Dan nog weekje vrij en dan hebben we CMV week.. Wie dat bedacht heeft, die CMV
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dan nog weekje vrij en dan hebben we CMV week.. Wie dat bedacht heeft, die CMV
Ik heb aankomende periode: LAC A (leer accountscontrole) en Belastingrecht
Ik heb nog niet alle cijfers terug en juist de cijfers waar het voor mij om gaat laten natuurlijk weer lang op zich wachten..
Ik weet nu helemaal niet of ik door kan naar het laatste jaar, weet niet welke vakken ik kan volgens als ik niet doormag.. Weet eigenlijk gewoon helemaal niks.. Roosters staan online, voorlopige klassenlijst staat online. Klassenlijst sta ik wel op, maar daar staat iedereen gewoon op, dus die is ook niet erg betrouwbaar 
. Ik weet niet of je ook een eigen paard hebt, maar het kost wel erg veel tijd. Heb er nu voor gekozen om HBO accountancy te doen en op een kleiner kantoor te werken. Heb hier veel meer mijn eigen verantwoordelijkheden en wat meer vrije tijd, maar het is natuurlijk ieder zijn eigen keuze. Als je een jaar of langer bij EY of Deloitte (ze hebben er niet voor niets al een punt achter gezet
) hebt gewerkt, kun je sowieso makkelijker bij andere kantoren aan de slag door de werkervaring, de vele cursussen en doordat het natuurlijk mooi staat op je CV. yousra schreef:Punt één kwamen dagen op kantoor bij mij alleen in de zomer voor. Houd er rekening mee dat je naar klanten gaat. Ik zat op kantoor Den Bosch, maar had klanten in onder andere Den Bosch/Veghel/Rotterdam (!!!)/Groningen (!!!!!!!!!!)/Utrecht. Ik werkte elke dag van ongeveer 7.15 tot 17.30, behalve in de drukke periode dan meer (soms wel tot 22.00!) en als je dan nog van Rotterdam naar omgeving Eindhoven moet rijden is dat wel een flink stukkie.Maar hoe bedoel je met veel tijd? Ik neem aan dat je sowieso rond de 8 uur op kantoor zit oid?
yousra schreef:In principe wel ja, maar wederom in de drukke periode zat ik ook weleens op zaterdagochtend op kantoor.En ben je de weekenden wel vrij?
yousra schreef:Voor je cv is het leuk, maar ik heb nu in vijf maanden bij een kleiner kantoor minstens net zoveel geleerd als in een jaar bij een groot kantoor omdat je werkzaamheden veel diverser zijn en je klanten kleiner (want geloof me, van een week lang debiteuren leer je niet echt veel als je dit elke maand wel een keer moet doen).Ik vind het inderdaad handig om bij één van de grote kantoren te beginnen, voor mijn cv, maar ook voor de ervaring lijkt het me beter.