Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:49

En hoe zit het met het openbaar vervoer? Ik ga vanavond stappen in Zwolle, blijf daar slapen, maar straks kan ik morgen niet naar huis..

jokari

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

je zal mss wel thuis geraken, maar reken maar op enorme vertraging.

Issy

Even overleggen met je werkgever. Als jij het zelf te eng vind om te rijden kan de werkgever bevoorbeeld vervoer voor je regelen. Als er echt geen doorkomen aan is en veel te gevaarlijk is zal je werkgever wel aangeven dat thuis blijven zinvoller is. En alles hangt ook af van je functie en van de economische gesteldheid van het werk. Mogelijk kun je vanuit huis het 1 en ander doen (lang leve internet en de telefoon). Overleg is beter dan gewoon niet komen of je ziekmelden, want daar prikt iedereen doorheen.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:50

Ik werk in de zorg (gezinsvervangend tehuis voor personen met een mentale handicap) dus bij ons moet er wel sowieso iemand komen :)
De hoofdwegen zijn hier vrij goed te berijden, maar hier in mijn buurt, de binnenwegen zijn spekglad.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:51

Ik durfde ook echt niet vanochtend. Ik heb een peugeotje uit 1990, geen winterbanden ofzo. Gelukkig heeft een collega mij opgehaald, en word ik zo thuis gebracht. Morgen mag ik thuis werken. Bij ons is er gelukkig altijd wel iets te regelen in zulke omstandigheden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 17:53

Ik moet morgen in de winkel werken en er wordt dus wel op me gerekend. Heb net een mailtje naar de baliewerksters gestuurd met de vraag wat de regels/regelingen zijn.
Ben benieuwd :)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:54

Ik bedenk me net dat als mijn paard aan huis stond ik daar mee naar mijn werk zou gaan morgen....Maarja dan mag ik om 4u wel al vertrekken. :+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:54

Ben benieuwd wat je te horen krijgt. Ik werk als klantadviseur bij het UWV.. Hopelijk kan ik morgen op het werk komen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:55

Ik werk deels voor mij zelf, als ik het erf niet af kan bel ik mensen wel voor een nieuwe afspraak. Ben vandaag zelfs nog met de trailer op pad geweest, zonder problemen (woon vlak bij de snelweg en moest ook vlak bij de snelweg zijn, had ik veel binnendoor gemoeten had ik het niet gedaan).

En voor mijn vader. Als ik het erf niet af kan kan hij het meestal ook niet :+. Zijn auto trekt het wel langer dan die van mij (een Mercedes ML tegen een Ford Connect), dus rij ik wel met hem mee.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 17:55

Haha dat is ook wel een leuke inderdaad, daar droomde ik als klein meisje altijd van :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:57

Ik ga morgen ook niet naar school :+
Mij te gek om weer door die sneeuw te ploeteren voor een paar uurtjes les en dan weer een paar uur ploeteren om thuis te komen..
Dus mij niet gezien dat ik morgen ergens heen ga, behalve iets wat dichtbij is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:00

Mijn dichtstbijzijnde kantoor is 90 km van huis. Op zich geen probleem, de sneeuw ook niet. Ik heb winterbanden en ben een ervaren chauffeur. Maar die files he...
Op dergelijke dagen laat ik m'n agenda omgooien en werk ik thuis. Dan maar telefonisch vergaderen en wat meer per mail. En als het écht niet kan dan rij ik of buiten de spits, of gaan we eens kijken wat er gebeurt als er iets wat echt niet kan tóch gaat gebeuren :D Als je tegen een boom rijdt ben je d'r ook niet, toch?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:05

Vandaag had ik toevallig vrij maar morgen moet ik aan het werk. Ik kan met de auto het is maar 5 min. maar daar is nooit parkeerplek waardoor je zo langer loopt dan rijd. Dan kan ik met de fiets maar de keren dat ik in de sneeuw moest fietsen ben ik zo hard onderuit gegaan dat ik niet meer durf ;( ik zit in een dubio..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 18:06

en wat zegt jouw baas?

