Accountancy studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Accountancy studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:40

Ja heb volgende week 4 tentamens.. :( Dan nog weekje vrij en dan hebben we CMV week.. Wie dat bedacht heeft, die CMV :+

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 19:43

Wat is CMV week?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:29

Euh CMV staat geloof ik voor Communicatieve Management Vaardigheden? Weet het niet eens eigenlijk, maar het zijn van die weken dat je moet kijken naar je kwaliteiten en dingen als rollenspellen enzo, echt niks aan..

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:44

Dat heb ik ook helemaal niet gehad in mijn opleiding.. maar alvast veel succes ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 10:59

Blegh! Mijn eerste vak bij MVP is ook communicatieve vaardigheden. Ik haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat rollenspellen!

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:42

Zo mijn eerste dag zit er op :D Gelukkig geen 3-daags introductieprogramma.
Meer mensen die bezig zijn met de eerste week?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:54

Volgende week mag ik weer. Ik zit momenteel met smart te wachten op cijfers van de herkansingen, maar de leraren hebben blijkbaar nog vakantie :(

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 12:36

Ik begin tweede week van september weer met school.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:10

Zooo... Ik heb me ingschreven voor de vervolgopleiding :D Ik heb aankomende periode: LAC A (leer accountscontrole) en Belastingrecht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:13

Gaaf renee, je werkt er 36 uur bij las ik? Doe je 4x9 of krijg je die 4 uur van je baas voor de studie? Volgens mij ging dat mijn stage zo..

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:26

Ik werk 4 X 9 dagen en heb een 40 uur contract. Dus studie is 4 uur betaald 4 uur eigen tijd.

Nu zag ik net toch dat deze opleiding ook op het markus verbeek word aangeboden, ik ga me hier vanavond eens heeeeel snel in verdiepen..
Klinkt me eigenlijk wat beter dan fontys :o

Beide beginnen volgende week... Ervaringen hier met Markus Verbeek (had het van iemand uit dit topic)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 19:04

Geen eigen ervaring, maar mijn baas heeft de studie volledig via Markus Verbeek gedaan en zweert erbij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:30

Nou ik ben momenteel even wat leraren aan het bestoken met mails :+ Ik heb nog niet alle cijfers terug en juist de cijfers waar het voor mij om gaat laten natuurlijk weer lang op zich wachten.. :( Ik weet nu helemaal niet of ik door kan naar het laatste jaar, weet niet welke vakken ik kan volgens als ik niet doormag.. Weet eigenlijk gewoon helemaal niks.. Roosters staan online, voorlopige klassenlijst staat online. Klassenlijst sta ik wel op, maar daar staat iedereen gewoon op, dus die is ook niet erg betrouwbaar :+

Pff wil het weten... NU! :+ :P

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:28

Ik begin volgende week bij Markus Verbeek aan mijn SPD. Begin met het vak financiele rapportage en analyse. Heb mn MBO administrateur 2 jaar geleden afgerond, afgelopen 2 jaar MBA gedaan maar niet gehaald door er te weinig aan gedaan te hebben...wel vrijstelling voor een aantal vakken nu gelukkig.
Werk daarnaast 40 uur per week dus even kijken of ik het ga redden allemaal :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 20:38

anne_bento schreef:
Begin met het vak financiele rapportage en analyse
Dat vak begin ik ook mee!!

Alleen die site van MV is huilen met de pet op!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:36

Ja helemaal mee eens, ik heb ze uiteindelijk maar gemaild en gebeld om alles te regelen, snapte er echt niets meer van!
Later vrijstellingen aangevraagd, kreeg ik een brief dat ik nog niet ingeschreven stond bij de opleiding, toen even gebeld en bleek dat ik wel gewoon ingeschreven stond.. :?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 18:59

Ja ze zijn echt vaag-moeilijk met dat soort dingen!

