uitkering combineren met school kan dit??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:06

Ik denk dat die M.werker je wel kan helpen.
Jij zit nu in woningnood en dan heb je voorang op andere mensen.
Misschien dat ook de gemeentje kan ondersteunen in een uitkering zolang als dat nodig is.

Ik wil je veel sterkte wensen.
Echt verschrikkelijk als het zo moet lopen. :(:)

charlottelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:09

wat een nare situatie! :(:)

Belangrijkste is denk ik dat je gewoon in elk geval weg kan daar! Studeren is natuurlijk prijzig, met stufi+bijbaantje+lenen moet het op zich wel lukken hopelijk. Zou zo zonde zijn als je er nu mee stopt....

uitkering is niet mogelijk, omdat stufi een vorm van uitkering is volgens mij. Bovendien lijkt me dat als je stopt met je studie je gewoon moet werken en uberhaupt geen uitkering krijgt? Dus hoe dan ook zit je met het probleem van je hond en dat is natuurlijk wel erg naar!
Misschien een tijdje proberen onder te brengen bij iemand anders? Of overdag ergens naar toe brengen als je moet werken of naar college moet?

in elk geval veel sterkte!

araber

Re: uitkering combineren met school kan dit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:12

kan je naast je uitwoondende studiebeurs geen lening aanvragen? je kan een lening aanvragen tot 832,34 daar moet je echt wel van kunnen rondkomen daarnaast kan je nog een parttime bijbaantje zoeken zodat je iets minder kan lenen bij de ib groep het moet namelijk ook weer allemaaal worden terugbetaaldQ!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:30

In principe heb je tot je 21ste recht op een bijdrage van je ouders, maar het is vaak lastig om die te krijgen en aangezien je al 20 bent denk ik dat dat weinig zin heeft.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:34

Wendy schreef:
Lynn_Nikita schreef:
welke andere uitkeringen heb je nog?
bijstand?
wao?
ww?
ziektewet?
wa-jong?
en geen van alles is van toepassing op ts zolang zij naar school gaat en haar huisje wil betalen

ze zal een bijbaan moeten zoeken naast haar school, en zelf een kamer moeten bekostigen

Klopt dat ze geen van allen van toepassing zijn, maar dat heeft niks te maken met haar arbeidsverleden, maar idd wel met het feit dat ze nog op school zit.
Enne: ze kan ook een lening afsluiten bij de IB-groep... nog mooier zou zijn als haar moeder verklaart dat ze geen bijdrage meer levert aan het onderhoud van TS

tot ts dr 21 is dr moeder dat wetelijk verplicht!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:35

Chubby schreef:
Lynn_Nikita schreef:
ze zal een bijbaan moeten zoeken naast haar school, en zelf een kamer moeten bekostigen

Precies, niks mis mee. Lekker gaan werken naast je school en op die manier voor jezelf zorgen! Zoek een kamertje of informeer eens naar begeleid wonen voor jongeren..

is maar tot 18e, en ts is al 18 geweest

ts, ik hoop dat je er met je maatschappelijk werker uitkomt!

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 13:38

Hier ben ik weer.. hebben even gesproken over de telefoon, vrijdag om half 10 ga i naar haar kantoor en praten we er over..
Ze had er ook over als een uitkering niet lukt..
omdat ik graag mijn school wil afmaken..
Dat ik naar uitzendbureau ga,en dat ik dan zeg dat ik op straat sta,maar heel graag mijn opleiding wil maken,en dat ze je dan helpen aan een baan, waar je ook je diploma mee kan halen.. nou ben Benieuwd.. ik hoop zo dat ik gewoon huisje kan krijgen en gewoon door kan studeren, niemand in mijn famielie heeft een diploma,en ik wil zo graag ;(

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:42

rakkertjuuhh schreef:
Dat ik naar uitzendbureau ga,en dat ik dan zeg dat ik op straat sta,maar heel graag mijn opleiding wil maken,en dat ze je dan helpen aan een baan, waar je ook je diploma mee kan halen.. nou ben Benieuwd..

