Perikelen aan de kassa

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Re: Perikelen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:42

ik ben volgens mij de ergste klant die je mar aan de kassa kunt hebben:P

Haaalllloooo:)
Hoi
*heel verhaal*
Dat is dan ...,45
Ooh dus je wilt zeker 45 cent erbij hebben dat kan hoor geeeen probleem..
Bedankt..
DOoeeei fijne dag nog verdeeer!

(ik be nzoo vrolijk aan de kassa, vooral als er zo'n stuk chagarijn zit:P)

hafrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:43

Bellen aan de kassa doe ik ook niet en zeg ook gewoon gedag. Maar als ik
dan bij een kassa sta waar degene niet de moeite neemt om gedag terug te
zeggen is bij mij het dankje en astublieft er ook niet meer.
Of als ze het te druk hebben met hun collega van een kassa verder over
wat ze allemaal het weekend gedaan hebben.... en dan niet zo druk in gesprek
zijn dat ze niet eens de moeite nemen om het bedrag te zeggen :(
Zo iritant!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:46

Ik haal in mijn lunchpauze altijd een broodje bij albert heijn. In deze pauze bel ik echter ook altijd. Wat ik doe: ik bel wel terwijl ik in de winkel loop (als het druk is in een pad loop ik uiteraard even door een ander pad want niemand hoeft mee te genieten) ik praat met een zacht volume en zodra ik richting kassa ga zeg ik "ik ga nu naar de kassa, ik bel je zo even terug"

Bij de kassa zeg ik altijd vriendelijk goededag en wens de kassiere ook een fijne dag verder als ze mij een fijne dag wenst. Gewone normale gedragsregels vind ik.

Ik moet zeggen dat ik wel leuke dingen heb meegemaakt als klant zijnde. Aangezien ik elke dag hoogstens een paar euro uitgeef krijg ik natuurlijk nooit zegeltjes of voetbalplaatjes etc. Maar toen de smurfenactie was, was er een cassiere die tegen mij zei "ahh jij hebt nooit genoeg hier heb je ook een smurf" :D vond ik wel heel attent van haar.

Eigenlijk heb ik vrij weinig problemen in de supermarkt. Ik denk dat je eigen instelling ook veel invloed heeft op de manier waarop je behandelt wordt.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:55

Dat vindt ik juistem fijne klanten mensen die vrolijk zijn.
Ik heb zo`n hekel aan die shagerijnen.

Veerle90 schreef:
ik ben volgens mij de ergste klant die je mar aan de kassa kunt hebben:P

Haaalllloooo:)
Hoi
*heel verhaal*
Dat is dan ...,45
Ooh dus je wilt zeker 45 cent erbij hebben dat kan hoor geeeen probleem..
Bedankt..
DOoeeei fijne dag nog verdeeer!

(ik be nzoo vrolijk aan de kassa, vooral als er zo'n stuk chagarijn zit:P)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:55

Ik bel wel gewoon aan de kassa. Doe vaak zat boodschappen onder werktijd en moet dan evengoed nog gewoon bereikbaar zijn. Krijg er nogal wisselende reacties op. Inderdaad laatst iemand gehad die niet verder wilde. Nou dat is leuk en aardig, punt gemaakt, maar de volgende keer ga ik gewoon een winkeltje verder.

Vandaag ook, sta af te rekenen bij de supermarkt. Allemaal spulletjes voor zondag. Voor me staat een klant en die is kennis van de kassablieper. Even kletsen, dat vind ik prima. Ondertussen begint ze aan mijn spullen, wel met hallo.
Dan gaat mijn telefoon. Ik zie wie het is en trek een nijdig gezicht. Kassablieper verbaast, en nog veel verbaasder wanneer ik supercorrect opneem Goedemiddag ... Hallo met M. Ze schiet gewoon in de lach.
Het is mijn baas, zoals gewoonlijk niet met iets super interessants en er rolt een raar gesprek uit.
Ondertussen reken ik af. Kassamien heeft ondertussen de grootste lol om mijn gesprek en de door mij getrokken gezichten... Prima toch?

