Voor de gelovigen; hoe ziet god/allah er uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Voor de gelovigen; hoe ziet god/allah er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:06

mooi antwoord threefingers.. ergens heb je wel gelijk..

tja, ik geloof wel maar als je vraagt hoe god er uit ziet weet ik het neit.. Je kunt geen voorstel hebben van God denk ik, want God is zo groot, zo groot dat je het niet eens voor kunt stellen. ik heb ook eigenljk altijd geleerd dat je geen voorstelling van God mag maken. Maar God heeft de mens naar zijn even beeld geschapen. dus ik DENK dat Hij lijkt op de mens.

Maar ook zo'n vraag is is als je over de hele wereld vraagt, is god blank, bruin, half half. alle blanke mensne zullen zeggen dat ie blank is en alle bruine mensen zeggen dat ie bruin is, alle chinesen zullen zeggen dat ie spleet ogen heeft en de rest van de wereld zegt gewone ogen. Alleen zo al kun je zien dat je niet kunt weten hoe God eruit ziet.

Ik ben 17

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:10

Heb ooit een Europees iemand gehoord die, voor de grap, zei dat hij god voorstelde als een lesbische, zwarte vrouw die condooms verkocht. Zo kan het natuurlijk ook.
Laatst bijgewerkt door Dribbel op 06-09-10 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 18:40

Dribbel schreef:
Heb ooit een Europees iemand gehoord die, voor de grap, zei dat hij god voorstelde als een lesbische, zwart vrouw die condomen verkocht. Zo kan het natuurlijk ook.

Haha, oei, ik ben zelf niet geloven, dus kan hier erg hard om lachen. Maar kan me voorstellen dat niet iedereen dat kan waarderen.

trekpaardluf schreef:
mooi antwoord threefingers.. ergens heb je wel gelijk..

tja, ik geloof wel maar als je vraagt hoe god er uit ziet weet ik het neit.. Je kunt geen voorstel hebben van God denk ik, want God is zo groot, zo groot dat je het niet eens voor kunt stellen. ik heb ook eigenljk altijd geleerd dat je geen voorstelling van God mag maken. Maar God heeft de mens naar zijn even beeld geschapen. dus ik DENK dat Hij lijkt op de mens.

Maar ook zo'n vraag is is als je over de hele wereld vraagt, is god blank, bruin, half half. alle blanke mensne zullen zeggen dat ie blank is en alle bruine mensen zeggen dat ie bruin is, alle chinesen zullen zeggen dat ie spleet ogen heeft en de rest van de wereld zegt gewone ogen. Alleen zo al kun je zien dat je niet kunt weten hoe God eruit ziet.

Ik ben 17

Mooi antwoord! Je hebt ook eigenlijk wel gelijk, maar ik had er nooit zo over nagedacht! Hier moet ik wel wat mee doen! :j

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:50

Ik ben 17.

Ik zie God niet als een lichamelijk, tastbaar figuur, maar wel als een Vader (puur geestelijk dus). Een God die overal is met zijn "ogen", liefde en pijn kan voelen, menselijke eigenschappen bevat waardoor hij ons begrijpt, maar daar wel boven staat. Hij kan dingen doen die wij niet kunnen bevatten.
Kort samengevat dus een heel bijzondere Vaderfiguur. ;)

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:51

Denicee_x schreef:
ook 16;
Voor mij heeft god ook geen gedaante, het is gewoon een deel wat in je leeft en wie je krijgt te zien op het moment dat je je bij hem voegt (in de hemel dus).

Precies

Ben 13 en moslim :)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:51

Voor de mensen die in God geloven heb ik dan een vraag. Waar leeft God? In de hemel? Waar is deze dan?

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:55

Ik denk dat God overal leeft. In mensen, in de natuur, hij heeft geen 'eigen huis'.
Waar de hemel precies is... die vraag kan ik niet met zekerheid beantwoorden. Ik denk dat het een dimensie is die wij niet kunnen zien, dus niet "ergens achter de sterren" ofzo.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:00

God leeft in de hemel dat geloof ik zeker, waar de hemel is weet niemand..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:10

Jettie schreef:
Ik denk dat God overal leeft. In mensen, in de natuur, hij heeft geen 'eigen huis'.
Waar de hemel precies is... die vraag kan ik niet met zekerheid beantwoorden. Ik denk dat het een dimensie is die wij niet kunnen zien, dus niet "ergens achter de sterren" ofzo.

