Wie heeft/wil er een baan met dieren ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LYSANNO

Re: Wie heeft/wil er een baan met dieren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:44

ik wil het echt super graag, alleen willen is iets anders dan kunnen.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:46

Ik werk parttime als paraveterinair.

Ik wilde altijd heeeeeeeeeeeel graag een baan in de dieren, maar die baan die ik wilde (tijdens m'n studie Diermanagement) is er niet in Nederland :Y)
Ik ga nu voor een baan in het onderwijs, en het liefst geef ik in de toekomst les aan mensen die een diergerichte studie doen :j

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:22

Ik ga misschien na mijn vwo (zit nu in de vijfde) een studie diergeneeskunde doen. Het lijkt mee heel leuk om met dieren bezig te zijn. Ik heb me er alleen nog niet echt in verdiept.

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:30

Ik werk als inspecteur bij de DB en ik train paarden voor mensen..

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:36

ik wilde als klein meisje al altijd 'iets met dieren' doen.
Omdat ik niet aangenomen werd op 'de school' in Barneveld, ben ik maar naar Schoevers gegaan en heb jaren op kantoor gewerkt. Totdat ik door reorganisatie in de ww kwam en via uitzenburo's als typmiep werd ingezet, heb ik de knoop doorgehakt. Ik ben nu dolgelukkig als hondentrimster, heb mijn eigen salon en ben lekker eigen baas! Heerlijk.

Jenny__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 20:26

hiphopje schreef:
Omdat ik niet aangenomen werd op 'de school' in Barneveld, ben ik maar naar Schoevers gegaan en heb jaren op kantoor gewerkt. Totdat ik door reorganisatie in de ww kwam en via uitzenburo's als typmiep werd ingezet, heb ik de knoop doorgehakt. Ik ben nu dolgelukkig als hondentrimster, heb mijn eigen salon en ben lekker eigen baas! Heerlijk.

Wat leuk om te horen. Fijn dat je nu toch hebt wat je wilde! *D
Hoe kan het dan dat je niet aangenomen was bij Barneveld?

Allemaal bedankt voor jullie reactie.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:20

Elvira24 schreef:

Dat lijkt me echt 1 van de gaafste banen die bestaat, bij de DB. Zou je me willen vertellen welke opleiding je hebt gevolgd en hoe je erbij bent gekomen?

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:15

Jenny__ schreef:
hiphopje schreef:

Wat leuk om te horen. Fijn dat je nu toch hebt wat je wilde! *D
Hoe kan het dan dat je niet aangenomen was bij Barneveld?

Allemaal bedankt voor jullie reactie.

joh, dat is zeker 25 jaar geleden, hahaha
zelf denk ik dus dat het komt omdat ik zelf helemaal niet uit een agrarisch gezin kom, want het eerste wat ze vroegen was wat je ouders deden
Achja, ben er destijds maanden boos om geweest, maar nu ben ik supertevreden hoor ;)

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:16

IK wilde altijd een dierenbaan. Eerst jarenlang wilde ik de paardenhouderij-opleiding. Daarna dierenartsassistent maar ik kan niet tegen bloed.. :+
Dus helaas. En een baan in de paardenwereld vind ik te zwaar..

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:20

Elke keer dat diergeneeskunde voorbijkomt begint het bij mij te kriebelen of ik dat niet leuk zou vinden om te doen (School verplicht mij in 5 VWO al opleidingen te bezoeken+meelopen)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:38

rakni schreef:
ik ben docent dierhouderij en dat vind ik heel leuk om te doen!

Hier nog één.
Erg leuk om je kennis over te kunnen brengen. Het contact met je leerlingen in combinatie met dieren is super!

Jenny__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 17:16

Shanty_Muis schreef:
(School verplicht mij in 5 VWO al opleidingen te bezoeken+meelopen)

Vind ik een zéér goede zaak!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:24

Pollewoppy schreef:
rakni schreef:
ik ben docent dierhouderij en dat vind ik heel leuk om te doen!

Hier nog één.
Erg leuk om je kennis over te kunnen brengen. Het contact met je leerlingen in combinatie met dieren is super!

Hier ook nog eentje!

Ben afgestudeerd HAS Dierhouderij, nu bezig 1-jarige opleiding tot docente. Geef nu lessen dierverzorging, echt helemaal super!

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:21

Ik werk vrijwillig op een boerderij waar verwaarloosde en mishandelde dieren worden opgevangen. Hier verdien ik dan wel geen geld mee, maar ik vind het geweldig om te doen.. Ik doe dit dan naast mijn normale baan.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:13

Jildau schreef:
Elvira24 schreef:

Dat lijkt me echt 1 van de gaafste banen die bestaat, bij de DB. Zou je me willen vertellen welke opleiding je hebt gevolgd en hoe je erbij bent gekomen?

