Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:51

Ik ben eigenlijk voor het plukken al helemaal gereed. Toch schuif ik mn examen door naar april ;( ik heb gewoon te weinig ervaring op kunnen doen bij mijn oude stage waardoor ik nog geen kniphond heb gehad. Nu zou ik als ik alleen knip iedere keer wel klaar zijn voor okt. maar ik heb in juni al proefexamen dat durf ik allemaal echt niet aan. Wel rot want het is niet dat ik het niet zou kunnen maar puur onmacht door te weinig ervaring en dat ik dat niet van te voren kon weten. Ik ga van april tot okt bij mn nieuwe stage 2 dagen in de week en dan van okt tot april 1 dag in de week. Theorie ga ik wel in okt. doen.

hyawatta

Re: Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:54

Misschien gaat het de komende tijd wel goed en kun je okt nog op, wacht gewoon af hoe het proefexamen gaat en goed kijken bij je stage, doe ik ook nog steeds.
Hoelang ben je al bezig als ik vragen mag?

Als ik zou slagen voor alles dan blijf ik voorlopig nog wel 1 dag stage lopen, puur voor de ervaring

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:58

hyawatta schreef:
Misschien gaat het de komende tijd wel goed en kun je okt nog op, wacht gewoon af hoe het proefexamen gaat en goed kijken bij je stage, doe ik ook nog steeds.
Hoelang ben je al bezig als ik vragen mag?

Als ik zou slagen voor alles dan blijf ik voorlopig nog wel 1 dag stage lopen, puur voor de ervaring

Ik loop vanaf september stage maar dus net pas 4 dagen bij een andere salon. Ik heb dus nog geen enkele kniphond gedaan he en in juni is het proefexamen voor oktober al. Ook moet ik de map in juli inleveren maar in dat tabel waarbij 3 kniphonden afgetekend moeten worden is nog niks van afgetekend.

Hoelang loop jij al stage of hoeveel dagen hebben jullie in je map?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:13

Ik loop al bijna 3 jaar stage, loop helaas maar 1 dag in de week, daarom zo lang.
En nu maar hopen dat ik alles haal.

Kun je op je stage niet aangeven dat je juist veel wilt oefenen voor het knippen, dat je dat moeilijk vind en daar veel aandacht aan wilt besteden, ze zullen het heus wel begrijpen op je stage.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:18

Ik heb er nu 42 dagen op zitten en ga nog op vakantie + de stagebegeleider uiteraard ook :+ . Ik word gewoon ook te nerveus voor het examen doordat ik zo weinig kniphonden nog heb gehad en de tijd zo begint te dringen waardoor ik het ook niet echt aan durf. Één ding scheelt, je betaald niks extra's als je je examen uit stelt en aangezien ik dan geen schooldagen meer heb kan ik in okt wel gewoon 3/4 dagen erbij gaan werken. Dan tegen april zal ik een stuk zekerder zijn van mn zaak.

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:04

Inmiddels al weer een aantal jaar een eigen trimsalon.
Maar ik wil jullie veel succes wensen op jullie examen.
Mocht je examenhond toch niet door de 'keuring' komen zijn er genoeg andere honden waar je op kunt knippen als het goed is.
Ik heb voor de zekerheid 3 honden zelf meegenomen. En heb op alle 3 examen mogen doen. Ik hoefde alleen maar een effileerhond mee te nemen.

Nogmaals succes!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 22:20

Bedankt Vosse, leuk je bericht ;)

Nou zojuist naar die cocker gegaan.. wat een vreselijke scheet !! en die mw ook..
Ze komt morge met Tinka naar de trimsalon, dan kan mijn begeleider haar even keuren en kan ik haar alvast even doorkammen.
Mocht ze niet goed genoeg zijn, trim ik haar evengoed gratis voor die mw, vind het allemaal zo lief van haar :j

@moonsparkle, waarom ga je niet in okt alleen het onderdeel plukken doen?
Achteraf gezien heb ik spijt dat ik het praktijkexamen niet in delen heb gedaan, nu komt alles direct op je af.
Zeker als je de techniek gewoon beheerst ( je betaald ook gewoon het examen per onderdeel..)
Mijn ervaring is dat je 'het vak" niet zomaar ff in een jaar leert, je moet er al gauw 1.5 jaar tot 2 jaar voor uitrekenen.
Dit raad mijn begeleider ons ook gewoon aan, haastige spoed is zelde goed !!

