Opleiding Dokterassistent

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:42

__Marije__ schreef:
Rianne_, waar heb jij de opleiding gedaan?

Leeuwarden.. ;)

En ga straks Tandartsassistente doen in Groningen. :)

__Marije__

Re: Opleiding Dokterassistent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:46

En welke school in Leeuwarden? ;)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:52

Friese Poort. :) Dat is naar mijn weten ook de enige school in Leeuwarden die de opleiding Doktersassistente heeft.
Maar goed, is ook een hele goeie opleiding. Heel goed geregeld, leuke mensen (docenten etc.). :)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:56

Haha nee ik ga ook in Leeuwarden naar school, naar Capabel! Ook een ontzettend goede opleiding, volwassenonderwijs. Dus wel heel anders van strekking maargoed de vakken, boeken etc zijn allemaal hetzelfde. Het is alleen in een heel hoog tempo en veel thuis doen, maar je hebt wel de hele week docenten achter je staan als het nodig is! Maar wel gericht op 23+, ik ben daar het jonkie met mijn 21 jaar maar heb er wel heel bewust voor gekozen, denk omdat ik emotioneel wel wat ouder ben dan ik daadwerkelijk ben, klinkt wat stom maar dat komt gewoon door wat dingen in het verleden :) Maar ik heb het er dus onwijs naar mijn zin!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:57

Oké, daar heb ik nog nooit van gehoord. Is dat echt een school dan? :) Super dat dat ook zo goed bevalt!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:09

Ja ze hebben allerlei opleidingen! Doktersassistente, apothekersassistente, onderwijsassistente, allerlei assistentes :P Het was vroeger vrouwenonderwijs en nu dus volwassenonderwijs. Krijg er ook gewoon stufi voor omdat de totale belasting gewoon fulltime is :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:11

Ideaal! :D Dan hebben ze Tandartsassistente ook neem ik aan? Dat ga ik dan straks in Groningen doen.. Maar dan deeltijd, 1 dag school & 4 dagen werken.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:13

Haha die juist weer niet :P Maar wel heel veel ;)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:27

Haha oké.. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:35

Raden jullie aan om de opleiding BBL te gaan volgen? Of heb je het contact met je leraren wel nodig? En als je hem BOL volgt, krijg je dan wel een stagevergoeding?

Is het moeilijk om de administratie bij te houden? Hoe gaat dit ongeveer in zijn werk?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:12

Aideen schreef:
Raden jullie aan om de opleiding BBL te gaan volgen? Of heb je het contact met je leraren wel nodig? En als je hem BOL volgt, krijg je dan wel een stagevergoeding?

Is het moeilijk om de administratie bij te houden? Hoe gaat dit ongeveer in zijn werk?

BBL opleiding, ligt er aan hoe consequent jij voor jezelf bent. Dus weet je zeker dat je werktijd ook nog zin hebt om met je studie bezig te gaan? Contact met je leraren kan ook via de mail/telefoon en als het goed is krijg je in je lesdag ook genoeg informatie. Althans, dat is wel zo bij de opleiding die ik ga doen.. :)

En je stagevergoeding is afhankelijk van waar je stage loopt. Bij een ziekenhuis zijn ze geloof ik verplicht om stagevergoeding te betalen, maar je hoort vaak dat huisartsen er niet aan doen.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:05

De BBL bij ons op school is qua lessen hetzelfde als de BOL variant, dus qua contact met leraren etc heb je dat hetzelfde :)
Ik kan het er goed mee redden, maar ik heb zelf VWO gedaan en ik kan me voorstellen dat het voor mensen die VMBO hebben gedaan wel een stuk lastiger is om bij te benen :)

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:34

Niveau van de vooropleiding zegt niet alles Marije ;)
Natuurlijk wel iets. In mijn klas zitten 2 mensen met HAVO, en de rest is allemaal VMBO. Zit wel verschil in qua niveau VMBO (kader/gemengd/theoretisch), er zijn 7 mensen blijven zitten, waaronder de beide mensen met het HAVO diploma.
Ik denk dat het er vooral mee te maken heeft hoeveel je doet, als je HAVO/VWO hebt gaat het allemaal misschien iets makkelijker, maar je moet er nog steeds wel iets voor doen.