Dat lijkt mij ook erg gaaf om te doen.Heb dezelfde vragen als jildau :o .

sulindabaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:58

ik ook :P en rakni en pollewoppy, waar hebben jullie de opleiding gevolgd, en is het een HBO-opleiding?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:56

Ja, is inderdaad een HBO opleiding.
Ik heb de Stoas in Dronten gedaan.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:18

hee wat leuk, alle dierhouderij docenten verzamelen!!

Om dierhouderij docent te worden doe je de stoas in dronten (vanaf 2011 of 2012 wordt dat wageningen. De stoas krijg je niet kado, ik vind het een pittige opleiding wat betreft het leraarschap. Ik heb eerder een andere lerarenopleiding gedaan (biologie) en daar lag de nadruk op bio met een pietsie onderwijs, stoas is andersom als je het mij vraagt. Maar ik vind stoasdocenten wel goede praktijkdocenten!

je kunt ook dierhouderij geven als je een andere bevoegdheid haalt voor het onderwijs (geen pabo) maar wel bekwaam bent voor het geven van dit vak omdat je bv mbo hebt gedaan. Maar in alle gevallen moet je hbo hebben gedaan en de lerarenopleiding.

Ik vind de afwisseling heel leuk. Ik ben bezig met leerlingen, met de stal en de dieren. Relatief weinig nakijkwerk want weinig toetsen maar wel veel praktisch werk wat erbij komt kijken. En toch uitdagend genoeg omdat het iedere dag weer anders is en nooit saai.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:22

Ik wil ook graag een baan met dieren :)
Mijn plan is dat ik graag in wageningen op school wil gaan zitten om Applied animal science te doen, maarrrr ik heb geen scheikunde in mijn profiel (domdomdom) dus dat zou ik dan eerst in de zomervakantie moeten halen...

Verder werk ik momenteel elke zaterdag in een aquariumwinkel, en op donderdag en dinsdag ben ik bezig in iemands vissen kweekruimte.

Verder heeft mijn vader een fouragehandel/diervoeder handel. Mijn plan is om hiermee verder te gaan als beroep.
Ik hoop dan uit te breiden en mijn kennis die ik nu opdoe in de aquariumwinkel te combineren met de diervoeder handel en zo een leuke dierenwinkel op te zetten met ook levende dieren.
Maarja.. dromen :D

Dierenarts assistente leek me ook wel leuk, maar ik heb zo het vermoeden dat ik daar niet tegen kan
'k Wil graag dieren helpen maar ik moet eerlijk toegeven dat ik op dat gebied ook een beetje te emotioneel kan zijn en ik denk dat ik mijn werk dan niet meer leuk zou vinden
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 02-11-09 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:27

Ik heb eerst de MAS Dierverzorging/management gedaan, daarna de STOAS maar na het 1e jaar en behalen van propedeuse héél snel naar Van Hall gegaan. Stoas is niks voor mij en ze deden beloftes die ze niet nakwamen.
Op de MAS liep ik 5 maanden stage bij Trainingscentrum/hondenpension van Martin Gaus. Stage beviel van beide kanten goed dus dat is nog 4 bijna 5 jaar mijn zaterdag/vakantie baan geweest.

Helaas geen leuke vaste baan in de dierenwerdeld kunnen vinden dus aantal jaar geleden overstap gemaakt naar de Politie. Stille hoop dat er ooooooit een Animalcops afdeling in Nederland komt :+

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:34

Ja, ik meld me ook :)

Kom van een boerderij met melkkoeien en zit nu op de HAS in wageningen. Wil na mn afstuderen, dus hopelijk in september, beginnen aan animal nutrition op de wageningen universiteit. dus echt veevoeding in...

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:36

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:38

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 09:35

Ik heb 10 jaar in de paarden gewerkt. Niet alleen met de paarden maar ook alles eromheen.
Ik heb er veel van geleerd, positief maar ook zeker negatief.

Nu ben ik bezig met m'n eigen boerderij, waar we hoofdzakelijk zelf van gaan leven maar er zal ook wel wat de verkoop in gaan.

Op dit moment hebben we 1 papegaai 2 katten en 3 honden voor de gezelligheid en 4 paarden, 5 kippen en 11 konijnen die voor de boerderij zijn.
Daar komt nog wel het een en ander aan dieren bij zoals schapen, geiten, kwartels, varkens etc.

We willen ook kleinschalig paarden gaan fokken.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 09:39

Ik werk als paraveterinair in een gemengde praktijk :)