Het is heus niet altijd lomp bedoeld dat telefoneren. Ik stoor me er ook zelden aan als iemand het bij mij doet.

Ik stoor me eerder aan mensen die om de halve seconden op hun horloge kijken of lopen te tikken en te rammelen terwijl ze in de rij staan.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:03

Mensen die uitgebreid staan te sms'en terwijl ze bij de kassa staan vind ik echt het allerergste. Bellen is ook niets, maar sms'en? Sla het dan even op en schrijf straks verder :\

En vandaag deed de kassa een beetje raar op m'n werk toen mensen wat terug wilden brengen. Het duurde dus iets langer en ik moest even iemand bellen om het te vragen, en er stond een rij van 4 mensen. De kassa naast mij was ook open, en die rij was ong. even lang. De man die in mijn rij als 2e aan de beurt was mompelde iets van: "Volgens mij ben ik in de verkeerde rij gaan staan", omdat ik er dus wat langer over deed om die klant voor hem te helpen. Draait die klant zich dus om, en begint ze helemaal uit te vallen tegen die man :oo "Dat de kassa het niet pakt, daar kan dat meisje niets aan doen en u moet maar gewoon netjes wachten!"

En zo tierde ze nog even door :') Ik voelde me best opgelaten, ik doe niets raars en die man was niet een boos dat het wat langer duurde, maar toch was er een ruzie in die rij :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 23:04

Het hele kassaritueel is natuurlijk wel iets van wederzijds respect.. Zowel kassapersoneel als klant/gast moeten elkaar naar behoren behandelen.

Ik heb ook wel eens dat ik iets weg moet brengen of even op het friet reageren (knopje indrukken en klaar) omdat niemand het doet op dat moment en dan mensen met hun muntgeld op de counter tikken.. Onder het mom van: even opschieten wil je? Nou..dan heb ik zoiets van..ik pak nog even wat servetjes (ofzo) hoor! Helemaal.........................................daar! Of loop extra langzaam, ja sorry hoor maar dat vind ik dus ook asociaal gedrag en ik ga er toch echt geen stap harder van werken. Wederzijds respect heet dat. Jij doet normaal, ik ook. Dan hoef je van mij nog niet per se HALLO! te zeggen, een glimlachje voldoet vaak al.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:16

Wat pas irritant is als in het eerst half uur na openen al 5 klanten een heel klein bedrag (0.60 0.90 1.20 etc) gaan afrekenen met een 50 euro biljet... Ik snap dat andere klanten niet kunnen weten dat er al meerdere hun voor geweest zijn met zo'n banketstaaf bedrag, maar dan verbaasd reageren als ik vriendelijk vraag of ze het misschien niet kleiner hebben... Grrr... Als je paar van zulke mensen aan het begin van de dag hebt, kan dat soms een flinke nasleep op de rest van de dag hebben wat betreft wisselgeld, erg irritant!

Dus lieve klanten, gelieve (al helemaal 's ochtends) geen hele kleine bedragen met 50 euro af te rekenen! Er zit maar een beperkte hoeveelheid geld in de lade, die om veiligheidsoverwegingen ook niet (veel) overschreden mag worden. Als een caissière je vraagt of je het misschien kleiner hebt is dat niet omdat ze je zo graag lastig wil vallen, maar omdat er anders problemen met het wisselgeld komen. Natuurlijk blijkt vaak dat het geld teruggeven wel gaat, maar een paar gevallen achter elkaar... gaat niet goed :D

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:19

Ben ik het mee eens muisbal :P
Ik heb ook heel vaak dat er kleine bedragen met een briefje van 50 worden betaald.. en ik snap het gewoon niet!
Je heb toch wel 1 euro bij je ofzo :+

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:28

Yessy schreef:
Als ik dit soort topics lees voel ik me echt de perfecte klant. Ik zeg altijd gedag (ook als ik alleen een pissige blik terugkrijg, net of ik t kan helpen dat zij daar werkt :D), probeer m'n geld zo te geven dat ik niet 4,95 moet terugkrijgen en blijf vriendelijk en geduldig ook als er wat mis loopt...

