Gesolliciteerd bij de politie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:24

vlaatjee schreef:
Geldgebrek bij het korps? Kan je niet bij een ander korps solliciteren?

Ja te weinig geld om mensen aan te nemen, bij de overheid. Dat is wat ze mij toen vertelde, en een vriendin van mij ook. Maar aangezien ik een knieblessure heb waar ik sinds kort weer last van heb, ga ik niet verder solliciteren. ;)

Melissa

Re: Gesolliciteerd bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:45

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:55

Zowel mijn vader als moeder zitten bij de politie :9 dus heb vanuit huisuit niks anders gewilt als erbij.. maar ik doe nu momenteel een andere opleiding dus het zal even moeten wachten (en ik moet ook weer conditie opbouwen helaas ;( )
Maar ik moet zeggen dat ik altijd alleen maar positieve verhalen gehoort heb van mijn moeder.. en tja mensen die hekel hebben aan de politie stellen zich aan of hebben net de verkeerde diender getroffen.. Mijn ouders hebben heel weinig problemen met mensen tenzij ze er zelf om vragen .. zo moeilijk doen ze echt niet..
Weet alleen wel dat je voor de opleiding wel echt dood gaat aan de sporttest als ik het van menig mens mag geloven..

de jongen waarmee ik momenteel aan het daten ben zit toevallig ook bij de politie :+

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 11:16

Jeetje, jij zit echt in een politie familie :D Leuk zeg!

Ja die sporttest zijn de meningen over verschilt. Ik ga het zien hoe het gaat :)

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 09:27

Vandaag korpsvoorlichting en ik ben eigenlijk wel een beetje zenuwachtig... :(

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:34

Oh wat leuk dat het vandaag al is!

Even diep ademhalen en vol goede moed erop af!

Succes

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:38

Bij ons was het niets anders dan stil zijn en luisteren, niets om je druk over te maken...

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:39

Als je tenminste geen belangrijke dingen verzwijgt tegenover onze blauwe gecostumeerde vriendjes }>

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:06

vlaatjee schreef:
Jeetje, jij zit echt in een politie familie :D Leuk zeg!

Ja ik vind het heel leuk :) alleen denken/dachten mensen waarmee ik omging dat mijn ouders
hierdoor heel streng waren maar dit is juist het tegenover gestelde..
Wel heb ikeen groot verantwoordelijkheids gevoel maar of dat komt door mijn ouders }> :D

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 14:37

Nou, ik had een mooie binnenkomer hoor, sjonge jonge ;)
Mijn TomTom had net nummer er al niet instaan, dus ik dacht, nou dan zie ik het wel als ik daar ben. Na een tijdje rondjes te hebben gereden zag ik POLITIE staan! Dus ik YES, daar is het. Mooie slagboom voor het parkeerterrein waar dus een rode auto schuin voor stond. Toen ik kwam aangereden ging meteen die slagboom open. Dus wat denk je dan? Hij gaat gewoon voor elke auto open en ik reed langs die rode auto (ik dacht die staat daar geparkeerd ofzo, of is ook de weg kwijt). Beetje stomme actie dus, die meneer was woedend. Waarom ik met hem meelifte onder die slagboom door, dat hoorde niet en mijn excuses stamelen waarop ie zei dat ik moest weg wezen en maar netjes binnen moest komen. Snap best dat het heel stom overkwam, maar ik dacht echt dat die slagboom voor iedereen open ging. Dus ik keren, maar wist niet waar ik heen moest. Dus al me moed bij elkaar geraapt, naar die meneer toe gelopen, nog 3x me excuses gemaakt en uitgelegd dat ik de weg kwijt was en zo blij was dat ik het had gevonden dat ik misschien niet zo goed op had gelet. Nou toen ontdooide ie wel een beetje en heeft ie me de weg gewezen (ik zat dus bij het verkeerde gebouw, wist ik veel). Pff ik zat helemaal te shaken in de auto, wat een domme fout :o
Nou toen heb ik het gelukkig meteen gevonden, snel auto geparkeerd en was gelukkig nog op tijd.
Voorlichting was heel informatief en leuk om andere te zien die in hetzelfde schuitje zitten. Nu weer afwachten op me intake gesprekje.

Nounou, wat een dag :+

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 14:38

(En nou maar hopen dat die meneer niet een hele hoge belangrijke functie heeft bij de politie waardoor ik hem dus misschien later weer tegen het lijf loop ;) )

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 11:52

vlaatjee schreef:
(En nou maar hopen dat die meneer niet een hele hoge belangrijke functie heeft bij de politie waardoor ik hem dus misschien later weer tegen het lijf loop ;) )

Waar moest je zijn dan??

Ik gok niet dat hoge mensen van de politie bij een slagboom zitten hoor ;)
Maar goed, je zal er niet op afgerekend worden. Ik zit inmiddels in mijn laatste jaar en heb bij mijn selectie een heel pand gezien (incl. wapenkluis) zonder me ergens gemeld te hebben. Later bleek dat je voor alle deuren een pasje moest hebben...
Ik had geen pasje dus :p

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 17:06

Ik moest een gebouw verder zijn (Leiderdorp, korps Hollands Midden) en die man was dus aan het praten in dat kastje, je moet je dus melden en dan werd de slagboom opengedaan voor je ;) En ik lifte gewoon met die man mee omdat ik dacht dat ie voor mij openging. Foutje!

