Eindelijk! (studeren in Londen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

Re: Eindelijk! (studeren in Londen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 22:25

Dat is voor een heel jaar idd. Maar via een instelling (ben de naam kwijt) krijg je daar en lening voor die je terug betaalt als je klaar bent met studeren. Voor een studie zou ik sowieso moeten lenen dus dat maakt voor mij niet meer uit.

Die 3k GBP is echter alleen voor het eerste jaar, daarna zou het goedkoper moeten worden.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:43

aahhh wat leuk! ik was vorig jaar in rome een jaar, en wilde er wel blijven te studeren maar was bang dat het te moeilijk zou zijn met de taal enzo en helemaal in een ander land wonen zonder een vriendin uit nl ofzo leek me ook eng. was uiteindelijk dus te bang. := :+ nouja wie weet als deze studie niet bevalt of hierna ga k alsnog. :)
heb wel respecht voor je! en veel plezier daar! wanneer vertrek je?

sheba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:27

Wauw! Cool hoor!
Lijkt mij ook leuk, alleen weet ik niet of ik gelijk 6 jaar er wil studeren. :D Ben al wel vaak in Londen geweest en vind het super city!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:31

gaaf

Ik wil ook heel graag studeren in London maar de studie waar ik geintreseerd in ben kost 18500 pond voor 1 jaar!!!!
http://www.londonfilmacademy.com/lfa-co ... .asp?id=16
Nou dat hebben wij dus echt niet, maar dat is wel echt wat ik wil (oke is zou wel een langere studie willen doen)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:33

3000 slik, dat word hem dus niet :')

Maar ga jou dan wel heel hard volgen, ben heel benieuwd!

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:21

lesilla schreef:

Als geld een probleem is, er zijn heel veel beurzen en scholarschips te krijgen/winnen. En er is ook een regeling, dacht ik, dat je je studiegeld pas moet betalen wanneer je werkt en meer dan £15,000 per jaar verdient. Het hangt er natuurlijk wel van af hoeveel je ouders verdienen.

Maar eigenlijk moet je niet naar het geld krijgen, je krijgt er zo veel voor terug!

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:47

Wat leuk dat er meer mensen naar de U.K gaan! Ik ga zelf naar Wales om biologie te studeren met mogelijk plannen om daarna graduate teacher training te volgen.

Ik heb ook wel wat de zenuwen. Ik ga naar een plaats waar ik niemand ken, waar ik nog nooit ben geweest. Mischien niet zo handig, maar er was geen optie om unis te bezoeken. Gelukkig spreek ik al wel Engels omdat ik hiervoor naar een Internationale school ging.... dat scheelt... maar toch...

London is wel duur om te wonen. Accomodatie is duur en de leefkosten zijn hoog. Schotland en Wales zijn goedkoper, evenals andere delen van Engeland. Het college geld is overal ongeveer gelijk omdat er een wettelijk vastgestelde max is, maar accomodatie kan giga verschillen!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:42

lesilla schreef:

Bij de meeste instellingen betaal je dat ''collegegeld'' inderdaad pas na je studie, als je meer dan 15.000 pond bent gaan verdienen als ik me niet vergis... Dat scheelt wel :)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 11:00

Wonen in London kun je net zo duur maken als je zelf wil. Iedereen zegt wel dat het zo duur is, maar ik heb een hele nette kamer bij een nette familie (incl. bills) gevonden voor 50pond per week (220 euro per maand). Nou, daar vindt je hier geen kamer voor in A'dam over het algemeen. Ze zijn daar volgens mij niet zo heel erg van het fietsen, maar ik ga het lekker wel doen. Kan prima, ik ben er geweest, vervoers kosten vallen dus ook wel mee.

Nog 1.5 week en dan ga ik die kant op. Tijd om al m'n dingetjes te regelen en dan over 3.5 week start mijn opleiding!

Ik heb er zin in!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:05

Valt inderdaad goed mee, moet je zelf je eten kopen dan?
Al bij al blijft het een dure bezigheid. Maar wel leuk als je die kans hebt. Ga je een blog bijhouden en enkele foto's maken?
Ben benieuwd naar unief leven in het buitenland.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 11:06

Ik ga zeker een blog bijhouden! En het hele internet volspammen met foto's ^^

Ik eet inderdaad mee met de familie daar, daarvoor wil de moeder graag dat ik af en toe ook kook of dat ik 10pond inleg als ze boodschappen gaat doen, nou da's heel reëel volgens mij.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:08

Inderdaad, dat is een heel mooie regeling.
Heb je die familie al ontmoet of alleen via internet?

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 11:09

Ik ben 12 t/m 26 juli daar geweest. Ze hebben een zoon van ongeveer mijn leeftijd die me door heel London heeft meegenomen en ik heb de uni bezocht. Dit bewust gedaan om kennis te maken en te zien of het klikte. Dat komt helemaal goed!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:11

Sorry voor men vele vragen, vind het gewoon super interessant.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:11

Klinkt allemaal heel erg goed Shahazai!
Die € 220 per maand is inderdaad heel weinig!

Ga je daar ook een bijbaantje nemen of mag je daar niet werken?

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 11:16

Vraag maar raak ^^ ik weet nog hoe lastig het was om alle info en ervaringen op te moeten zoeken =/

Nadir: Ik mag daar werken. Ik moet me hier sowieso uitschrijven bij de Gemeentelijke Basis Administratie, omdat ik voor meer dan 8maanden weg ben. Aanmelden bij een bank (Lloyds TSB is de makkelijkste, gezien de eissen), als je een brief van bevestiging hebt ontvangen met die brief naar de GP (huisarts) en je inschrijven voor de verzekering. Vanaf dat moment mag je werken. Let er wel op dat als je wil gaan werken je je verzekering in nederland per direct opzegt! Is een stuk gedkoper!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:18

Oké, dat klinkt goed!
Weet je al wat je wil gaan doen daar? Of heb je naast je studie weinig tijd voor een bijbaantje?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:19

Waarom ga je daar studeren en niet in Nederland?
Zitten er voordelen aan?

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 11:22

Ik ga het eerst een maandje aankijken, maar ik denk dat ik sowieso voor de weekeinden een baantje wil gaan zoeken. 't Is een grote stad dus mogelijkheden voldoende.

Mini: ik wil gaan studeren in London omdat ik het een hele mooie stad vind en omdat ik heel graag Engels spreek. 't Was voor mij een keuze, of Engels, of Psychologie. Toen bedacht ik "waarom niet psychologie in Engeland?".
En er zitten inderdaad voordelen aan voor mij. Ik woon heel erg afgelegen, dus de reistijden worden een stuk korter, en omdat ik mijn college geld kan "lenen" hoef ik het pas te betalen als ik aan het werk ben en er dus de mogelijkheid toe heb.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:32

Oh ik ben toch zo jaloers op jou!

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 11:37

Wie weet krijg je zelf de kans ook nog. Maar ja, ik ben echt in de 7e hemel. Ik kan niet wachten :D