Ik wil je de moed niet ontnemen, maar daar zou ik niet teveel van verwachten als ik jou was. :(:)

Ik denk dat het aanvragen van een uitwonende beurs plus eventueel een lening of bijbaantje het beste is. En inderdaad gewoon om die bijdrage van je ouders vragen, want daar heb je recht op. Als ze het niet willen is het een lange lijdensweg om het te krijgen (dat raad ik je dan ook niet aan) maar niet geschoten is altijd mis!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:44

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:44

hoe bedoel je baan waarmee je opleiding af kan maken? een bbl opleiding of ene ban met werktijden buiten schooluren om?
dat moet je anders via je school regelen, een bbl opleiding

kun je je mentor niet bereiken toevallig? Misschien dat die een idee heeft

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 13:45

Mijn vader is zwever,dus daar krijg ik zoiezo al niks van.. en me moeder ook al niks en van een kale kip kan je niet plukken.. dus moet echt me zelf redden..

en iedereen zegt dat je beter geen lening kan nemen omdat je zelf diep in de schulden werkt daar mee..

En ik heb gisteravond mijn mentor al gebeld ik heb een gesprek met hem 18augustus..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:45

Wendy schreef:
Lynn_Nikita schreef:
tot ts dr 21 is dr moeder dat wetelijk verplicht!!

De praktijk is iets weerbarstiger.... http://www.ib-groep.nl/Images/8402_5_SF ... 7-1823.pdf

dan kun je zelfs een rechtzaak aangaan
ts dr moeder wil haar nu niet meer in huis hebben, en als zij dan ook nietw il betalen, kan ts rechtzaak aangaan
heb ik aantal jaar geleden ook gedaan zodat zij mijn schoolgeld betaalde

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:46

lars schreef:
kan je naast je uitwoondende studiebeurs geen lening aanvragen? je kan een lening aanvragen tot 832,34 daar moet je echt wel van kunnen rondkomen daarnaast kan je nog een parttime bijbaantje zoeken zodat je iets minder kan lenen bij de ib groep het moet namelijk ook weer allemaaal worden terugbetaaldQ!

Precies wat ik dacht dus..

Maar zover ik weet zit hier wel een lage rente op, en heb je heel lang om dit terug te betalen..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:47

rakkertjuuhh schreef:
Mijn vader is zwever,dus daar krijg ik zoiezo al niks van.. en me moeder ook al niks en van een kale kip kan je niet plukken.. dus moet echt me zelf redden..

en iedereen zegt dat je beter geen lening kan nemen omdat je zelf diep in de schulden werkt daar mee..

En ik heb gisteravond mijn mentor al gebeld ik heb een gesprek met hem 18augustus..

Die mogelijkheid tot lenen is er niet voor niks.
Als je je opleiding afrondt verdien je waarschijnlijk zoveel meer dan wanneer je nu zou gaan werken, dan zou ik toch serieus die lening overwegen als ik jou was.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:51

Als je het zonder lening af kan, is dat absoluut aan te raden!

Als je kunt bewijzen dat je ouders je niet financieel steunen, krijg je meer studiefinanciering.

Goed dat je graag je opleiding af wilt maken, laat je niet op je kop zitten! Dit soort dingen zijn nooit leuk, maar maken wel dat jij straks een heel stevige zelfstandige persoonlijkheid hebt en je zelf kunt redden!

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 13:52

ja oke daar zit wat in!!!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:57

Lynn_Nikita schreef:
dan kun je zelfs een rechtzaak aangaan
ts dr moeder wil haar nu niet meer in huis hebben, en als zij dan ook nietw il betalen, kan ts rechtzaak aangaan
heb ik aantal jaar geleden ook gedaan zodat zij mijn schoolgeld betaalde

Ik heb er helaas ook ervaring mee en zou juist daarom adviseren om het niet te doen. Tegen de tijd dat er een uitspraak is gedaan en de deurwaarder is ingeschakeld is TS al 21. Teveel inspanning en emotionele ellende voor bijdrage van minder dan een jaar als je het mij vraagt. En zoals TS al aangeeft, een kale kip kun je niet plukken.