Ikzelf heb een VMBO gemengde leerweg diploma, en een MBO 4 diploma, ik leer ontzettend makkelijk, 1x lezen en klaar. Maar ik vind de opleiding al met al erg pittig. :)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:39

Jaa tuurlijk :) Maar ik doelde ook meer op de manier van lesgeven, je moet heel veel in elkaar proppen dus het is gewoon meeschrijven met de uitleg (en dat is gewoon 3 uur aan een stuk pennen pennen en nog eens pennen), zorgen dat je voorbereidend werk hebt gedaan en dat het je allemaal al een beetje bekend voorkomt en daarna moet je het je eigen maken door zelfstudie. Geen opdrachten die je moet volgen om het een beetje te leren, allemaal zelf. En dat wordt je op de Havo en op het VWO meer geleerd dan op het VMBO.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:49

Ik denk dat motivatie het aller belangrijkst is, belangrijker nog als je vooropleiding.
Ik heb een VMBO-K diploma, en ik doe nu de deeltijd en dat is behoorlijk te vergelijken met wat Marije verteld. Het gaat me prima af en heb tot nu toe alle toetsen nog gehaald :)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:18

Ik wil liever de BBL doen, maar bij ROC in Nijmegen doen ze m alleen nog BOL

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:58

Maar heb je al een plek voor je stage waar je hem BBL kan doen? Want iedereen vindt het fijner om BBL te doen, verdien je nog eens wat ;) Maar een gewone stageplek vinden is al lastig, laat staan een BBL!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:29

Dat wou ik net zeggen, zonder enige vooropleiding BBL doen als doktersassistente is lastig, én betalen én iemand alles leren is niet zo handig als werkgever.

Stageplaatsen zijn er al amper (heb er overigens nog wel een in de aanbieding in Roosendaal).

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:37

ik ga in september beginnen met de opleiding doktersassistente,
op het roc in amersfoort (geloof roc asa) ik ga de 2 jarige BBL opleiding doen.
ik heb hiervoor paardenhouderij gedaan en geen examen in wiskunde, maar ben zonder problemen aan genomen.

ik ben hard op zoek naar een stage plek, heb wel ervaring als receptioniste, maar totaal niet in de dokterswereld, ik hoop er toch op dat ik een stage plek kan vinden waar ikbetaald word, hebben net een huis gekocht dus inkomen is erg belangrijk. moet stage lopen voor 16 uur in de weel, maar ik ga mn best doen komt van goed!

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:59

Daar heb je gelijk in Marije, en zoals Aline zegt, motivatie is eigenlijk het belangrijkste! :D

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:11

ja de stageplaats (betaald) heb ik gevonden, maar t ROC hier doet de BBL opleiding niet meer...

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 01:01

Ik ben in juni dit jaar geslaagd voor doktersassistente. Ik heb de opleiding gevolgd in Leeuwarden. Ik heb erg veel geleerd en vond het een interessante opleiding! Ik heb stage gelopen in een verpleeghuis, ziekenhuis en twee keer in een huisartsenpraktijk. Ik kreeg alleen een vergoeding in het ziekenhuis. Maar dat is per praktijk verschillend. Ik had gewoon pech. :P Stageplekken werden trouwens voor ons geregeld, we hoeften niks zelf te zoeken.

Wiskunde hoef je inderdaad niet echt goed in te zijn. Ik ben er zelf ook niet goed in maar je krijgt er nauwlijks mee te maken eigenlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:40

Heeft er iemand een boekenlijst? Of is er iemand die zijn boeken gaat verkopen?

Trouwens, bedankt voor alle adviezen! Echt tof, jullie hebben me echt geholpen bij het maken van deze keuze. <3 Ga hem gewoon BOL doen en hopen dat ik volgend jaar geluk heb, dat ik hem daarna BBL kan doen.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:29

Ik heb nog boeken.. maar weet nog niet of ik ze wil verkopen, moet ik even overleggen thuis. :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 07:03

Ik heb nog een heleboel boeken die ik wel wil verkopen, iemand een lijstje wat ze nodig hebben dan kan ik eens zoeken of ik die boeken heb.