Krantenwijk en mijn moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Krantenwijk en mijn moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:56

Pfff, wat een controlerende moeder heb je zeg :D
Kun je haar niet een keer meenemen tijdens een proefrondje? Dan ziet ze misschien direct dat het niet zo eng is als ze zelf denkt.
Erg naar dat je moeder wel dreigt met het stopzetten van je leasepaard!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:30

Wanneer ben je klaar met school?
Misschien kun je hierna een opleiding gaan doen waarbij je werkt, leert en geld verdient. Dan zou je het huis uitkunnen.

Wil de krantenwijk toch niet lukken probeer het dan in de horeca, zomerseizoen komt eraan en er worden mensen gezocht.

Succes.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 14:32

Heb nog dit jaar en volgend jaar havo daarna dus een Hbo opleiding gaan doen.

Wil het liefst dan op kamers gaan en mijn leasepaardje kopen. Dan wil ik wel genoeg bij elkaar gespaard hebben om haar een jaar te onderhouden. Zodat ze niet afhankelijk is van mijn inkomsten. (mischien wel een erg wild plan)

ga iniedergeval vanmiddag nog even proberen of ik het niet eerst even mag proberen van mijn moeder.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 19:39

Denk dat ik dit maar opgeef voorlopig

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:54

Het huis uit hierom vind ik erg rigoreus, al verwacht ik wel dat ts er wel aan toe is...

Citaat:
Wil het liefst dan op kamers gaan en mijn leasepaardje kopen. Dan wil ik wel genoeg bij elkaar gespaard hebben om haar een jaar te onderhouden. Zodat ze niet afhankelijk is van mijn inkomsten. (mischien wel een erg wild plan)

Ik heb dat wilde plan uitgevoerd - en geloof me: denk er van te voren goed over na. ;)
Ik heb echt geen spijt, never, maar het is soms wel een uitdaging... :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:19

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat vind je vader ervan?
en kan hij je moeder niet overtuigen?

CLND

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:21

Moeders blijven altijd bezorgd, op zich wel logisch, maar o zo irritant! Als mijn moeder mijn verzorgpaard stop zou zetten, zou ik echter wel luisteren... Dat is toch mijn leven, hoe gemeen ik zo'n uitspraak dan ook vind! Heb je geen andere winkels in de buurt? Supermarkten zijn altijd handig, omdat je dan ook buiten het weekend om kan werken... Zelf heb ik bij C&A gewerkt en dan zijn je weekenden bijzonder snel voorbij ;(

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:28

Héél eerlijk? Ik zou tegen mijn moeder zeggen dat ze het dak op kan. Kom op zeg! Ze kan je niet eeuwig blijven beschermen.

Toen ik 17 was ik al leidinggevende in een restaurant en werkte ik meerdere avonden in de week (naast Havo en later studie). En dan was ik ook echt niet voor het donker thuis hoor, hahaha. Dat begon het pas druk te worden ;)

Dus zeg tegen je moeder dat ze zelf volwassen moet worden en haar kinderen los moet laten.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 20:51

vroeger was het nog erger: als ik wat uit had gevreten werd ik altijd gestraft met paarden. Mijn broertje mocht voor straf niet computeren (niet te vergelijken)

@ Sigrid: Dan raak ik denk ik alles wat belangrijk is in mijn leven kwijt en dat is het me niet waard. Dit jaar nog en volgend jaar en dan kan ik naar Hbo en op kamers (zoek expres een hbo die ver van huis is denk ik)

@Cayenne: Mijn ouders zijn gescheiden en bij mijn vader voel ik me helemaal niet thuis. (zie hem meestal 1 a 2 keer per jaar).

Mijn "stiefvader" moederskant vond het eerst wel goed totdat hij met mijn moeder had gepraat.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:57

Waar denkt je moeder dat het geld vandaan moet komen dan?

Of is het meer omdat ze dan tijdens haar wekelijkse koffierondje met de meuten uit de buurt kan vertellen dat haar dochter een leuke baan heeft?

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:03

idd ik vind het belagelijk...je bent volwassen en oud genoeg om zelfs het huis uit te kunnen :S
met vakantie kun je vaak opgeven net als dat je ziek bent en dan kun je OF zeggen dat een vriend/in het voor je overneemt en zij dat geld krijgt van jou..of ze bellen een andere bezorgster of hij/zij het over wilt en kan nemen (Ik heb vaker een wijk naast me gelopen als die persoon met vakantie was)

iig als je het huis uit zou gaan zou je nooit meer bij het ontbijt zijn...vind dat je moeder je moet proberen wat losser te laten, succes ermee

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 21:14

Ik ga voorlopig een ander baantje zoeken, dit jaar afmaken op school en volgen jaar en dan op kamers (als ik niet zak voor de havo dan) wil nog even flink wat sparen zodat ik een buffer heb dan.

patsur schreef:
Waar denkt je moeder dat het geld vandaan moet komen dan?

Of is het meer omdat ze dan tijdens haar wekelijkse koffierondje met de meuten uit de buurt kan vertellen dat haar dochter een leuke baan heeft?
snap je reactie niet helemaal

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:24

Als ik jou was zou ik nog wat navraag doen over tegemoetkoming voor scholieren. :j Naar mijn mening heeft iedereen die 18+ is en nog op de middelbare school zit daar recht op dus jij wss ook!

Verder is het soms best vervelend zo'n bezorgde moeder, ze bedoelt het natuurlijk goed maar je bent al 18 dus ze kan je niet chanteren en ik vind dat je, zeker op je 18e toch wel voor je eigen geld mag werken. :j

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 21:46

@Michelle_ zal ik nog wel even naar kijken. Mag wel werken maar alleen als zij het baantje goedkeurt -:(-

tot morgen :evaw: