Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hyppolyte schreef:Ho ho, relaxed, ietsje dimmen mag ook wel. Ze vraagt er niet om om belaagd te worden door haar collega. Hij zit fout, zij niet!
Helemaal nergens! Ik had alleen het idee dat ze het wat makkelijk over zich heen liet komen.. Maar na haar toevoeging begrijp ik dat ze er zoiezo al niet op dr plek zat. Citaat:Die arbo-artsen kunnen me wat... Die doen echt niets aan de situatie, die bekijken alleen wat er met jou aan de hand is... Zonder de omgeving erbij te betrekken mag je het allemaal alleen oplossen.
Handig als je overspannen bent, maar in deze situatie volledig nutteloos in mijn ogen...
Janine1990 schreef:Daar heb je zeker gelijk in, maar het lost verder helaas weinig op aan de situatie op zich.
En op die manier kan ze ook ondertussen naar een juridische oplossing zoeken.
Horseware schreef:Janine1990 schreef:Daar heb je zeker gelijk in, maar het lost verder helaas weinig op aan de situatie op zich.
En op die manier kan ze ook ondertussen naar een juridische oplossing zoeken.
Precies, het geeft wat rust en wat tijd, terwijl loon gewoon wordt doorbetaald. Bovendien wordt de werkgever hiermee hopelijk aan het denken gezet.
Ontslag nemen is af te raden ivm WW.
Citaat:Waarom kom je niet meer voor jezelf op? Waarom pik je dit van die collega? Waarom zet je hem niet eens gigantisch op zijn plek? Ik heb het idee dat jij je verschrikkelijk in de slachtofferrol plaatst en het allemaal maar laat gebeuren.. Meteen ontslag nemen lijkt me echt weglopen voor je problemen.. Die collega lacht zich dood dan, heeft ie zijn zin ook gekregen.. Zo ga je toch bezig blijven? Dit kan bij ieder bedrijf gebeuren, dus ik zou toch iets meer voor mezelf opkomen. Ook omdat je je overgewicht er meteen bijhaalt, krijg ik een beetje het idee dat je je wel erg makkelijk weg laat jagen..
chipieke schreef:@Relaxed: het feit dat die collega al heeft gezegd dat hij 'vrouwen met een maatje meer' afschuwelijk vind, laat mij denken dat hij het daarom doet? Ik weet het in elk geval niet. Ik zit al langer na te denken om bij deze firma op te stappen wegens verscheidene redenen maar dit is gewoon de druppel. Waarom ik niet opkom voor mezelf staat hierboven, ik heb dit reeds 2x gedaan en telkens begon mijn baas tegen me te brullen en dreigementen naar mijn hoofd te gooien. Je zou voor minder alles laten gaan zoals het gaat. Ik zou niet de 1ste collega zijn die ze 'plots' overplaatsen naar een filiaal 75kilometer verderop, goed wetende dat die geen rijbewijs heeft. Ik plaats mezelf niet in een slachtofferrol, het is gewoon al een hele lange tijd bezig en genoeg is genoeg lijkt me?

chipieke schreef:Ik ben ondertussen nogmaals met de baas gaan praten en vandaag ging het heel rustig. De persoon die me treiterde heeft me een hele dag met rust gelaten, maar ik heb het gevoel dat het niet lang zal duren, aangezien het niet de eerste keer was. De baas heeft wel MOETEN reageren omdat het zijn regels zijn die ik opvolg en waar de collega dus tegen was! Als hij mij in ongelijke zou stellen zou dat betekenen dat hij tegen zijn eigen regels is en dat ging hem net iets te ver. Ik solliciteer ondertussen verder, hou alles bij van bewijzen, bij verdere pesterijen stuur ik een aangetekende zending naar onze personeelsdienst, ik ga inderdaad eerst zien dat als er nog gepest wordt (bij mezelf of andere collega's), dat ik niet zomaar een actie uitvoer en eerst bewijzen bijhoud. Morgen ga ik naar de vakbond voor verdere uitleg!