Helemaal mee eens :j

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:10

Gedeeltelijk in de Hemel, maar ik geloof ook dat er in elk mens een gedeelte van hem schuilt. Ookal zijn we daar zelf misschien niet bewust van.
De Hemel is een plek die wij als gewone aardse mensen niet kunnen betreden. Waar deze dan wel is wordt pas na ons aardse leven bekend.

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:13

God leeft in ons, hij leidt ons door onszelf, iedereen en alles heeft een stukje van God in zich.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:18

Wel een mooie vraag trouwens, levert mooie, filosofische antwoorden op ipv meteen een aanvallende discussie. :j

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:23

Afbeelding

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 20:27

Jettie schreef:
Wel een mooie vraag trouwens, levert mooie, filosofische antwoorden op ipv meteen een aanvallende discussie. :j

Ja, dat viel mij ook al op inderdaad. Ben blij verrast! :)

Haha Albert, die is goed! :P

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:38

@ albert werkelijk geniaal.
Ik vind dit trouwens (voor zover) inderdaad een heel fijn "discussie/Filosofische vragen" topic. Ik heb het er ook wel eens over met mensen op school, maar daar is vaak veel meer onbegrip. Hier mag iedereen zijn/haar eigen mening hebben

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:54

Ik denk dat mijn beeld van God heel dicht tegen het Boeddhisme aan ligt: Boeddhisme

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 11:17

Ik heb even een stukje gelezen, maar het 'klopt' in mijn ogen wel. :j

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:11

Heel interresant topic! Zeker weten, wat de andere ook zeggen, fijn dat het niet een aanvallende discussie wordt. Maar meer geintresseerde vragen naar elkaar toe.

Ik ben trouwens 19, niet gelovig..

Ik geloof wel dat een god bestaat, of dat nou allah , Boedha? of God is. Ik weet het niet. Ik zie het al een 'persoon' die altijd bij de mensen is. Een soort van geest, die geen uiterlijk heeft. Hij ziet er uit hoe de mens wil, denk ik.
Kom niet goed uit mijn woorden nu, als jullie nog vragen hebben mag dat natuurlijk.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:18

Daphna: Heel mooi stukje.
Ik ben gelovig. Maar niet heel gelovig. Kan hier ook niet veel over zeggen. Heb er nooit zo bij stil gestaan.. :o

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:19

Denicee_x schreef:
God leeft in ons, hij leidt ons door onszelf, iedereen en alles heeft een stukje van God in zich.

mooi!!!!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:52

Inney schreef:
Daphna: Heel mooi stukje.
Ik ben gelovig. Maar niet heel gelovig. Kan hier ook niet veel over zeggen. Heb er nooit zo bij stil gestaan.. :o

Thnx, maar ik moet bescheiden zijn, het zijn namelijk niet mijn woorden. Dit is hoe god zichzelf beschrijft in de Koran, ik ben moslim, helderder verwoorden is in mijn ogen onmogelijk.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:52

Denicee_x schreef:

mooi gezegt! super!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 11:04

Ik heb echt antwoorden nodig van 40+ :Y)

Als jullie gelovige ouders hebben, kunnen jullie ze dan misschien deze vraag opleggen? :Y) O:)

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:28

Ik ben 43 en vind het best wel moeilijk om te bedenken hoe zij/hij er uit zou zien. (Er word ons geleerd dan het een mannelijke vorm is en daar ben ik het dus niet mee eens) Er bestaan nog wel veel ouderer reliegisch.
Naarmate je ouder word, veranderd je menig, je gaat steeds anders denken. tenminste ik.
Ik denk dat als er een god is, dan leeft ie in de natuur en in het onstaan van iets. En daar bedoel ik niet alleen onze planeet mee. Alles is een kringloop, daarom bestaat de natuur en daar zijn wij ook onderdeel van.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:34

18 jaar.

ik denk wel dat er iets is in het leven. ik zit op een multiculturele school. waar je heel veel dingen hoort. en waar ik ook weleens bij mezelf denk:goh dat zou best wel eens zo kunnen zijn.

vind dit een goed topic want we gaan elkaar niet "afslachten " om elkaars geloof of verschillende meningen.dit is weleens anders geweest op bokt