Ik weet het echt niet meer. (borderline/rot baan)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:32

Volgens mij is het mogelijk om enkele uren ziekteverlof te krijgen zodat je wel intensiever therapie kunt volgen. Speel open kaart daarover met je baas en zoek uitdagingen binnen de stabiele wereld die je hebt gevonden.

Je zit in een cirkeltje en dat cirkeltje is érgens wel makkelijk, want nu heb je een goede reden om níet aan jezelf te hoeven werken. De enige die je uit dit cirkeltje kan helpen, ben jij zelf. En dat is een moeilijke stap! Maar jij bent ook de enige die je ermee benadeelt als je níet uit je cirkeltje stapt.

Stop met medelijden hebben met jezelf. Stop met jammeren. Stop met je afhankelijk opstellen. Je bent een grote meid nu, ga beter voor jezelf zorgen!

:(:)

_Lola_

Re: Ik weet het echt niet meer. (borderline/rot baan)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 15:38

Dat vind ik nou juist het moeilijkste om te beseffen momenteel. Juist omdat ik altijd zo zelfstandig ben geweest en altijd mijn schouders er onder heb gezet vraag ik me af waarom het mij nu niet lukt! Ik bedoel, ik doe het echt niet voor mijn plezier :s

Ik kan het daar met mijn baas wel over hebben maar dan wil ik wel eerst met het riagg overlegt hebben.. Kijken wat zij vind.. Zij willen eigenlijk dat ik 1 middag per week groepstherapie doe en 1x individuele begeleiding krijg..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:43

_Lola_ schreef:
Ik kan het daar met mijn baas wel over hebben maar dan wil ik wel eerst met het riagg overlegt hebben.. Kijken wat zij vind.. Zij willen eigenlijk dat ik 1 middag per week groepstherapie doe en 1x individuele begeleiding krijg..

Bel ze dan nu!

Echt waar, je weet het zelf ook wel: energie geeft energie. Haal het nu uit je tenen en uiteindelijk ligt het voor het grijpen..

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 15:50

*hangt nu aan de tel te wachten*

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:52

+:)+

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:06

Wat kunnen sommige mensen hier cru reageren. Maar dat is een ander verhaal.

Vind het heel erg knap dat je jou verhaal open en bloot hier op bokt zet. Ik weet dat dit veel overredingskracht kost, omdat ik dat ook heb gedaan een tijdje geleden. (lees mijn onderschrift)

Ik heb bijna 18 jaar gevochten, om een goede behandeling te krijgen. Ik werd steeds naar het ggz gestuurd van daar hoor je thuis. Voor mijn gevoel hoorde ik daar niet thuis. En hoe vaak heb ik wel niet op het punt gestaan om er gewoon maar mee te kappen. Alle stekkers eruit, en dan heb ik geen last nergens meer van.

Tot een jaar geleden, toen een vriendin van mij door moest geven van haar zus (psycholoog) dat ik daar verkeerd zat. Dat ik naar een neuroloog moest, ipv naar het ggz. In mei ben ik bij de neuroloog geweest, die heeft me door gestuurd naar een revalidatie centrum. En ow wat ben ik blij dat dit tegen mij gezegd is!

Ik weet dat ik het half jaar van therapie zwaar ga krijgen. Want heb dingen 18 jaar opgekropt. En heb inmiddels de nodige trauma's erbij opgelopen. Hiervoor ga ik emdr therapie krijgen. (dit is in ieder geval op tafel geweest, ik krijg aankomende donderdag een aantal uitslagen)

Wat ik hier mee wil zeggen is, als ik het kan, kan iedereen het. Ik heb in heel mijn jeugd tot nu toe alleen maar tegenslagen en mislukkingen gekend. Het ergste is dat ik er zelf niks aan kon doen. Hierbij zit veel frustratie van mij, die ik omzet in energie om er tegen te gaan vechten.