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:23

Hey wat leuk een trimmerstopic :D
Ik heb de opleiding een jaar of 12 geleden gedaan en doe het nog steeds met veel plezier.
Vind het erg leuk om te zien dat sommige bokkers ook voor dit ozo leuke, maar toch zware beroep gaan kiezen!

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:27

wat ik me afvroeg ik heb een labrador kruising retrieverx poedel
kort haar gewoon maar iets langer als normaal,
zou ik dit in de zomer korter kunnen laten maken? dat ze echt hee ldun vachtje heeft?

Ze springt nogal vaak in een sloot enof gaat zwemmen en dan zit ze best alng met een natte vacht en wat zou dit mij gaan kosten dan?
gr Nienke

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 22:29

Het is idd een zwaar beroep :j zowel lichamelijk maar ook financieel...
Hoor van vele dat de crisis ook goed op de trimsalons heeft ingehakt!!

Op het moment heeft het mij doen beseffen ik hier voorlopig nog niet "mijn beroep" van wil maken.
Wel lijkt het me enig om nog workshops te volgen voor mijn poedels.
Aan de andere kant ben ik nu al zo ver, dat ik liever mijn diploma's afrond en wie weet als ik straks een paar jaartjes verder ben, bijv een huismoeder ik het wel leuk vind om het weer op te pakken!!
Laatst bijgewerkt door doom op 30-03-10 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 22:31

NienkeNiels schreef:
wat ik me afvroeg ik heb een labrador kruising retrieverx poedel
kort haar gewoon maar iets langer als normaal,
zou ik dit in de zomer korter kunnen laten maken? dat ze echt hee ldun vachtje heeft?

Ze springt nogal vaak in een sloot enof gaat zwemmen en dan zit ze best alng met een natte vacht en wat zou dit mij gaan kosten dan?
gr Nienke

Wat je dit gaat kosten hangt volledig van de trimsalons af waar je heen gaat.
Ieder heeft zijn prijs, bij ons ben je voor zo'n formaat hond al gauw boven de 50 euro kwijt.
Je zou hem zomers een lekkere korte coupe kunnen geven daar hem lekker te laten scheren.
Maar het is natuurlijk net wat voor "model" er gemaakt wordt van je hondje en wat de trimster zelf verstandig lijkt om te doen.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:32

hey Nienkeniels,
Erg moeilijk om te bepalen als je de hond en vacht niet ziet. Heb je een foto van haar?
En de prijzen dat verschilt nogal hier in het zuiden liggen de prijzen beduidend een stuk lager dan in het midden en noorden van het land.

Doom, crisis waar?? wij hebben een wachtlijst van een dikke 3 weken :=

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 22:34

Hier in Noord- holland hoor je veel mensen over de crisis.
Daarbij hebben wij door de strenge aanhoudende winter nu pas weer veel hondjes om te doen op een dag.
Dan zit je ook nog eens met de feestdagen, bij de trimsalons waar ik stage heb gelopen hadden ze daar allemaal overduidelijk last van :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:36

Honden trimmer lijkt me echt een súper gaaf beroep.
Maar ik ben zelf helaas niet zo handig met schaar, en andere trim attributen. :o

Ik moet mijn hondje ook maar 'ns naar de trimsalon brengen trouwens.
Daar is haar vacht wel aan toe inmiddels.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:37

hmm hier niet, normaal is het in de maanden januari, februari een stuk rustiger, maar zelfs nu bleven de mensen maar bellen.
Vamdaag was ook niet normaal meer met afspraken. In de tijd dat we met 1 hond bezig waren geweest waren er 8 afspraken gemaakt, daar kun je toch niet tegenopknippen |o

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:39

Bij ons op stage hebben we ook totaal geen last van de crisis, hebben ook een wachtlijst van 3á4 weken.
Het wordt alsmaar drukker.

