Ook ik ben ooit eens gediagnosticeerd als zijnde borderliner... Tja, weet je... what's in a name?
We verzinnen met z'n allen allerlei 'aandoeningen' omdat we ons gevoel en gedragingen niet kunnen duiden, dan hebben we tenminste iets dat je bij naam kunt noemen.
Zo hebben we ook allemaal vermoeidheidssyndromen en allerlei prachtige medische termen waardoor we ons van voluit in het leven staan kunnen ontslaan.
Ik heb ook ongeveer alles aan ellende meegemaakt dat je kunt meemaken, maar geloof toch niet dat thuis gaan zitten soelaas biedt.
Ik heb jaren therapie gevolgd, heb een tijdje een uitkering gehad omdat ik dacht beter thuis te kunnen blijven, en achteraf zorgt dat er allemaal voor dat het proces juist langer duurde.
Het punt is dat je feitelijk in de reguliere psychologie moet PRATEN over hetgeen je hebt meegemaakt en hoe dat voelt, op die manier VOEL je vaak niet welk gevoel er daadwerkelijk achter die ervaringen schuilgaat en blijf je jaren lang een snelkookpan.
Ellende maakt iedereen mee, en die ellende moet je uiten... en dat valt niet mee. Praten over ellende lukt iedereen wel, maar de emotie toelaten en nu eens echt de smerige bende in je ziel opruimen... dat gebeurt weinig.
Ik heb een ander traject doorlopen na al die jaren, en kan met eerlijkheid zeggen dat dat het enige is dat echt geholpen heeft.
Ik, en vele anderen heb ik in een relatief korte tijd zien afrekenen met alle zooi waar ze zich al jaren achter verschuilden en die mensen zijn weer gaan leven... helemaal, voluit!
Zelfontwikkeling, heel eerlijk kijken naar wat er nu echt in je leeft... en dat gaat diep, maar levert wel echt resultaat... geen foefjes, geen trucjes, geen quick fix... maar keuzes leren maken vanuit je hart, de oliebol opruimen, ruimte maken voor nieuwe dingen, jezelf openen....
Pfoeh, wat gun ik dat iedereen!!!!
http://www.venwoude.nlHier ben ik zelf geweest, en ik kan je aanraden er eens een keer te gaan kennismaken. Zo op het eerste oog kun je het wellicht wat zweverig vinden, maar dat is maar eens eerste perceptie... zinloos vooroordeel, de inhoud is namelijk prachtig! Een plek waar je veel leert onder begeleiding van kundige mensen.