Ik heb jaren met een masker rond gelopen, ik schaamde me. Het is daarom nu ook een grote opluchting dat ik nu dingen vrij uit kan zeggen. Bijvoorbeeld, sorry dat ik je hulp nodig heb maar mij lukt het niet. Of fijn dat je me wil helpen met het fotograveren, want boeken zijn voor mij niet begrijpbaar.

Ik denk dat als jij jou baas belt, en het gewoon uit legt waar je tegen aan loopt, dat het voor jou straks ook makkelijker gaat worden. Bel het riagg op, vraag naar jou behandelaar en spreek uit wat je dwars zit. Ik zeg niet dat dit makkelijk is hoor, maar het zou je wel opluchten!

Succes met alles!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 16:20

Hmm behandelaar was niet aanwezig, werd beetje afgescheept met wacht maar tot morgen, dan heb je een afspraak.
Dus heb ik niet echt veel aan gehad. Heb nog gevraag of iemand mij dan misschien wel kon uitleggen of ik recht heb op extra ziekteverlof oid maar daar konden ze nu geen tijd voor maken en aangezien ik toch morgen al ging moest ik afwachten.

Hoop alleen niet dat mijn baas dan morgenochtend direct een gesprek aan gaat..

Thnx Pubelia.. Ik zal zo je topic ook even doornemen :)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:23

Lola, of juist dat jou baas wel een gesprek aan gaat. Dan kan je gelijk vertellen hoe de vork in de steel zit. Dat hij jou beter op weg moet helpen, en hoe het momenteel met jou voor staat. Ik denk juist dat het voor jou beterde is. Maar ik ken jou niet, dus kan daar niet zo goed over oordelen ;)

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 16:25

Wil het gesprek wel aan gaan maar dan liever als ik bij het riagg ben geweest.. Dan heb ik een beetje handvaten om het gesprek te leiden en weet ik wat ik kan aangeven over de toekomst en wat eventueel de mogelijkheden zijn wbt extra therapie..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:35

_Lola_ schreef:
Ik heb voor het eerst sinds 23 jaar een stabiele situatie en juist nu komt er zoveel op mij af.. Ik heb met het riagg heel hard gewerkt om naar dit punt te komen. Het punt dat ik stil ga staan en me durf om te draaien en mijn verleden te confronteren (dat samen hangt van mishandelingen/eetproblemen/zelfpijniging/overlijden vader/ vluchten voor ex vriendjes van mijn moeder enz).
En lekker makkelijk is niets in mijn situatie momenteel. Ik zou het prettig vinden als je dan ook met respect reageert :)

Ik zou momenteel inderdaad wel even gewoon thuis tot rust willen komen en al die dingen verwerken wat ik nooit heb gedaan.. OF part-time oid. Maar 40 uur bij een saaie baan breekt me helemaal op..

Je zit in een moeilijke situaties, op je werk wordt je aan je lot overgelaten terwijl je meer wil. Thuis heb je voor het eerst een luisterend oor en een schouder om op uit te huilen; dus ja nu gaat het grote verwerken beginnen van wat je eerst allemaal onderdrukt hebt. Deze periode wordt en is dus zwaar, want je "moet" nu al je ellende door om er vanaf te komen en het een plek te geven omdat alles wat je eerder onderdrukt hebt naar boven zal komen omdat je je openstelt voor een ander en voor liefde. DAARNA (na het openstellen en verwerken) wordt het interessant want dan heb je nog steeds die leuke vriend waar je op kan bouwen, ben je zelf veel stabieler omdat je je problemen doorworstelt hebt en een plek gaat geven en kun je stabieler zijn en de toekomst in. Maar met een verleden als het jouwe zul je jammer genoeg daar eerst mee af moeten rekenen, dus er zullen nog wel heel wat huilbuien langskomen, maar die huilbuien zullen helend werken en goed voor je zijn, al zal het niet licht of makkelijk vallen. Deze relatie en deze vriend biedt jou de weg naar de toekomst en naar een completer meer heel persoon zijn. Heel veel sterkte en doe je best meid.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 16:42

