Kan mijn baas dit maken? Ben het wel een beetje zat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 20:33

Nou het rooster word op zaterdag van de volgende week helemaal klaar gemaakt.
Dus zaterdag kijk ik op mijn rooster, en schrijf alles in mijn schrift.
Vandaag kijk ik weer, is álles maar dan ook alles veranderd, en moet ik dus weer zo gruwelijk veel werken + dat ik gewoon echt niet kan.
En het dus is veranderd terwijl dat normaal niet meer word gedaan na zaterdag, en als dat wel word gedaan verwacht je toch op z'n minst even een telefoontje?
Laatst bijgewerkt door Oeless op 03-08-09 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:33

Zeg dat je je week heb ingedeeld naar het eerste rooster en dat je dat nu niet kan aanpassen naar het nieuwe rooster.
Vervanging zoeken is zijn taak, hij verandert het rooster zonder enig overleg en verwacht dat jij dat oplost.
Ik neem aan dat er niet in je contract staat dat hij zomaar het rooster kan wijzigen en dat jij dat moet oplossen.
Als hij dreigt met ontslag, zeggen dat je daar niet mee accoord gaat en als hij je toch ontslaat om een ontslagbrief vragen met opgaaf van reden van ontslag.
Die reden kan namelijk nooit voldoende zijn om jou te ontslaan en als jij het ontslag aanvecht, heeft hij geen poot om op te staan.
Ik weet niet of je lid bent van een vakbond?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:37

Larissa3 schreef:
Vandaag kijk ik weer, is álles maar dan ook alles veranderd, en moet ik dus weer zo gruwelijk veel werken + dat ik gewoon echt niet kan.
En het dus is veranderd terwijl dat normaal niet meer word gedaan na zaterdag, en als dat wel word gedaan verwacht je toch op z'n minst even een telefoontje?

Dus iedereen weet dat je op zaterdag de roosters checkt, en dat je daarna niet verplicht bent nog elke dag te kijken? Dan zou ik echt denken 'dikke vinger drie bier' en gewoon het oude rooster aanhouden.

Oh, en ik zou ook heul snel gaan solliciteren.

Ragdollcat

Ik vind het maar raar dat als je niet kan, dat je iemand zoeken moet om jou te vervangen, dat is jouw pakkie an toch niet.

het is zijn probleem en zijn zaken om voor een vervanger te zoeken als je een keer niet kan.

zap

Larissa3 schreef:

Zeker. Dus morgen stap je je naar je leidinggevende en meld je dat je rooster verandert is zonder overleg met jou. Meld dat je niet kan en dat dat niet jouw probleem is en je komt gewoon volgens je 'oude rooster' :). Hard zijn hoor. Ik kom altijd als iemand ziek is, werk altijd, ren mn poten onder mijn lijf vandaan, zodat mijn collega's op vakantie kunnen gaan (heb zelf maar 1 week genomen), maar nu wil ik voor over een drietal weken een anderhalve week vrij gaan vragen. Ik vrees het ergste.... en ik denk zelf dat het kansloos is. Maar ik weet zeker dat als ze me dit niet gunnen (gaat niet om zomaar een vakantie, maar zuslief zit in Canada voor stage en nu heb ik de mogelijkheid daar eens heen te gaan, once in a lifetime kans zegmaar) dat ik er mooi mee kap. Het ergste is nog dat het ws niet door kan gaan omdat er bij ons dan personen zijn die voor de vierde week op vakantie willen...... en ik heb er net één opgenomen... (misschien valt het allemaal mee morgen :P)

Moraal van het verhaal: Het hoeft niet altijd van één kant te komen ts!! Op je strepen staan. Duidelijk zijn en duidelijkheid eisen. Ze lopen zo over je heen :)

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:41

zap schreef:
Kaatje64 schreef:
Als je nou vaste dagen en tijdstippen hebt om te werken en ze verwisselen het zomaar, tja dan kan ik het mij voorstellen dat je niet wilt komen. Maar als het elke keer wisselend is, dan moet je dat goed in de gaten houden. Zo werkt mijn dochter bij de Action in Heerhugowaard en daar kijkt ze elke keer op het rooster of die nog overeen komt met wat ze toen opgekregen had. Soms wisselt het nog wel eens.

Mijn dagen wisselen ook, maar als het rooster er hangt (helemaal het rooster van volgende week) dan ga ik daar omheen plannen. Dat is toch niet meer dan logisch???