Hahaha wat een actie! Das nog erger dan bij mij ;)
Morgen me intake, ben heel benieuwd en zenuwachtig.

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:38

veel succes morgen

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:12

succes :D

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 06:55

Dank je wel! :D

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:43

Hoe is het gegaan? :D

Ik had vandaag mijn medische en sportkeuring voor de landmacht en ben goedgekeurd :D

Politie heeft mij nooit echt getrokken eerlijk gezegd. Ze ''pakken'' me iets te vaak om te denken; goh laat ik eens bij de politie gaan :+

Maar zijn de testen voor de politie dan zwaarder dan voor klu/kl/kmar/km?

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 21:52

Gesprek ging wel redelijk, durf er nog niet teveel over te zeggen eigenlijk. Hoor morgen de uitslag! Hou jullie op de hoogte.

Liess_ gefeliciteerd! Heel knap van je! Weet niet of de politie testen even zwaar zijn ofzo. Geen ervaring mee!

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:04

Dank je :)

Ik ga duimen voor je! Ik ken nu het gevoel als je alles behaald hebt, en er valt echt een last van je schouders hoor!

Ben helemaal doodop, alle stress is weg en ga lekker uitslapen :D Nu weer lekker 3 keer per week naar de sportschool ipv iedere dag ( Dat was ik ook goed zat haha )

Succes en ik lees je topic morgen weer, dus wel updaten :+

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 07:14

:D mooi dat het goed ging.. ik heb ook maar besloten om een formulier aan te vragen :) en voor volgend jaar even aan te zien.. :)

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 09:29

Nou heb mijn gesprek gehaald!! Dat was positief bevonden, alleen 1 probleempje. Mijn ogen zijn niet goed gekeurd. Ik moest het al laten controleren bij een opticien, maar het probleem was dat hij me lenzen uit me ogen haalde en toen moest ik meteen gaan kijken. Maar mijn ogen moeten wel even de tijd hebben om te kunnen om schakelen. Dat snapte die vrouw van het gesprek ook, die heeft ook lenzen. Dus nu ga ik een soort 2nd opinion bij een andere opticien en dan ga ik zonder lenzen daarheen, zodat me ogen vast helemaal gewend zijn. Mocht het dan nog niet goed zijn, kan ik mijn ogen laten laseren. Duimen jullie voor me mee??

Liess_ Heerlijk zeg, dat gevoel. Goed van je dat je iedere dag naar de sportschool ging, die discipline heb ik echt niet. Geen wonder dat je het heb gehaald, je hebt vast een top conditie!

Susyb Leuk, waar ga je solliciteren?

Kenay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:47

Ik solliciteer ook op het moment. Heb net toestemming gegeven om mijn psychologisch rapport door te sturen:)

Ik heb ook mijn ogen laten laseren omdat mijn visus eis echt te laag was zonder lenzen. Maar ik ben nu ontzettend blij dat ik weer normaal kan zien zonder lenzen. Vind het echt een aanrader! ook als je niet bij de politie gaat ;)

En de sportest moet je echt goed voor trainen. Heb er meerdere kapot zien gaan ook omdat de lucht er onrzettend droog is. Ook moet je niet gaan trainen op duurloop want daar heb je vrij weinig aan echt, korte stukjes sprinten heb je veel meer aan.

De andere testen vond ik erg meevallen!

Nou succes verder! :)

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:48

igg gefeliciteerd met je gesprek!

Voor politie moet je een hindernisbaan afleggen toch?

Wat is je sterkte dan? Bij politie mag je toch wel een bril op?

Topconditie viel wel mee hoor :P Gewoon jezelf geven totdat je echt niet meer kan. Kreeg geen adem meer en het werd zwart voor mijn ogen haha.

Ik blijf je topic even volgen!!

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:06

Flevoland,, moet het allemaal nog even uitzoeken hoor ;) eerst dit jaar ook afmaken van deze school (is laatste jaar) maarjah goed an weet ik in ieder geval waar ik terecht kan en alvast aan mijn conditie kan gaan werken (mogen ook wel een paar pondjes af :o)

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 11:20

Kenay Wauw jij bent al lekker ver! Waar heb jij je ogen laten laseren en wat waren de kosten? (mag ook via PB hoor). Ik zit er ook serieus over na te denken, ben die lenzen goed zat. En wil niet dat dat in de weg staat voor de politie! Ga binnenkort ook sprintjes trekken op straat ;) Kan mezelf gelukkig wel heel ver door duwen en alles geven. Bij welk korps ben jij bezig?

Liess_ Je mag wel een bril maar je moet aan bepaalde visus voldoen, en die voldoet niet bij mij. Maar eerst die 2nd opinion maar en anders misschien laseren.

Susyb Oke leuk hoor! Nou hou ons maar op de hoogte in dit topic mocht er nieuws zijn :)