Ik kan ook niet wachten tot die tijd aanbreekt, dat ik inderdaad gewoon wat van mij af heb kunnen gooien.. Nu is het alleen nog de vraag hoe ik door deze tijd heen kom.. Huilen is voor het eerst echt fijn! En praten wil ik nog wel uit de weg lopen maar daar krijg ik geen ruimte voor.. Gesprek aangaan is gesprek afmaken! Goede leer school voor mij..
Nu alleen de kracht nog vinden.. En ik heb een beetje het idee dat ik nu gewoon vast loop met fulltime baan, 5 dagen per week daarna nog paardrijden, mijn vriendje, vrienden.. Heb gewoon weinig tijd voor mijzelf.. En ik wil natuurlijk mijn ontspanning met bv vrienden niet opgeven.. Juist hun heb ik heel hard om mij heen nodig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:46

_Lola_ schreef:
Wil het gesprek wel aan gaan maar dan liever als ik bij het riagg ben geweest.. Dan heb ik een beetje handvaten om het gesprek te leiden en weet ik wat ik kan aangeven over de toekomst en wat eventueel de mogelijkheden zijn wbt extra therapie..

Even heel praktisch, heb je de bedrijfsarts hier al bij betrokken?

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 16:50

Hebben naar mijn weten geen bedrijfsarts.. Zijn maar een bedrijfje wat bestaat uit 2 personen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:04

Wow... Lola, het is net of ik mijn verhaal zit te lezen. Het borderline achterwege gelaten dan..

Mijn verhaal in het kort: 6 jaar foute relatie gehad waarin ik de 'zorger' was, hij maakte het uit omdat zijn moeder het zei, ik raakte alles kwijt van mijn huis tot mijn paard en mijn baan, maar ik vocht door. Had binnen een week een andere baan, en maar werken om mijn problemen te vergeten. Tot ik mijn huidige vriend leerde kennen. Eindelijk had ik de stabiele omgeving en kwam tot rust. Het voelde zo fijn en goed! Ik wisselde toen van baan, en eindelijk had ik het perfecte plaatje. Baan op HBO niveau (jaja, ik ben ook intercedente), mooi huis, fijne vriend enz. Maar mijn vriend riep dat ik hulp nodig had, maar ik wilde het niet in zien. Tot afgelopen mei. Ik was depressiever dan ooit en melde me ziek. Ik was ziek, en mocht ook ziek zijn. Eerst aan mezelf werken en dan pas voor een ander. Ik ben nu in deeltijdtherapie, 3 dagen in de week en nu pas kan ik zeggen dat het goed met me gaat. Ik zit al die tijd in de ziektewet en mijn contract is niet verlengt. En weet je... Daar was ik blij om!

En weet je wat ik nu ga doen? Ik ga weer studeren. Ik ga een MBO opleiding volgen in de zorg. 1 dag in de week naar school en de rest werken. Ik zie dat je ook in Limburg woont. Er is een speciale site voor leer-werkbanen, vanaf december komen de vacatures voor aankomend jaar er weer op. Misschien eens iets om een kijkje te nemen?

Ik kan je alleen maar als advies geven, denk aan jezelf meid!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 17:25

Thnx voor je bericht.. Je hebt PB :-)

Zou het zin hebben om een afspraak te maken bij het uwv/cwi? Dan kan ik natuurlijk mijn verhaal daar uitleggen.. Dat ik momenteel ook echt niet lekker in mijn functie zit ed.. En dan kunnen zij met mij mee helpen om te kijken wat dan nu een goede optie is om toch verder te kunnen zonder meteen fulltime in de zw te gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:28

Het kan natuurlijk nooit kwaad, maar het is misschien handiger om contact op te nemen met de Arbodienst. Tenminste als je baas daar een contract mee heeft afgesloten.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 17:44

Geloof niet dat wij een arbo arts hebben... Kan er morgen wel eens om vragen..