Bij ons gaat het ook zo hoor ts. Roosters die plotseling veranderen zonder dat het doorgegeven wordt. Heel erg vervelend is dat! Ik check ook vaak mijn rooster, maar dat is meer omdat ik vaak moet werken en vaak ook wat dingen mbt het rooster moet regelen en dus vaak mijn rooster bekijk. Is er iets verandert dan meldt ik dit gelijk met de mededeling dat ik niet kan en het ook niet mijn probleem is. Een belletje kost toch geen moeite??

Ik zou naar je baas stappen of iig naar diegene die je roosters maakt en even mededelen dat je ingeroosterd bent zonder dat je het met jou overlegd is. Zeg er gelijk bij dat je niet kan werken dan en dat het niet jouw probleem is om op te lossen. Je hoeft echt niet 24 uur per dag klaar te staan voor je supermarkt hoor, helemaal niet als je rooster al klaar is :)

Ben ik met je eens. Bij mijn dochter wordt het wel gemeldt als het rooster wordt gewijzigd.
Vind ik ook wel net zo netjes staan. Soms vragen ze 1 dag van te voren of ze de volgende dag extra kan komen werken. Als het kan dan zegt ze ja en zo niet dan zoeken ze zelf een ander persoon. Zo hoort dit ook volgens mij.

montoya

Re: Kan mijn baas dit maken? Ben het wel een beetje zat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:43

ts werk je toevallig bij de lidl?

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 20:45

Nee bij de Edeka.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:47

oke

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 20:55

Ik zal hem morgen wel even vertellen dat ik dus niet kan, en hij zelf maar vervanging moet zoeken, mocht hij daar over beginnen. ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:01

Wat staat er in je contract?Hoeveel uur moet je oorspronkelijk werken?
Als dit zo doorgaat en hij gaat dreigen,kun je ook een stapje hoger gaan en anders mag hij opwaaien.Zijn supermarkten genoeg die personeel zoeken voor een habbekras ;)

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 21:07

Ik heb geloof ik een 15 uur contract, en ik ga over de 30 als ik deze week netjes zou werken wat er op het rooster staat. ;)

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 22:51

Ik vrees dat mijn baas dit echt niet leuk gaat vinden dat ik dan niet kan.
Een vriendin van mij moest vandaag werken, en was dus enige cassiére en de baas was tweede cassiére kan je nagaan wat voor zooitje het was. :\
Om acht uur ging de winkel dicht toen moesten alle containers nog worden gedaan, om kwart voor 11 waren ze klaar en ze mochten het spiegelen ook nog laten zitten... :\

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:58

een 15 uur contract he?

en je werk al een aantal weken fiks over?

wist je als je een bepaalde tijd continu 32 uur en meer draait dat je dan recht hebt op dat 32 urig contract

en wist je dat hij je wel mag verplichten tot overwerk,maar dit alleen in overleg en niet meer dan 9,5 uur per dienst?

even je CAO opzoeken,downloaden en uitprinten en al het belangrijke markeren met gele stift en als je zegt dat je niet kan en hij doet moeilijk dan even dat CAOtje onder zijn neus schuiven ;)

kijken of hij het dan nog aan durft want je staat volledig in je recht!

kyraenlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:03

Is het een hoofdkassiere die dit steeds doet of is het echt je bedrijfsleider ?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:14

Ook al is je baas niet eerlijk, vind ik wel dat jij eerlijk moet zijn.
Dus niets zeggen en gewoon opdagen volgens oude rooster zou voor mij geen optie zijn.
Zodra ik zoiets constateer zou ik mijn baas direct aanspreken.

Even naar de baas lopen en zeggen: Ik zie dat je het rooster veranderd hebt?
Alleen heb ik mijn week al geplant op basis van het oude rooster.
Ik kan dus ook niet werken op de uren die jij nu geplant hebt.

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 23:16

Het gaat om een bedrijfsleider.

Daantjuhhh ik zal hem morgen ook netjes voorleggen dat ik dus al wat anders heb.
Zodat hij misschien zelf de mogelijkheid nog heeft om eventueel een ander te zoeken.

kyraenlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:30

Ik zou anders contact op nemen met het hoofdkantoor als het echt niet uit te houden is ,
en anders zou ik toch echt wat anders gaan zoeken , want zo hoef je je echt niet te laten behandelen .
je bent personeel .... geen nummertje wat sommige wel eens denken ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 06:59

