Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
) spokie79 schreef:Hier nog een carriere switcher. Ik heb na mijn VWO de HBO studie (werken/leren) Laborant Klinische Neurofysiologie gedaan. En inderdaad na mijn opleiding, kreeg ik ook echt het gevoel dat ik dit niet wilde doen tot mijn 65e. Ik heb dat nog een jaar volgehouden en ben toen bij NN gaan werken als schadebehandelaar. Maar op kantoor zitten was niets voor me. Ondertussen wel een huis gekocht en ik heb het ruim 3 jaar volgehouden daar. Toen ze gingen reorganiseren, ben ik gaan kijken wat ik nu echt zou willen doen. En ik kwam toen tot de conclusie dat als ik een baan wilde hebben, die ik echt leuk zou vinden (laboratorium), ik toch weer voltijd de schoobanken in moest. Gelukkig was mijn vriend in de tussentijd ook iets meer gaan verdienen. Dus uiteindelijk de stap genomen, baan opgezegd en weer voltijd naar school gegaan. Omdat ik VWO als vooropleiding had, werd de studie 3 jaar ipv 4 jaar. En ik heb hard doorgebikkeld en uiteindelijk heb ik in iets meer dan 2 jaar mijn studie gedaan. En daarnaast had ik nog een bijbaan voor 24 uur in de week op de sportschool. Alleen tijdens mijn afstudeerstage wat minder gewerkt, omdat ik 40 uur stage moest lopen. Maar daarnaast werkte ik dus 4 avonden en op zondag. Dus dat was een periode van hard goed plannen en geen onnodige dingen kopen. Maar nu heb ik dus wel de baan, die ik tot mijn 65e vol kan houden. Dus ik heb absoluut geen spijt dat we dat hebben gedaan.

joyce B schreef:wat is een korte praktische opleiding om administratief werk te kunnen doen?
mijn man heeft eigen bedrijf en ik kan hem helpen met zijn administratie en er wordt ook wel regelmatig administratief personeel gezocht via uitzendbureau's, dus wie weet is zoiets ook wel een optie voor hier om wat bij te verdienen. Heb wel bedrijfsadministratie gehad op het VWO en propedeuse HBO, maar dat is allemaal flink weggezakt
Ik was bezig met een carriereswitch toen er onverwachte dingen tussen kwamen en heb het traject toen niet helemaal afgemaakt. Heb wel een richting gekozen en was bezig met orienteren op opleidingen richting coaching en begeleiding van mensen/kinderen. WMO-consulent leek me ook wel wat.
Ik kom dus uit het onderwijs en kan er altijd wel naar terug, maar het vrat zoveel energie en tijd dat ik wat anders wilde proberen.

Suelza schreef:spokie79 schreef:Hier nog een carriere switcher. Ik heb na mijn VWO de HBO studie (werken/leren) Laborant Klinische Neurofysiologie gedaan. En inderdaad na mijn opleiding, kreeg ik ook echt het gevoel dat ik dit niet wilde doen tot mijn 65e. Ik heb dat nog een jaar volgehouden en ben toen bij NN gaan werken als schadebehandelaar. Maar op kantoor zitten was niets voor me. Ondertussen wel een huis gekocht en ik heb het ruim 3 jaar volgehouden daar. Toen ze gingen reorganiseren, ben ik gaan kijken wat ik nu echt zou willen doen. En ik kwam toen tot de conclusie dat als ik een baan wilde hebben, die ik echt leuk zou vinden (laboratorium), ik toch weer voltijd de schoobanken in moest. Gelukkig was mijn vriend in de tussentijd ook iets meer gaan verdienen. Dus uiteindelijk de stap genomen, baan opgezegd en weer voltijd naar school gegaan. Omdat ik VWO als vooropleiding had, werd de studie 3 jaar ipv 4 jaar. En ik heb hard doorgebikkeld en uiteindelijk heb ik in iets meer dan 2 jaar mijn studie gedaan. En daarnaast had ik nog een bijbaan voor 24 uur in de week op de sportschool. Alleen tijdens mijn afstudeerstage wat minder gewerkt, omdat ik 40 uur stage moest lopen. Maar daarnaast werkte ik dus 4 avonden en op zondag. Dus dat was een periode van hard goed plannen en geen onnodige dingen kopen. Maar nu heb ik dus wel de baan, die ik tot mijn 65e vol kan houden. Dus ik heb absoluut geen spijt dat we dat hebben gedaan.
En een nieuw vriendinnetje
Ik ga misschien wel zo'n check doen bij het UWV 
Kaka schreef:Ik heb slechts in heel beperkte mate studiefinanciering gehad en heb de laatste 2 jaar van mijn studie ook helemaal zelf betaald met een bijbaantje. Nu werk ik fulltime en zet ik maandelijks een aardig bedrag opzij, waar ik o.a. van kan studeren. Ja, is een kwestie van prioriteiten, ik heb mijn paard verkocht om dit te kunnen gaan doen.
Kaka schreef:Jup, studderen is best prijzig. Ga t.z.t. maar eens in die belastingteruggave duiken. Geldt dat ook als je de hele studie op eigen initiatief regelt en betaald? Wil namelijk op geen enkele wijze afhankelijk zijn van mijn werkgever.
@ Moonsparkle: ga je een eigen hondentrimsalon opzetten? Zou ontzettend tof zijn.