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:22

Heey :+:
Ik weet niet veel van dit soort dingen af maar ik vind het ten eerste super knap van je dat je jezelf zo openlegt. Dat is al een grote eerste stap denk ik, het is goed om het kwijt te kunnen.
Ten tweede kun je ten allen tijden bij mij terecht, pb box staat altijd open :)

Owja, ik heb sociaal recht gehad en meerdere wetboeken in mijn kast staan. Ik wil wel eens er door heen bladeren of ik iets kan vinden of zo'n situatie. Kan je geen garanties geven natuurlijk, maar misschien heb je dan wat meer hou vast om naar je baas te stappen. :)

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 18:27

Het is inderdaad heel fijn om even van mij af te schrijven..
Morgen ga ik gewoon even goed praten bij mijn psych en kijken wat zij te zeggen heeft.. Als ik er daar niet echt mee uit kom dan zou ik zelf ook nog even in mijn arbeidsboeken kunnen studeren maar dat gaat voornamelijk over de uitzendbranche.. Mocht ik er niet uitkomen dan doe ik graag een beroep op jou :)

Thnx!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:52

Ninx schreef:
Ook ik ben ooit eens gediagnosticeerd als zijnde borderliner... Tja, weet je... what's in a name?
We verzinnen met z'n allen allerlei 'aandoeningen' omdat we ons gevoel en gedragingen niet kunnen duiden, dan hebben we tenminste iets dat je bij naam kunt noemen.
Zo hebben we ook allemaal vermoeidheidssyndromen en allerlei prachtige medische termen waardoor we ons van voluit in het leven staan kunnen ontslaan.
Ik heb ook ongeveer alles aan ellende meegemaakt dat je kunt meemaken, maar geloof toch niet dat thuis gaan zitten soelaas biedt.
Ik heb jaren therapie gevolgd, heb een tijdje een uitkering gehad omdat ik dacht beter thuis te kunnen blijven, en achteraf zorgt dat er allemaal voor dat het proces juist langer duurde.
Het punt is dat je feitelijk in de reguliere psychologie moet PRATEN over hetgeen je hebt meegemaakt en hoe dat voelt, op die manier VOEL je vaak niet welk gevoel er daadwerkelijk achter die ervaringen schuilgaat en blijf je jaren lang een snelkookpan.
Ellende maakt iedereen mee, en die ellende moet je uiten... en dat valt niet mee. Praten over ellende lukt iedereen wel, maar de emotie toelaten en nu eens echt de smerige bende in je ziel opruimen... dat gebeurt weinig.

Ik heb een ander traject doorlopen na al die jaren, en kan met eerlijkheid zeggen dat dat het enige is dat echt geholpen heeft.
Ik, en vele anderen heb ik in een relatief korte tijd zien afrekenen met alle zooi waar ze zich al jaren achter verschuilden en die mensen zijn weer gaan leven... helemaal, voluit!
Zelfontwikkeling, heel eerlijk kijken naar wat er nu echt in je leeft... en dat gaat diep, maar levert wel echt resultaat... geen foefjes, geen trucjes, geen quick fix... maar keuzes leren maken vanuit je hart, de oliebol opruimen, ruimte maken voor nieuwe dingen, jezelf openen....
Pfoeh, wat gun ik dat iedereen!!!!
http://www.venwoude.nl
Hier ben ik zelf geweest, en ik kan je aanraden er eens een keer te gaan kennismaken. Zo op het eerste oog kun je het wellicht wat zweverig vinden, maar dat is maar eens eerste perceptie... zinloos vooroordeel, de inhoud is namelijk prachtig! Een plek waar je veel leert onder begeleiding van kundige mensen.

HEEE!! een venwoude ganger! EINDELIJK! Ik ook gedaan! Tsja als ik iets mag aanraden is dit het wel. Je loopt na een intens weekend letterlijk bevrijd van je emoties naar buiten. Die staan netjes opgeruimd in de kast die je eruit mag pakken wanneer je wilt.