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:06

Waar wordt de meeste sneeuw dan verwacht? Hier in het zuiden ligt namelijk niet veel... :n Je ziet de stoeptegels en het gras nog gewoon.
Ik heb trouwens geen idee of wij hier ook regels voor hebben op het werk. Werk nl in de gehandicapten zorg en dus kun je ook niet zeggen sla maar een dagje over.
Ik denk dat je vervangend vervoer dan mag declareren oid.
Als je echt niet durft te rijden moet je het ook niet doen. :n

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:07

Ben vanmorgen lopend naar 1 baan geweest, de rest toch echt afgezegd hoor. Ze komen er eigenlijk zelf al mee.
Gelukkig hebben ze hier wel enigzins begrip.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:08

Hij moet zelf een uur met de auto als er geen file is maar heeft een speciale bazenparkeerplaats :P denk niet dat ik veel keus heb, anders moet iemand anders voor mij invallen en die hebben toch een zelfde probleem. Fietsen is een kwartier lopen is een half uur, maar lopen lijkt me wel het veiligst >;)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:11

Helaas, hier geen OV dat rijdt waar ik moet zijn en aangezien het gehandicaptenzorg is zal ik gewoon moeten komen. Het is helaas niet zo dat die gasten ineens alles zelf kunnen...

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:13

Iessie schreef:
Waar wordt de meeste sneeuw dan verwacht? Hier in het zuiden ligt namelijk niet veel... :n Je ziet de stoeptegels en het gras nog gewoon.
Ik heb trouwens geen idee of wij hier ook regels voor hebben op het werk. Werk nl in de gehandicapten zorg en dus kun je ook niet zeggen sla maar een dagje over.
Ik denk dat je vervangend vervoer dan mag declareren oid.
Als je echt niet durft te rijden moet je het ook niet doen. :n

Welk gras := ligt hier nu dik 30 centimeter :P je ziet echt niks meer terug ;)

Afbeelding
Afbeelding
Vanmorgenvroeg :
Afbeelding

Hier ook geen enkel OV dat rijdt..!!

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:13

Lepeltje schreef:
Als je winterbanden hebt kan je je best op de weg wagen nu, zonder is wel een beeetje link. :P

Zo was het in Noorwegen (dit zijn de 'hoofdwegen' :+ van noorwegen) en de mensen reden daar gewoon alsof er niks aan de hand was.. :+ T is maar net wat je gewend bent denk ik en iedereen heeft daar natuurlijk winterbanden.

Daar rijden ze met dubbdäck, dat is wel anders dan de Nederlandse versie van winterbanden! Met dubb heb je inderdaad aardig grip op de sneeuw (al kan het nog link zijn als de onderlaag gaat bevriezen)

De winterbanden die je hier in NL onder je auto krijgt hebben wel meer profiel maar niet de "puntjes" die zorgen voor meer grip, zijn vooral gericht op het beter weg kunnen werken van water of smurrie uit de band.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:15

Zo'n foto heb ik ook, maar die is van vorig jaar. :))

Afbeelding

Ploegie19 ben jaloers... :P
Normaal wil iedereen altijd een witte kerst. Nu valt er een halve meter en is men nog steeds ontevreden. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:15

Heb nu een late dienst (tot 22 uur) en moet dan nog 86 km. naar huis :+
Zie het wel...zal toch thuis moeten komen.
En niet gaan werken is ook geen optie, werk ook in de zorg... kan m'n cliënten niet achter de gesloten deuren laten zitten :D

Winterbanden heb ik ook niet (baal ik nu wel van, maar ja nog geen tijd voor gehad), maar goed de snelwegen waren schoon.
Moet helaas het laatste stuk wel langs het kanaal en daar waren ze vanmiddag ook al niet echt fanatiek met strooien, da's wel k*t zeg maar. (ook geen vangrail * joy*)

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:17

Iessie schreef:
Zo'n foto heb ik ook, maar die is van vorig jaar. :))

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LVMTAV8E.jpg

Ploegie19 ben jaloers... :P
Normaal wil iedereen altijd een witte kerst. Nu valt er een halve meter en is men nog steeds ontevreden. :+

Hihi ik vind het juist wel mooi :D werk heb ik geen problemen mee, die bellen mij al dat ik thuis kan blijven :D
Ach, de hond vind het geweldig :D dus kom maar op met die sneeuw :D
had best willen werken.. Is hier aan de overkant van de straat := alleen de gasten die gereserveerd hadden dachten er anders over :)

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:18

Iddel schreef:
En hoe zit het met het openbaar vervoer? Ik ga vanavond stappen in Zwolle, blijf daar slapen, maar straks kan ik morgen niet naar huis..

Hier in het noorden (groningen friesland en drenthe) rijden er geen bussen,

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:20

Ik denk niet dat er een straf op staat of zoiets eigenlijk. Denk toch echt dat je bij je eigen baas moet zijn en kijken wat die er van zegt. :)

Bij mij reden de bussen niet en ik heb nog geen rijbewijs, dus ik had weinig andere keus dan thuis blijven. Mijn baas snapt het gelukkig wel.