En bel niet bij de kassa, als ik daarheen een telefoontje krijg zeg ik altijd dat ik zo terugbel :)

Zo ben ik ook :D Gisteren had ik een cassiere, ik denk dat ze ongesteld moest worden ofzo :=
Ik zeg zo heel lief 'hoooi', en ze SMIJT al mijn spullen over de band, dus ik vroeg me al af ik ik geen hoi had moeten zeggen *D
Zeg ik tegen mijn zus: Ik doe het wel even in een tasje hoor. Zegt mevrouw de cassiere zwaar geïrriteerd: MOT JE EEN TASJE?
Ehm, nee bedankt, ik zei tegen mijn zus dat ik het even in een tasje zou doen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:34

Rebeccaa schreef:
Ik zeg ook geen 'hoi' en 'doei' tegen cassiéres hoor. :')

Waarom niet :? Ik vind dat wel zo sociaal, om even te groeten. Al is het maar als antwoord, want de meiden bij de Appie begroeten ook keurig elke klant met goedemorgen/-middag/-avond :j

@Muisbal... Als jij dan ff zorgt dat er kleinere biljetten uit de flappentap komen... ;)

@Niieen_: nee, mijn muntjes gaan in de koffieautomaat op stal := dus ik ben ook zo'n klant met alleen maar 50 euro. Sterker nog, ik reken soms expres even iets kleins af met een briefje om weer koffiemuntjes te hebbe :D En tja, ik doe boodschappen als ik daar tijd voor heb, niet wanneer het de kassière het het beste uitkomt ;)

Ik denk dat ik een nette klant ben. Ik groet als ik kom en als ik ga, ik bel niet aan de kassa etc. Alleen ga ik ook geen heel verhaal houden met de kassière. Als ik wil kletsen ga ik wel naar een vriendin.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:34

Haha nouja volgens de cijfers had ik gehoord dat wij de klant vriendelijkste albert heijn van nederland zijn.
En wij hebben ook uiterst strenge regels en daar wordt ook regelmatig op gecontroleerd.
Dus het zeggen van goedenmorgen/goedenmiddag/goedenavond en als een klant weer weggaat altijd zeggen bedankt en tot ziens.
Komt wel eens me strot uit, maar ik ben gewoon klantvriendelijk.
Ik ga uiterst netjes met de boodschappen van de klant om, kwetsbare spullen leg ik altijd apart van de zwaardere dingen zodat het niet geplet wordt.
Als ze bij ons geen bonuskaart hebben typ ik altijd mijn code in en ik wacht altijd geduldig tot de klant klaar is, ik ga nooit dringen. Onder bellen verstaan we hier bellen in de winkel toch? Niet met je mobiel naar je vriend oid? haha.
Ja ik bel altijd als er iets niet goed is, zoals bijvoorbeeld geen barcode of als de klant korting had moeten krijgen en die kreeg ze niet, dan moet ik er toch echt iemand bij halen die dat voor me kan checken want ik mag niet van mijn kassa af.

Het klinkt allemaal erg perfect volgens mij maar het is echt zo :=
Én ik ben altijd uiterst vrolijk tegen mijn klanten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:37

Owwww ik dacht klanten die aan het bellen zijn als ze af komen rekenen aan de kassa. DAT vind ik asociaal.
En kassières die nog ff het weekeinde met een vriendin zitten te bespreken via hun mobieltje, dat vind ik ook niet kunnen. Het gekwek over anderen van kassa tot kassa ook niet trouwens, en vakkenvullers mogen wat mij betreft ook wat beter opgevoed worden door hun werkgevers. Ik hoor af en toe zuip- en sekstechnieken als ik boodschappen doe waar ik liever niks vanaf weet :D

Bellen naar kantoor of een collega over een artikel? Dat vind ik JUIST klantvriendelijk!