Als dit je niks lijkt neem je ontslag, ga je op een manege oid werken, lekker therapeutisch met paarden. Je overlegd duidelijk je dagen en vervolgens ga je intensief therapie volgen. Je zal zien dat je binnen no time ECHT top in je vel zit, de wereld aan kan en lekker je studie gaat doen enzovoorts.

Laat je maar niks wijs maken van de personen die zeggen dat je door moet bijten en niet aan moet stellen. Deze mensen zitten zelf in een moeilijke situatie waar ze geen kant mee op kunnen of ze moeten het gedonder nog op hun bordje krijgen. Kortom ze weten niet waar ze over ouwehoeren. Bovendien is het niet alleen maar hard zijn en door knallen. Af en toe je emotisch laten zien is helemaal zo slecht nog niet!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 11:22

Biieniie schreef:
HEEE!! een venwoude ganger! EINDELIJK! Ik ook gedaan! Tsja als ik iets mag aanraden is dit het wel. Je loopt na een intens weekend letterlijk bevrijd van je emoties naar buiten. Die staan netjes opgeruimd in de kast die je eruit mag pakken wanneer je wilt.

Als dit je niks lijkt neem je ontslag, ga je op een manege oid werken, lekker therapeutisch met paarden. Je overlegd duidelijk je dagen en vervolgens ga je intensief therapie volgen. Je zal zien dat je binnen no time ECHT top in je vel zit, de wereld aan kan en lekker je studie gaat doen enzovoorts.

Laat je maar niks wijs maken van de personen die zeggen dat je door moet bijten en niet aan moet stellen. Deze mensen zitten zelf in een moeilijke situatie waar ze geen kant mee op kunnen of ze moeten het gedonder nog op hun bordje krijgen. Kortom ze weten niet waar ze over ouwehoeren. Bovendien is het niet alleen maar hard zijn en door knallen. Af en toe je emotisch laten zien is helemaal zo slecht nog niet!

Thnx voor je bericht..

Ik begin inderdaad wel te twijfelen aan mijzelf als ik zo van mensen hoor van " niet aanstellen gewoon doorbijten".
Ik heb net een brief geschreven met al mijn gevoelens en emoties en deze ga ik straks aan mijn psych geven. Ik hoop dat we er iets mee kunnen..

Zo'n Venwoude weekend, blijf je daar dan ook slapen ed? En wat zijn ongeveer de kosten?! Want zag dat voor een individuele sessie al 150- pu word gevraagd..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:29

_Lola_ schreef:
Zo'n Venwoude weekend, blijf je daar dan ook slapen ed? En wat zijn ongeveer de kosten?! Want zag dat voor een individuele sessie al 150- pu word gevraagd..

Er zijn regelingen voor mensen die het niet zo breed hebben. Gelukkig hebben zij de instelling dat niet alleen vermogende mensen recht op hulp hebben. Overigens is de 'grotere gedachte' dat zij de wereld, en daarmee zichzelf helpen, wanneer jij weer mens bent dat haar volledige potentieel benut. Jij hebt nu even niks aan jezelf, maar anderen dus ook niet. Dat geeft niet, dat maken we allemaal mee... al nemen helaas weinig mensen het heft in eigen hand en gaan ze aan de slag. Jij wel, dus pak die telefoon en ga kennismaken!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:31

Biieniie schreef:

Leuk zeg! Tja, ik dacht al: "er moet toch wel een Venwoudeganger op Bokt te vinden zijn?". En ja dus! Ja, iedereen die Venwoude gedaan heeft is in gelijke mate positief gestemd. Dat zegt toch echt wel iets over de kundigheid van de mensen daar.
Fijn dat het jou ook geholpen heeft!

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:47

Ik heb het hele topic doorgelezen.. Ik kan je helaas niet helpen, maar ik waardeer je moed en uithoudingsvermogen. Je hebt hier echt lang mee rondgelopen!
Ik wens je héél veel succes en ik hoop écht van harte dat het beter met je gaat(worden). :)
:(:)

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 12:53

Dankje wel :-)