Moonsparkle, als je er nog niet klaar voor bent zeker niet doen.
Je moet doen waar jij je goed bij voelt, als jij denkt dat je volgend jaar april moet gaan dan moet je dat doen en dan niet eerder gaan, maar wat er al gezegd werd kun je misschien wel voor het plukken gaan, weet alleen niet hoe dat dan met je map en 10 studiepunten zit.
Laatst bijgewerkt door hyawatta op 30-03-10 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 22:40

melanie_h schreef:
hmm hier niet, normaal is het in de maanden januari, februari een stuk rustiger, maar zelfs nu bleven de mensen maar bellen.
Vamdaag was ook niet normaal meer met afspraken. In de tijd dat we met 1 hond bezig waren geweest waren er 8 afspraken gemaakt, daar kun je toch niet tegenopknippen |o

Nou wees blij !! Doe je in ieder geval iets goed!! Plan je ook afspraken vooruit met je klantjes? Of laat je ze zelf bellen?

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:43

Ja dat is ook wel zo.
We raden de mensen altijd aan om gelijk een afspraak te maken, dat doen de meeste ook wel, maar er zijn er ook nog genoeg die bellen als ze zelf vinden dat het nodig is ;)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 22:47

melanie_h schreef:
Ja dat is ook wel zo.
We raden de mensen altijd aan om gelijk een afspraak te maken, dat doen de meeste ook wel, maar er zijn er ook nog genoeg die bellen als ze zelf vinden dat het nodig is ;)

Ik ben ook voor het maken van een afspraak, mijn begeleider alleen niet, ze vind dat te opdringerig en wilt de klanten een eigen keus geven.
Alleen mijn ervaring is dat iedereen Druk, druk druk is daardoor vergeten te bellen, hondje helemaal in de klit.. kosten zijn hoger en hondje wordt kaal geschoren.
Als je mensen de mogelijkheid geeft om direct een nieuwe afspraak te maken, ben je je klantje niet kwijt.. zorg je ervoor dat de hond op tijd zijn trimbeurt krijgt en vermoedelijk verdien jij hierdoor meer. (mensen komen zelf meestal 2 x in het jaar, maak je tesamen afspraken vaak om de 4 maanden komen ze al 3 x in het jaar!!).
Ik zou dat dus uiteindelijk ook zo doen :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:49

bij de trimsalons waar ik loop merken ze niks van de crisis. ik neem trouwens aan dat je niet zomaar op 1 onderdeel examen kan doen tenzij je gezakt bent en 1 onderdeel over moet doen?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 22:51

moonsparkle schreef:
bij de trimsalons waar ik loop merken ze niks van de crisis. ik neem trouwens aan dat je niet zomaar op 1 onderdeel examen kan doen tenzij je gezakt bent en 1 onderdeel over moet doen?

Nee hoor je mag gewoon op 1 onderdeel examen doen!
Het is gewoon net waar je je voor inschrijft!! :j ik zou het lekker doen als ik jou was..
Ga je in okt lekker plukken en volgend jaar april effileren en knippen !!!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:55

doom schreef:
moonsparkle schreef:

Nee hoor je mag gewoon op 1 onderdeel examen doen!
Het is gewoon net waar je je voor inschrijft!! :j ik zou het lekker doen als ik jou was..
Ga je in okt lekker plukken en volgend jaar april effileren en knippen !!!

maar dan is dus ook niet alles van mn map afgetekent aangezien ik wel die handtekeningen van de kniphonden moet hebben

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 23:00

Net voor je gekeken, je moet dan voor 1 aug je stagemap indienen... ( zie pb)

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:07

Zou je even moeten bellen, weet niet waar jij je opleiding doet, maar daar kunnen ze vast wel vertellen wat je in moet leveren als je 1 onderdeel wilt doen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 14:27

Nou die cocker was helaas niks.. lieve hond hoor !! Maar was gesteriliseerd en zou het mijzelf veelste moeilijk maken als ik die mee zou nemen.
Nu kan ik heel misschien een showhond springerspaniel mee nemen, hoop dat dat gaat lukken!
Maar dat hoor ik nog.
Verder zit ik sinds vandaag onwijs tegen het examen op, heb nog maar 1 officiele stagedag en dan is het zover.
Ook heeft mijn begeleider gezegd dat ze bang is dat ik het niet ga halen (knip/effileer) omdat ik toch echt wat piet lutterig moet zijn..
Zit dus nu best wel in een nerveus dipje!! ;(