Ja hoor hier ook. Ik heb Chauffeursdiploma C en CE. Mijn vader heeft een eigen internationaal transport bedrijf dus is de liefde voor de vrachtwagen ingegoten. Ik ben ook actief in het bedrijf als chauffeuse zowel nationaal als internationaal.
Ìk ben ook chauffeusse geweest, in de wegenbouw, kippers rijden met asfalt etc, dus heel veel snachts werken op de weg. vond het altijd wel leuk. ook paar keer naar oekraine en georgie geweest.
Nu kan en mag ik niet meer in een vrachtwagen rijden ( of auto >.> ) mis het soms wel. vooral als je bij de douane an oekraine voorrang kreeg omdat je een meisje was xD
Ik ben altijd chauffeuse geweest in een normale auto, wel veel daarvoor op bouwterreinen geweest etc. Dus blikken van mannen en opmerkingen dat je niet kan rijden ben ik wel gewend. (heb ook in die tijd, bijna 2 jaar, nooit schade of boetes gereden). Ben nu secretaresse en droom nog altijd van een baan in het vervoer.
Alleen is die stap zo groot hè.... bovendien zijn de kosten enorm hoog.
C-E en chauffeursopleiding, na de stage en aangenomen bij een baas, werd ik zwanger van mijn 2e en toen maar besloten dat huis en haard belangrijker waren... en dat is inmiddels zo´n 16 jaar geleden... en geen echte ambities meer gehad...
Suzanne F.
Berichten: 56577
Geregistreerd: 03-03-01
Geplaatst: 02-08-09 15:55
Alabaster schreef:
Nog iemand hier op Lopik geweest bij "nog harder". Stond weer een hoop moois.
Ik ga altijd elk jaar, dit jaar overgeslagen.
Death_Squad
Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam
Geplaatst: 03-08-09 15:18
Ik rij al sinds mn 18e maar nooit fulltime. Rij tegenwoordig eens in de 3 weekenden op Engeland/Schotland en af en toe Duitsland, doe dit naast mn studie en t bevalt goed om de combi te hebben op deze manier Planning zorgt er altijd voor dat ik op tijd terug ben en dat werkt super!
De nascholing heb ik me nog niet echt in verdiept, ik weet ook niet of er voor niet beroepsmatige rijders een uitzondering in zit of niet, heb me daar nooit zo in verdiept. Ikzelf moet sowieso nascholen voor mn volledige ADR dus ben al iets van 3 dagen (21u van de verplichte 35u) onder de pannen.
dat is op zich ook wel gaaf om te doen lijkt me buitenland crossen..... ik kom niet verder dan zuid nederland.... maar ach dat werk heeft ook zo zijn charmes.....