Studenten Pedagogische Wetenschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna

Re: Studenten Pedagogische Wetenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:38

Ja, ik zie het. Dankje, ik snapte er nog niet veel van :)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:39

Als je ergens vragen over hebt, dan roept u maar! :D Blijf je trouwens thuis wonen of ga je op kamers?

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:41

Ik blijf voorlopig thuis wonen, Leiden is voor mij goed te doen en ik zou het financieel niet redden.
Hoewel op kamers me ook wel trekt moet ik zeggen, ik denk dat als ik er het geld voor heb en de studie bevalt me dat ik het dan wel snel wil :)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:42

Kan ik me voorstellen hoor! Ik woon overigens ook nog thuis, omdat ik sowieso continu moet reizen aangezien ik voor het pabo deel in Rotterdam zit. :) Zit er wel aan te denken om misschien in het derde jaar toch in Leiden te gaan wonen, misschien met een studiegenootje ofzo.. Ach, ik zie tegen die tijd wel weer waar ik zin in heb whaha.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:44

Ja, je zal inderdaad sowieso op en neer moeten reizen. En dan maakt het niet zoveel uit of je van Leiden naar Rotterdam gaat of van Den Haag naar Rotterdam :)
Het lijkt me wel heel leuk eigenlijk :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 21:44

Ow wacht ik zie al dat ik het rooster niet goed heb bekeken. Er zijn 3 aparte roosters voor werkcollege, mentoruur ofzo en de gewone hoorcolleges..mmm nou ja ik zie wel even in welke groepen ik zit enzo. Ik hoop dat het allemaal een beetje mee valt.
Ben je verplicht om bij hoorcolleges aanwezig te zijn? En weet iemand of dat altijd nuttig is enzo?

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:46

Ja dat vraag ik me ook af, zijn alle colleges verplicht of gewoon heel handig om heen te gaan? :)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:02

Colleges zijn (in principe) niet verplicht.. Bij IPOW 2 waren wij wel 'verplicht' te komen, maar ze gaan echt niet op 300 studenten controleren of je er bent of niet. :') Werkgroepen hangen zo ver ik het weet van het vak af en het is sowieso verstandig om naar de colleges te komen. Sommige docenten behandelen extra stof in de colleges die niet in de literatuur terug te vinden is, maar het kan wel getoetst worden op je tentamen. Zou zonde zijn als je dan een hoop informatie mist. Nu heb ik zelf ook weleens een college gemist hoor, maar eigenlijk ben ik altijd wel gegaan. :)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:04

Ja okee, het ging mij er meer om dat je je dus niet af hoeft te melden voor een college ofzo? :)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:08

Nee hoor, daar ben je echt helemaal vrij in :j

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:10

Blinnii schreef:
Nee hoor, daar ben je echt helemaal vrij in :j

Okee :)
Ik weet bijvoorbeeld nu al dat ik een keer niet kan vanwege een verjaardag van familielid. Op de middelbare school hadden mijn ouders een ondertekend briefje moeten schrijven, maar hier werkt dat natuurlijk anders :+

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:11

College is gewoon vrij, werkgroepen hangen dus van het vak af. :) Genoeg studenten die je nooit tegenkomt in de collegezaal, maar alleen op het tentamen, dus maak je geen zorgen meid!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:14

Ik vind het ook best wel een beetje gek hoor... is toch weer helemaal nieuw en ik ga mijn vriendinnen veel minder vaak zien enzo :=
Maar goed, ik heb er alle vertrouwen in :)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:17

Je krijgt vanzelf nieuwe studievriendinnen. :D Ik ben ook helemaal opnieuw begonnen en moet zeggen dat het prima bevalt. Mijn beste dinnie is overigens uit de middelbare schooltijd en zij zal ook altijd mijn beste dinnie blijven, maar heb aan mijn studie nu al nieuwe vriendinnies overgehouden.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:18

Ja en daarnaast is het natuurlijk voor iedereen nieuw, dat scheelt ook wel :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 22:30

Pff ja ik vind het ook allemaal wel vreemd en spannend hoor! Voel me net zo als 7 jaar geleden :+

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:16

Hihi het komt vast goed. :D 't Is voor iedereen nieuw idd.

Ik vind ons rooster wel fijn Phylos, maar voor jou is het vaak wel een eind reizen voor een kort dagje inderdaad.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 14:40

Ga jij nog naar de kei-week en introductiekamp jettie?

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:50

Nee denk 't niet.. introductiekamp is van Odiom toch? Voor de vereniging wil ik me wel aanmelden, maar dat weekend van 27 t/m 29 augustus kan ik sowieso niet vanwege familieweekend. :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 15:16

Ja is inderdaad van Odiom
Ik heb me ook al bij hun aangemeld. Of ik op kamp ga weet ik nog niet 100% zeker. Maar iedereen adviseert het wel. Naar de kei-week ga ik sowieso

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:34

Ik studeer ook Pedagogische Wetenschappen aan de RuG, heb inmiddels gekozen voor de richting Orthopedagogiek en ga nu aan m'n derde jaar beginnen. Introkamp van ODIOM is zeker een aanrader, het is erg fijn als je met de start van de colleges al wat gezichten/namen kent.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 22:36

He wat leuk, ook nog een 'ervaringsdeskundige' Kun je iets over de studie vertellen misschien? Wat jij de leuke en minder leuke kanten vindt bijvoorbeeld? Moet je veel in groepjes doen, of vooral alleen. Hoe zijn de hoorcolleges en werkgroepen enzo.

Ik wil opzich wel naar het kamp, maar het lijkt me toch ook doodeng. En nu de vriendin waar ik samen mee naar de keiweek zou gaan ineens toch liever niet meer bij mij in het groepje wil (ik snap haar standpunt, maar baal toch behoorlijk en voel me er behoorlijk K.T door) weet ik ook niet of ik nog wel naar de keiweek wil/durf/kan...pff ff een domper zeg...

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:17

Gewoon gaan! KEIweek en ODIOMkamp zijn er juist om nieuwe mensen te leren kennen en in de collegezalen stap je minder snel op vreemden af.

Mijn ervaringen met deze studie zijn allemaal positief tot nu toe. Ik kreeg in mijn eerste jaar voornamelijk hoorcolleges, je zit dan ongeveer met 200/250 man (of vrouwen eigenlijk, haha) in een zaal. Je bent daarnaast veel individueel aan het studeren, maar het tempo is prima te volgen. Je krijgt een aantal basisvakken en maakt dan kennis met de onderdelen Orthopedagogiek en Algemene Pedagogische Wetenschappen. Na anderhalf jaar kies je één van deze richtingen. Buiten het reguliere programma zijn er nog genoeg dingen te doen, ik heb o.a. een gebarencursus gedaan, heb net m'n WISC-certificaat binnen, zit in een commissie bij ODIOM en ik volg het honourstraject :)

Als je verder nog specifieke vragen hebt, dan hoor ik het wel!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:20

Als ik deze verhalen zo lees wordt ik wel steeds enthousiaster moet ik zeggen, ik hoor alleen maar positieve dingen :)

Wat een WISC certificaat als ik mag vragen? :)

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:36

De WISC is een intelligentie-test die je bij kinderen kan afnemen en dat mag ik met dit certificaat dus doen :)