Steeds maar afgewezen voor baan door zwangerschap...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:12

Als er bij mij iemand zou solliciteren die haar zwangerschap verzwijgt dan kom je daar als werkgever uiteraard toch wel achter. En als toekomstige moeder moet je zelf ook andere dingen aanvragen, o.a kinderbijslag. En als dan de datum waarop dergelijke dingen worden aangevraagd al véél eerder is dan de datum waarop ze bij mij op sollicitatie komen vind ik wel een andere manier om iemand te ontslaan. Want dan hebben ze het duidelijk bewust verzwegen.

Dus TS: top dat je eerlijk bent, blijf dat ook. Ook al is het moeilijk.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:16

Ook met een 0 uren contract heb je recht op een uitkering volgens mij.
Je krijgt zwangerschapsverlof en dan betaald naar het gemiddeld aantal gewerkte uren van de afgelopen zoveel weken.

Dat betekend dus als je gemiddeld met een 0 uren contract 20 uur in de week werkt voor je zwangerschapsverlof je daar ook naar uitbetaald krijgt.

Maar ik snap een werkgever wel. Het is niet tof voor jou maar ik zou als ik eerlijk ben ook niet iemand aannemen die zwanger is. Ben je net een beetje ingewerkt moet je vervangen worden. Tegen de tijd dat jij terug bent is je vervanger net ingewerkt en kan jij waarschijnlijk deels weer opnieuw ingewerkt worden.
Kost veel tijd en dus ook geld voor een werkgever.

Blijft wel dat ik het rot voor je vind. Je wilt graag werken en je vind geen baan.

Anoniem

Re: Steeds maar afgewezen voor baan door zwangerschap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:18

TS: Waarom wil je geeen 0-uren contract? Als je dat wel aanneemt en je werkt bijvoorbeeld elke maand 90 uur. Dan zou je kunnen "eisen"bij je werkgever om een contract voor 90 uur te krijgen. Zo werkt de flex-wet toch?

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 15:33

Ik heb al ergens een 0 uren contract.
ik heb het daar goed naar mijn zin en zit er over na te denken dat ik daar maar helemaal blijf.

We komen makkelijk rond maar als de kleine er zo is dan wil ik toch wel wat vastigheid. dan maar na de bevalling...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:33

Denk dat het een wijs besluit is.
Dan heb je voor nu even rust en kan je na de bevalling lekker genieten van de kleine en daarna dan wel op zoek gaan.

Succes met je zwangerschap.