Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
(okey... Een beetje luxe mag natuurlijk altijd
)
Als ik klaar ben met mijn opleiding, en ik krijg een leuke vaste baan met doorgroeimogelijkheden dan wil ik best voor de eerste tijd voor een minimumloon mijn bed uit komen. Je mag tegenwoordig al blij zijn met een vaste baan. Maar ik wil niet voor de rest van mijn leven een minimumloon krijgen.
Dat gaat me dan toch weer te ver met een HBO diploma op zak. Frances schreef:23 jaar + € 8,39 € 9,06
22 jaar € 7,13 € 7,71
21 jaar € 6,09 € 6,57
20 jaar € 5,16 € 5,58
19 jaar € 4,41 € 4,76
Minimumjeugdlonen 2009. 2e bedrag is incl. vakantiegeld
Frances schreef:Over welke leeftijd heb je het dan precies M_VE. Ik denk dat het minimum in Nederland wel wat lager ligt.
xan schreef:ikdoemaarwat schreef:geen hbo,maar mbo diploma...maar voor minder dan 11,00 p.u. kom ik mijn bed niet uitcelano schreef:Maar waar leef jij dan van mocht je dat niet kunnen verdienen?ikdoemaarwat schreef:ik ben bereid om te werken maar wil daar wel goed voor betaald krijgen
Maar wat is dan goed betaald ???
Ik denk dat je toch gewoon werkervaring moet opdoen, dan dus steeds beter worden in je werk, en
dan pas kun je om meer geld gaan vragen (of beter opslag krijgen!)
En inderdaad plezier in je werk is veeeeeeeel belangrijker.

sflj schreef:Dus als jouw partner/ouders goed verdien(t) /-en, ga jij daar lekker van profiteren? Vind ik ook niet zo sociaal. Ik vind dat iedereen zichzelf financieel moet kunnen redden en/of daar moeite voor moet doen. Ik heb de pest aan profiteurs.
Ik heb op het moment een redelijk inkomen maar zou ook voor het minimumloon nog gaan werken. Overigens hoef ik helemaal niet zoveel te verdienen, ik vind vrije tijd veel belangrijker.

manutjuh schreef:Dat laatste klopt denk ik niet helemaal. Ik ben 19 en werk fulltime (bbl opleiding) en ik verdien daarmee bijna 6 euro per uur.
Bar weinig ik weet het.
Ik kan wel zeggen dat ik voor minder dan een bepaald bedrag mijn bed niet uitkom, maar je zal wel moeten he. Ik woon dan wel thuis, maar moet mijn ziektekosten en paard zelf betalen.
Als je man goed verdient heb je nog een keuze, en ik woon thuis dus dan kan het ook nog wel, maar als je op jezelf woont word dat lastiger, dan grijp je alles aan.
M_VE schreef:manutjuh schreef:Dat laatste klopt denk ik niet helemaal. Ik ben 19 en werk fulltime (bbl opleiding) en ik verdien daarmee bijna 6 euro per uur.
Bar weinig ik weet het.
Ik kan wel zeggen dat ik voor minder dan een bepaald bedrag mijn bed niet uitkom, maar je zal wel moeten he. Ik woon dan wel thuis, maar moet mijn ziektekosten en paard zelf betalen.
Als je man goed verdient heb je nog een keuze, en ik woon thuis dus dan kan het ook nog wel, maar als je op jezelf woont word dat lastiger, dan grijp je alles aan.
Ik had het over de belgische minimumlonen.
In de quote staat het minimum voor de nederlandse lonen.

manutjuh schreef:Er was vorig jaar toch het 'idee' (of grap) om het vlaamse deel weer bij nederland te laten horen ? Kunnen we doen en dan de salarissen van belgie overnemen
Allemaal de straat op met borden 'belgische lonen!!!!'
ris schreef:Als je ergens nieuw wordt aangenomen vindt ik niet dat je eisen moet gaan stellen aan je loon als je baas vindt dat je het verdient en goed presteert krijg je vanzelf meer.
Dus niet klagen en blij zijn met wat je krijgt.

wil er wel wat voor terug zien