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:38

Gisteren in de Fnac zat de kassière te sms-en en kon mij amper aankijken. Dat vind ik ook asociaal :-(

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:39

Sonja schreef:
Rebeccaa schreef:
Ik zeg ook geen 'hoi' en 'doei' tegen cassiéres hoor. :')

@Muisbal... Als jij dan ff zorgt dat er kleinere biljetten uit de flappentap komen... ;)

Daar kan ik uiteraard niet voor zorgen :roll: Maar bij sommige automaten heb je biljetkeuze :)
Maar jij zal dan geen klant zijn dat loopt te miepen als je 20 centjes terugkrijgt. Tja, als je klant nr 5 bent op de vroege ochtend met 50 euro op een heel klein bedrag, blijft er vaak niet veel anders meer over :=

Klanten die gelijk lopen te klagen als ze een euro in 20 centjes krijgen, pfff, dat is ook geld, en ik geef niet omdat ik het zo grappig vind klein geld weg :Z

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:48

Klanten druk aan de telefoon die niet het fatsoen hebben om de cassiere aan te kijken en even op te letten bij het terug betalen kunnen van mij geen 'prettige dag nog' verwachten, ook neem ik dan niet te moeite om terug te tellen.
Bellen vind ik prima, als ik scan praat ik over het algemeen toch niet (ja, koetjes en kalfjes maar dat is niet noodzakelijk). Echter als ik het geld terug wil geven/klant gaat betalen lijkt het mij op zn minst normaal dat de klant even de aandacht bij de cassiere houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:49

Neejjjj ik ben juist blij met 20centmuntjes :j Ik wil bij jou aan de kassa 's morgens vroeg. Kan ik weer een maand koffie van drinken :))

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:53

Hoe chagerijniger de kassadame, des te vrolijker ik ga doen als klant :D
Je kan wel doen alsof je een goede dag hebt, kom op zeg := Vind het zo hinderlijk als je snauwerig reactie krijgt van de kassadame! Ben ik heeeeel sociaal en vriendelijk terug (door bv te zeggen: ik hoop dat uw dag ook goed gaat worden!)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:05

Bij ons in de winkel is klantvriendelijkheid heel erg belangrijk. Ik heb een leidinggevende funktie en let er altijd op dat collegaas niet met elkaar staan te beppen bij de kassa als er klanten bij staan.
Ik werk bij etos en we zij dit jaar weer gekozen tot beste drogist. En daar zin we trots op.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:12

ik stond vorige week bij het postkantoor, en er was een man aan het bellen, en die wapperde de hele tijd met zn hand naar de baliemedewerkster zo van sst sst, en die gozer naast haar werd dus kwaad en vroeg dus we kunnen dit pas afhandelen wanneer u ophangt, maar hij ging gewoon vrolijk door en is ook bellend weggegaan, JEETJE wat vreselijk onbeschoft..., ik bel vrijwel nooit aan de kassa omdat ik het vreselijk aso vind, heb wel al 2x meegemaakt dat het personeel staat te bellen terwijl ik aan de kassa sta, ik vind dit denk ik nog veel erger.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:18

Ik sta zelf kassa in een nieuwe La Place. Heb al best wat grappige/leuke/vervelende dingen mee gemaakt.

Wat mensen blijkbaar heel grappig vinden om te zeggen, is "ik krijg toch niks terug", als ik vraag of ze het bonnetje willen hebben. Heb dit echt al zoooo vaak gehoord. En het is echt niet grappig }:0

Heb ook een keer 2 mannen aan de kassa gehad die doof waren. Die mannen werden echt kwaad op mijn omdat ik ze niet kon verstaan. Echt kwaad. Voelde me echt een beetje bedreigt. Heb meneer toen maar een briefje gegeven waarop hij het op kon schrijven.