Het is voor zo iemand makkelijk om iemand die jong is en een paar uurtjes werk te "gebruiken" hoe het ze uitkomt.Helaas moeten zij zich ook aan een CAO houden en allerlei wettelijke regels.Behalve dat zijn er ook nog de algemene fatsoensregels :o
Je hoort het vaak dat mensen zonder overleg maar even hun leven aan moeten passen aan de grillen van een bedrijfsleider,zo werk het dus niet.Iedereen dient zich aan de regels te houden....geld ook voor bedrijfsleiders ;)
Lopen dreigen dat je dan maar een plaatsvervanger moet zoeken geld bij mijn weten alleen maar als jij van je rooster afwijkt en niet als je van het een op het andere moment wordt omgezet.Zijn werk dus in dit geval maar daar moet je je CAO even op naslaan :P

Veel sterkte,laat je even weten hoe het afloopt?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 07:07

Ehhh.. je hebt een 15uur contract? Ook voor de vakantie?
Hoe lang werk je dan al zoveel uren, en is dat iets dat JIJ ook wilt?!!? Hoe sta jij beschikbaar qua dagen en tijden?
Misschien kun je aangeven niet zoveel te willen werken en vaste dagen waarop je niet kunt?

Ik zou vandaag meteen naar hem toegaan/bellen en zeggen dat je alleen volgens het oude rooster kunt werken. Geef er desnoods 1 of 2 dagen bij door waarop je wel volgens de nieuwe planning kunt werken, dan laat je zien dat je meewerkend bent. Maar de rest is hun probleem!

Ik ben zelf laatst ook een paar week teveel ingepland en al 6 weken achterelkaar op zaterdag, terwijl ik om de zaterdag beschikbaar ben ;) Heb dus gewoon gezegd dat ze vervanging moeten zoeken omdat ik niet kan, is niet mijn probleem hoor als ik een beschikbaarheidsrooster invul en zij daar van afwijken ;)

Misschien kun jij ook een beschikbaarheidsrooster invullen?

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 09:30

Jullie hebben allemaal gelijk... Ik ga vandaag wel even met hem praten. :)

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 17:49

Aldus ben ik vanmiddag dus weer wezen werken, zodoende heb ik aan mijn baas verteld dat ik dus zag dat de roosters veranderd zijn.
Waarop hij met een rode kop ( woede ) op een chagrijnige manier zei nee hoor die staat er al van af zaterdag.
Dat is dús echt niet waar, dat wist ik zeker.

Maar goed ik vertelde hem dus dat ik vrijdag en zaterdag niet kan werken, waar onder hij niet geheel nuchter bleef en met een kwade duitse toon zei Das ist dann Sie Problem!! 8)7
Dus ik zeg ja sorry hoor, ik heb er alles aangedaan om als nog voor JOU vervanging te zoeken want ik denk niet dat dit mijn taak is.

Daarna zeg ik nog de 15e werk ik voor Milou, hij kijkt in de map en zegt dat kan niet want dan moet je al werken!
Dus ik liep vol verbazing daar de lijsten in de kantine, en ik zeg wat staat hier dan, allemaal kruisjes dus ik hoef niet te werken en kan gewoon invallen.
Waarop hij weer antwoord en zegt ja dan zoek Milou maar mooi een ander jij werkt dan al de hele dag! :7

Daarna heb ik hem nog verteld dat Milou vrijdag middag wel voor mij kon werken, maar omdat hij zo kwaad was heb ik hem niet eens durven te vertellen dat zij pas om 2 uur kon beginnen ipv 1 uur.
Hij was gewoon zo kwaad dat hij met de roosters op zijn bureau ging gooien.

Echt mensen ik ben het zo spuugzat vandaag, ik durf gewoon niets meer... :7

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:58

Schijt hebben aan zijn reacties _-:(

Je komt gewoon zoals het op het rooster staat, en niet anders.
Je hebt duidelijk vooraf aangegeven dat je niet kan.. klaar.

En hoe hij het oplost, is echt zijn pakkie-an..
En als hij je ontslaat.. so-be-it.. jammer, maar waarschijnlijk wel beter voor jou..
Wat een ongelooflijke paardenlul.. :(

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 18:03

Pff als het allemaal mee gaat denk ik dat ik zelf het ontslag maar neem, en dan wel per DIRECT heeft hij als nog een probleem. :\

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 06:12

officieel horen roosters twee weken van te voren bekend te zijn......
En dus mag hij je niet ontslaan omdat hij roosters tussentijds veranderd en jou daarmee in de problemen brengt.
Ik weet niet of je lid van de vakbond bent? Zij kunnen je alles hierover vertellen en je helpen om deze situatie aan te pakken en op te lossen......