS en BLG werken daar o.a. mee, mits het goed onderbouwd is.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:30

Kan jij het huis nog betalen als je werkgever toch besluit om je 12u in een week laat werken in plaats van 24?
Dat lijkt me interessanter dan de vraag of de bank de hypotheek verstrekt.

Anders zorgen voor een contract voor 24 uur, maar je werkgever heeft wel een reden om te willen starten met een 0-uren contract.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:35

Ik vraag me ook het volgende af.
Hoe hebben jullie destijds je huidige financiering rond gekregen als jij op school zat? Was dat net in de periode dat je werkte? Hoe weet je dat het inkomen van je vriend niet toereikend is? Verschillende maatschappijen hebben verschillende tarieven en dus ook verschillende toetsrentes. Mischien kan het net schelen om bij een andere maatschappij te gaan kijken.
Jullie huidige woning is nog niet verkocht. Kunnen jullie die dubbele maandlasten eventueel wel dragen? Ook aantoonbaar als een maatschappij hierom zal vragen?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 15:36

Zoals het nu het 1,5 jaar is gelopen in onze huidige woning kunnen we het dan nog betalen ja. Mijn vriend heeft een 40 uur contract maar maakt dit in de bouw vrijwel nooit. Hij maakt gemiddeld 11 uur per werkdag.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:40

Als je de vraag omdraait naar: kan ik de lasten opbrengen en je kunt dat (aantoonbaar!) dan moet het ook niet zoveel problemen geven om de hypotheek rond te krijgen.

Als jij jezelf echter al rijk moet rekenen om de hypotheek te kunnen betalen dan heeft het ook een reden dat het lastig wordt om deze los te krijgen. :o Maar misschien ben ik wat ouderwets...

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 15:40

Wij hebben 1,5 jaar geleden een voormalig huurhuis gekocht en helemaal opgeknapt. Dit huis staat op naam van mijn vriend en we weten door middel van die gesprekken destijds wat hij toen max kon lenen met NHG. Inmiddels heeft hij al meer bruto jaar inkomen trouwens.

Nu hebben wij inmiddels al de brief de deur uit gedaan naar de woon vereniging of hoe noem je dat? En hij zijn verplicht deze binnen 3 maanden terug te kopen. In deze 3 maanden komt een onafhankelijke taxateur. Wij krijgen aankoop bedrag + verbouwingskosten van 26.000 terug.
Wat dat overblijft, winst of verlies, is 50% voor ons en 50% voor de woningbouw.

De brief is de deur al uit en we kunnen in 3 maanden het huis uit zijn.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 15:41

Equimotion wij zelf weten dat we de hyptoheek van eventuele woning wel kunnen dragen ja. Wij redden van mijn vriend zijn salaris en alles wat ik doe is extra.

Of wij dat officieel aan kunnen tonen, dat weet ik niet. Dat moet ik dan uitzoeken,navragen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:44

Volgens mij betekent een 0 uren contract dat je nergens recht op hebt qua uren. Dus er kunnen ook weken bij zitten dat je inderdaad maar 0 uur hoeft te werken. Daar zou ik niet mee accoord gaan want ik neem aan dat je per uur betaald wordt, dus in die weken verdien je dan niets.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:45

SweetMellie schreef:
Zoals het nu het 1,5 jaar is gelopen in onze huidige woning kunnen we het dan nog betalen ja. Mijn vriend heeft een 40 uur contract maar maakt dit in de bouw vrijwel nooit. Hij maakt gemiddeld 11 uur per werkdag.

Laat je vriend een werkgeversverklaring door zijn werkgever invullen. Als het overwerk structureel is, dan wordt dat hierop vermeld, en wordt het geaccepteerd door de NHG. En zoals ik al eerder schreef. Bij de een wordt getoetst met 5,4, maar bij de ander met 4,5. Heel verschil dat net voldoende kan zijn.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:53

lees even mee... wij hebben 20 september een gesprek.
Ik ben ook net klaar met de opleiding en heb een leerlingcontract van 1 jaar, 18 uur + een 0-urencontract van een andere werkgever.
Mijn vriend werkt ook in de bouw en had tot nov. 2009 een vast contract maar is er toen uitgekomen en werkt nu via een uitzend-bureau wel fulltime.
Wij twijfelen ook of dit wel of niet wordt meegetelt.
Hij kan wel loonstroken laten zien van de laatste 3 jaar, dus dat is opzich wel positief?
Iemand hier meer verstand van?

TS, ik zou ook idd vragen om een aantal uur op papier. Een Min/Max contract bijvoorbeeld... is altijd beter dan 0-uren! Wanneer heb je je 3e gesprek?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:56

Als je vriend 3 jaar inkomen kan overleggen, wordt dit geaccepteerd. Dan wordt het gemiddelde van de afgelopen 3 jaar genomen, waarbij het inkomen waarmee gerekend nooit hoger is dan het laatste jaar. Wordt ie aangemerkt als flexwerker.
Jij hebt een tijdelijk contract van een jaar. Krijg je daar een intentieverklaring voor bij je werkgever? Dus bij gelijkblijvend functioneren en ongewijzigde economische omstandigheden, dat je dienstverband wordt in een dienstverband voor onbepaalde tijd?

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:57

Ja dat kan ik idd wel regelen bij mijn werkgever

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:58

Geen probleem dan.