Vakantie baantje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janiniie

Re: Vakantie baantje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 14:24

Ik wil gewoon wat leuks..
Iets waarmee het gezellig & leuk is..
En zweten, snijden, en prikken in een kwekerij?
Waar ik niemand wat ik sowieso al super eng vind?
Nee, dat gaat hem niet worden

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:25

8.50 vind ik best wel veel.... Zeker in deze tijd. Is dat wit of zwart?

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:26

Nee hoor, gewoon wit :)
Ik werk er al vanaf mij 15e, toen verdiende ik 3.35, elk leeftijdsjaar stijgt het loon met een ruime euro..
Laatst bijgewerkt door _Marianne op 16-07-09 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:26

je kan geld verdienen of vakantie vieren

zoals ik al zij, bij de groeteboer op de markt

auto's wasse + stofzuigen, ramenlappen, oppassen, hondenuitlaten

Verdiende toen ik 18 was verdiende ik 10 bruto per uur :) als brugwachter, was wit en exclusief de fooien :D

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:29

waarom ga je niet samen met een vriend/vriendin aardappels rooien, bollenpellen, bessen plukken enz.? hartstikke gezellig :D

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 14:30

@ beestenfreak wat verdient dat dann?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:31

Ts, ik denk dat je het beste maar van je vakantie moet gaan genieten. Je wilt graag verdienen, maar het moet meer dan 21 euro zijn, je wilt niet in een warme kas staan of ergens waar je niemand kent. Helaas blijft er dan erg weinig over voor een 14-jarige.. Het geld komt helaas niet zomaar aanrollen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:33

misschien moet je eens gewoon genoegen hebben met een baantje en niet zo gefixeerd zijn op de verdiensten

wij zijn allemaal onderaan de ladder van het salaris begonnen en hebben bijna allemaal ook wel een baatje gehad wat niet zo goed verdiende
maar als je goed je best doet zit er soms nog wel eens een salarisverhonging in :)

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:33

Mijn zusje is ook 14 jaar en heeft een tijdje folders gelopen (1x in de week). Zij verdiende €12,- per keer; voor +/- 2 uur folders lopen. Kranten lopen verdient wat meer (ik verdien bijna €10,- per keer, voor max. 75 minuten kranten lopen). Maar kranten lopen, zoals het AD/NRC/Parool e.d., mag vanaf je 15e :j. Waarom kijk je niet bij de supermarkt oid of spreek je een folderlo(o)p(st)er niet aan? Je moet niet zoveel eisen aan je werk stellen hoor!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 14:34

k vind het gewoon eng, om met onwijs veel mensen te staan die ik niet ken, in een kas.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:34

Sowieso is sfeer en plezier in je werk belangrijker dan het inkomen toch? :) Zoals beestenfreak zegt: bollen pellen, bessen plukken etc. met een vriendin, is hartstikke gezellig. En als het dan iets minder verdient is dat toch geen ramp?

Je moet als 14-jarige gewoon geen verwachting hebben dat je 5 euro per uur verdient. :+

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:35

Niinatjuh schreef:
k vind het gewoon eng, om met onwijs veel mensen te staan die ik niet ken, in een kas.

Het is ook spannend, maar daar leer je toch juist van? :) Je leert ze vanzelf kennen en dan zijn het geen vreemden meer voor je. Dit kom je toch altijd in je leven tegen, niet overal waar je komt zijn bekenden..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:35

daar leer je alleen maar van :) Even erdoor heen bijten en dan zul je zien dat het wel meevalt :) Niemand vindt het leuk om in een onbekende groep te zitten, dat geldt voor hun ook. Jullie zitten allemaal in hetzelfde schuitje.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:36

Is goed voor je ontwikkeling ;)

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:36

Niinatjuh schreef:

Die leer je dan toch gewoon kennen? En je bent meer aan het werk dan dat je met die mensen loopt te praten.
Hoe zou het dan later moeten? Wil je dan ook persé werk hebben waar je de mensen al kent? :+.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:38

Welshcobfan schreef:
daar leer je alleen maar van :) Even erdoor heen bijten en dan zul je zien dat het wel meevalt :) Niemand vindt het leuk om in een onbekende groep te zitten, dat geldt voor hun ook. Jullie zitten allemaal in hetzelfde schuitje.