Chubby schreef:
Als je kunt bewijzen dat je ouders je niet financieel steunen, krijg je meer studiefinanciering.

Nee hoor, dan zeggen ze "jammer dan" en kun je zelf een advocaat gaan regelen. ;)

Chubby schreef:
Goed dat je graag je opleiding af wilt maken, laat je niet op je kop zitten! Dit soort dingen zijn nooit leuk, maar maken wel dat jij straks een heel stevige zelfstandige persoonlijkheid hebt en je zelf kunt redden!

Dat sowieso! En die lening kom je wel overheen, als je je opleiding niet afmaakt krijg je daar zeker weten spijt van!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:05

goeroe schreef:
Chubby schreef:

Nee hoor, dan zeggen ze "jammer dan" en kun je zelf een advocaat gaan regelen. ;)

Ik moest brieven insturen van een paar mensen die op de hoogte waren van de situatie en kreeg vervolgens meer geld...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:14

Chubby schreef:
Ik moest brieven insturen van een paar mensen die op de hoogte waren van de situatie en kreeg vervolgens meer geld...

Oh lekker dan, bij mij ging dat dus niet zo makkelijk. := Ik moest zelf maar zorgen dat ik een bijdrage van mijn ouders kreeg en kon eventueel wel meer lenen (maximumbedrag is altijd hetzelfde). Aan de ene kant vond ik dat achteraf wel logisch, want je hebt gewoon recht op een bijdrage van je ouders en anders draait de belastingbetaler er voor op. Vervelend was het wel!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:34

[LZP] > [STW]

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 08:14

Het is ook heel vervelend.. maar op me moeder haar bijdragen hoef ik niet te wachten..
ik heb ook altijd wel gezeur met studifinaciering..
Dan willen ze na het schooljaar steeds weer weten hoe veel me vader verdient, en ik heb geen contact met hem,en hij verdient alleen zwefers uitkering,en moet je dat weer bewijzen en heel gedoe :Z
hoop dat het nu niet meer hoef..
En morgen eindelijk gepsrek met maatschapelijkwerkster,en hopen dat zij mij stuk op weg kan helpen!!
Vandaag ga ik bij vriendin thuis bij haar in zwembad liggen,en lekker bqq.. even wat anders aan me hoofd,want denk aan niks anders dan, hoe regel ik dit? wat gebeurt er dan??
om gek van te worden!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:30

Ik kan me voorstellen dat je er mee in je maag zit. :(:) Neem het er maar even lekker van vandaag. Het is niet goed om de hele tijd zo gestrest te zijn. Morgen weer een dag!

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 09:31

ja het zit me echt niet lekker,beetje afleiding kan geen kwaad..

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 18:21

Hallo iedereen.. hier ben ik weer met een update..

Vanochtend bij de maatschapelijkwerkster geweest..
en ik ga begeleid kamerwonen..
er zijn 2 huisen ( gewoon in rijtjes woning)
en ieder heeft eigen huisje,alleen is muur tussen uit gebroken..
we moeten samen eten de rest heb je gewoon privesie enz..
Ga samen wonen met meisje van 20 jaar met precies de zelfde problemen..!!
ze zeiden dan snappen jullie elkaar komt vast goed..
En dan komen er om de zo veel dagen mensen langs en die helpen ons dan, langzamer hand naar eigenwoning toe te leven..
ben hier heel blij mee..
alleen nu was 1 klein probleempje mijn hond,,
zonder mijn hond ga ik nergens heen hij is mijn rechterhand... hij beschermt mij..
en zonder elkaar kunnen we niet..
dus hij probeert dat hond mee mag hij weet niet of het mag..
dus dat word ff duimen..
maar in iedergeval positief nieuws.. dinsdag word ik gebeld over meer nieuws erover :)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:23

Wat fijn dat er een oplossing is! :D *duimt mee voor je hond*