Mensen die aan de kassa echt ruzie gaan maken over wie er betaald. Heel erg hinderlijk :o

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:43

Ik ben een x verrot gescholden door een oude dame. Ze kocht wat pakken zakdoekjes en vroeg echt heel vriendelijk, Zal ik ze even in een grote tas voor u doen??
Ze zei, waar haal je het gore lef vandaan om dat te vragen, je ziet toch dat ik geen tas bij me heb. En toen blerde ze echt van alles en zei dat er door mensen zoals ik oorlog op de wereld was. Nou ja..... klanten die in de rij stonden schrokken echt en zeiden dat ik me er niets van aan moest trekken. dat ze gewoon gek was. Maar ik vond het niet leuk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:50

Ik vind het vervelend als mensen denken wel voor te mogen.
Laatst ook:
Dan schuiven ze voor je in de rij met de mededeling:
zij: Ik mag wel even voor he. Ik heb haast.
ik: ik heb ook haast
zij: jeeeh zeg, ik heb maar 2 dingetjes
ik: ik heb maar 1 brood
zij: maar ik heb echt haast, mijn hond zit in de auto
ik: en ik heb geen echt haast? ik moet zo mijn kinderen op school ophalen
zij: ik ben gewend dat je mensen voor laat als ze het netjes vragen.
Zij heeft ondertussen haar boodschappen op de band gelegd.
Ik leg de mijne voor die van haar. (cassiere kwam ondertussen niet meer bij)
En mijn boodschappen werden eerst aangeslagen dus, ik mocht betalen, maar moest nog langs haar heen om te kunnen pinnen.
Gaat ze breed staan en zegt: als je het netjes vraagt mag je er wel langs......... :+
Terwijl ik weg loop is zij aan de beurt, blijkt ze nog een pakketje te moeten ophalen (zit nl. ook een dependance van TNT).
Is ze haar id vergeten en loopt daar moeilijk over te doen.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:59

Bij ons komen ook regelmatig polen langs. De meeste herken ik inmiddels, maar gisteren was er weer een 'nieuwe'.

Hij had een krat heininken bij zich, want dat was in de bonus. Maar als je de krat aanslaat, dan zie je op de display het hele bedrag, want pas aan het einde wordt de bonus verrekend. Begon in hij tegen mij in het pools te praten. Eerst zat ik echt zo van: :? huh , maar ik had gelukkig snel door dat het om die korting ging. Volgende opgaven was om hem duidelijk te maken dat de korting er nog van af moest. Ik heb maar mijn hand opgestoken om het stil te krijgen, vervolgens snel de bonus erover heen gehaald en het bonnetje laten zien. Gelukkig begreep hij het toen wel.

Altijd leuk die polen :+

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:29

Hier komen ook altijd veel Polen. Ik heb een keer een dronken Pool gehad (was gelukkig de laatste in de rij), en die begon hele verhalen tegen me te praten terwijl ik zijn ES bier aan het doen was, toen ik mijn stoel uit klom ging ie gelukkig weg :z

Klanten die bellen aan de kassa vind ik niet zo erg, paar keer gehad. Volgens mij zijn ze hier in de wijk dan een stuk socialer dan elders zo te lezen, want hier maken ze wel gewoon bellend oogcontact en praten gewoon naar de caissière terwijl ze bellen.
Caissières die met hun mobiel lopen te kloten kan niet, want die mag je in de gemiddelde supermarkt niet eens bij je hebben onder werktijd, als het hier gezien word krijg je volgens mij een OW.

Klantgerichtheid is ook belangrijk en moeten de aandacht bij de klant houden niet bij collega's of vriendinnetjes