En je leert nog nieuwe mensen kennen ook :) altijd leuk, vrienden maken!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:39

21 euro voor 7 uur is VEEL.
Dat je dat even weet. Op mijn 14e kon ik alleen maar dromen van zo'n loon.
Ik bezorgde folders. Ik kreeg 6,44 voor DRIE UUR vouwen en anderhalf uur lopen...
Dusseh... Folderen... NIET bij RVN, die betalen echt SLECHT.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:39

op elk beroep zijn mensen die je niet kent. Ik moet ook anderhalf uur reizen voor mijn werk. En nu ben ik 17e, maar toen ik 14 was moest ik t alleen maar hebben van t oppassen op de dieren van andere.

Nu verdien ik leuk, maar als je goed wilt verdienen moet je er hart voor werken.

*edit* denk trouwens maar niet dat t makkelijker is als je iedereen al kent. Dan heb je al een 'status' als je niemand kent doe je gewoon alsof je dom bent, en als het je niet bevalt vertrek je gewoon weer.

Ik werk nu in de gehandicapte zorg, en ik ben daar al vanaf baby, ik werk in het zelfde huis als mijn moeder. Sommigen van de bewoners heb ik vroeger naast geslapen. Al mijn bazen en alle wat oudere werk nemers kennen mij, en weten precies van wie ik de dochter ben. En agezien me moeder nogal een hogen piet is daar, word er van zelf veel van je gewacht, t is dus niet makkelijker :+
Laatst bijgewerkt door malih op 16-07-09 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:41

Ik verdien nu trouwens nog steeds niet veel meer dan 21 euro voor 7 uur werken, en ik ben 16!
Het minimumloon is gewoon heeeeeel weinig, en in crisistijd vind je echt nergens werk dat beter verdient dan het minimumloon...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:41

Je moet inderdaad ergens beginnen. Werken betekent niet de hele dag kletsen, en er zullen vast wel jongens en meiden zijn van jouw leeftijd!

Hoe ouder je wordt, hoe meer geld je krijgt.

Ik zou het zien als extra zakgeld en een leuke ervaring!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:44

melsh schreef:
Ik verdien nu trouwens nog steeds niet veel meer dan 21 euro voor 7 uur werken, en ik ben 16!
Het minimumloon is gewoon heeeeeel weinig, en in crisistijd vind je echt nergens werk dat beter verdient dan het minimumloon...

ik verdien ruim boven het minium loon ik verdien met 7 uur werk 63 euro.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:50

Zeg, ik vraag me ondertussen na alle reacties af:

WIL JE WEL WERKEN??

mijn hemel, 101 ideeen en niks lijkt goed genoeg voor je.
en die 105 euro, het spijt me, maar die kun je dus verder nergens verdienen, das natuurlijk
meteen extreem.
je zult waarschijnlijk net als iedere ander onderaan de ladder moeten beginnen en jezelf opwerken.
daarnaast is werken gewoon werken, daarom heet het ook werken. ;)

daarnaast kun je misschien zwart wat extra verdienen door gewoon klusjes bij mensen thuis te doen?
bijv boodschappen, poetsen, oppassen, tuin opknappen, tuinhuisje opruimen etc

in ieder geval succes. en fijne vakantie!! ;)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:53

malih schreef:
melsh schreef:

ik verdien ruim boven het minium loon ik verdien met 7 uur werk 63 euro.

WAUW. Wat voor werk doe jij dan wel niet? Levensgevaarlijk met extra loon voor de risico's ofzo? :P

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:06

Ga werken bij een illegale wietplantage.
Zoek een plekje achter het raam in Amsterdam.
Ga langs de weg staan met een minirokje aan en zwoel flapperende wimpers.
Misschien kom je dan aan je gewenste loon, maar alsjeblieft zeg, je hebt momenteel toch wel een beetje waanideeën. Je verdient als 14-jarige gewoon niet veel, get over it. :roll:

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 15:48

Kan ik der wat aan doen, dat ik werken met vreemden gewoon dood eng vind?
Ik wil wel werken, maar ik weet gewoon totaal, niet wat ik wil!

En de kwekerij is echt niks voor mij :

Deze dingen boodschappen, poetsen, oppassen, tuin opknappen, tuinhuisje opruimen etc klinken voor me do-able, niet leuk maar wel okée..