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:57

hallo, ik meld me ook, ik ben vandaag begonnen met hbo accountancy aan de Hanze Hogeschool in Groningen. ik hoop dat he tme een beetje gaat bevallen :)

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:04

Ik zit er ook aan te denken om na mijn diploma van het vwo ook richting accountancy te gaan. Zijn er ook mensen die de studie volgen via Deliotte of Ernst&Young? Dus met 4 dagen werken en 1 dag school? En hoe bevalt dat jullie?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 20:40

Ik heb een jaar bij EY gewerkt in combinatie met één dag naar school. Het is mij opzich prima gevallen. Ik heb super veel geleerd bij EY, maar doordat een grote klant wegging bij ons kantoor hebben ze me met een heel vuile smoes en een paar trappen na buiten geflikkerd, waardoor het nu niet écht meer mijn beste vrienden zijn :+. Ik weet niet of je ook een eigen paard hebt, maar het kost wel erg veel tijd. Heb er nu voor gekozen om HBO accountancy te doen en op een kleiner kantoor te werken. Heb hier veel meer mijn eigen verantwoordelijkheden en wat meer vrije tijd, maar het is natuurlijk ieder zijn eigen keuze. Als je een jaar of langer bij EY of Deloitte (ze hebben er niet voor niets al een punt achter gezet :')) hebt gewerkt, kun je sowieso makkelijker bij andere kantoren aan de slag door de werkervaring, de vele cursussen en doordat het natuurlijk mooi staat op je CV.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:26

Oh oke, bedankt!
Ja, ik heb een eigen paard en daar train ik intensief mee en volgend jaar wil ik ook echt wedstrijden gaan rijden.

Maar hoe bedoel je met veel tijd? Ik neem aan dat je sowieso rond de 8 uur op kantoor zit oid?
En ben je de weekenden wel vrij?

Ik vind het inderdaad handig om bij één van de grote kantoren te beginnen, voor mijn cv, maar ook voor de ervaring lijkt het me beter.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 11:29

yousra schreef:
Maar hoe bedoel je met veel tijd? Ik neem aan dat je sowieso rond de 8 uur op kantoor zit oid?
Punt één kwamen dagen op kantoor bij mij alleen in de zomer voor. Houd er rekening mee dat je naar klanten gaat. Ik zat op kantoor Den Bosch, maar had klanten in onder andere Den Bosch/Veghel/Rotterdam (!!!)/Groningen (!!!!!!!!!!)/Utrecht. Ik werkte elke dag van ongeveer 7.15 tot 17.30, behalve in de drukke periode dan meer (soms wel tot 22.00!) en als je dan nog van Rotterdam naar omgeving Eindhoven moet rijden is dat wel een flink stukkie.

yousra schreef:
En ben je de weekenden wel vrij?
In principe wel ja, maar wederom in de drukke periode zat ik ook weleens op zaterdagochtend op kantoor.

yousra schreef:
Ik vind het inderdaad handig om bij één van de grote kantoren te beginnen, voor mijn cv, maar ook voor de ervaring lijkt het me beter.
Voor je cv is het leuk, maar ik heb nu in vijf maanden bij een kleiner kantoor minstens net zoveel geleerd als in een jaar bij een groot kantoor omdat je werkzaamheden veel diverser zijn en je klanten kleiner (want geloof me, van een week lang debiteuren leer je niet echt veel als je dit elke maand wel een keer moet doen).

Je kunt in korte tijd veel leren bij een groot kantoor, maar houd er rekening mee dat er een overwerkcultuur heerst. Je kunt wel stug zeggen ik begin om 8.30 en ga om 17.00 weer naar huis, maar daar zul je geen vrienden mee maken, wat ze je bij je sollicitatiegesprek ook wijs willen maken. Al met al zat ik rond 6.30 in de auto en kwam ik vaak rond 19.00 weer thuis. Daarna moest er nog huiswerk gemaakt worden...

Verder is het zo dat zowat alle grote kantoren aan het bezuinigen zijn en dat je echt kei en kei en kei goed moet zijn om door je eerste jaar te komen. Het jaar dat ik begon werden alle jaarcontracten verlengd. De mensen die in september 2008 zijn begonnen zijn er allemaal per 1 september 2009 uitgeflikkerd met de meest wazige smoezen, terwijl deze mensen net of minstens zo goed waren als de vorige lichting. Denk hier goed over na!

Iedereen moet zelf weten waar hij of zij gaat werken, maar ik ben zelf blij dat ik niet meer bij een van de big four werk.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:37

Ik zit ook na te denken over een groter kantoor ;)
Heb dan wel mijn studie al afgeronde en volgens mij is het als starter net wat eenvoudiger om binnen te komen.
maarja, blijven en binnen komen zijn nog 2 hele verschilelnde dingen ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 11:38

Denk dat je juist beter naar een groot kantoor kan gaan met een afgeronde studie. Zo'n lange dagen icm Nyenrode en dat vooruitzicht 10 jaar lang is echt niets hoor!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:39

Ik heb alleen HBO pas afgerond en ga nu ed post-HBO volgen. Ga dus zowiezo niet naar Nyenrode.