Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:29

In de agrarische sector is ook veel werk!

Wij hebben altijd werk, maar ondanks dat er in onze regio best veel werkelozen bij zijn gekomen sinds de crisis nog geen een niet Pools persoon langs zien komen voor werk..... Strange.... Maar goed das off topic, sorry!

Maar misschien makkelijker tips geven als je aangeeft in welke branch je zoekt! Bij ons (bloemenkwekerij) is het ook gebruikelijk dat mensen even langskomen of bellen voor werk, gaat ff minder formeel)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:35

Ik ben momenteel ook aan het solliciteren. Mag volgende week bij beide bedrijven (eentje heb ik bij gesolliciteerd, andere heeft mij benaderd) op een tweede gesprek komen. Is eigelijk wel een luxe positie!! Ik werk als scheepsbouwkundig ingenieur en er zijn echt te veel vacatures in onze sector!

Ik neem nooit ontslag voordat ik een contract bij een nieuwe wergever heb getekend. Je kan jezelf alleen maar in de vingers snijden, maar af en toe ligt het op het puntje van mijn tong, hoor :D

Zeker als je hypotheek / paard / auto hebt zou ik het doodeng vinden om mijn baan al op te zeggen, zonder zeker te weten dat er een nieuwe werkgever is!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:55

_Zsazsa_ schreef:
met mij 40 andere voor dezelfde baan ;( Word er dan maar is uitgekozen...

Het kan nóg erger, ik had in september een sollicitatiebrief naar een universiteit gestuurd voor een promotieplek. Met mij nog 470 andere kandidaten 8)7

Het is echt een drama momenteel....ik ben 2 maanden werkloos geweest nadat ik ontslag had genomen bij mijn vorige baan wegens omstandigheden (wel flink aangemodderd via het UZB om de financiële gaten te dichten) en toen uit een redelijke pool kandidaten dan toch een baan gekregen waar ik op gesolliciteerd had, waar ik nu dus nog steeds met plezier werk. Het is niet wat ik wil uiteindelijk en ik zoek dus nog steeds door, maar zie dat geschikte promotietraject maar eens binnen te hengelen... Ik prijs me dan ook enorm gelukkig met dit werk nu :+:

Valt me trouwens wel op dat ze bij ketens als Subway/McDonalds etc en winkels hier nog steeds veel personeel zoeken, maar daar ben je boven de 18 al gauw te duur...

adecuada

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:59

Toen ik 7 maanden geleden van Heerhugowaard (NH) naar Spijkenisse verhuisde (ZH) toen heeft het bij mij ook een hele tijd geduurd voor ik een baantje had..
Ik heb nu wel een baan maar heb het er ook totaal niet naar mn zin.. Gelukkig hoef ik nog maar 2 maanden ongeveer daarna ga ik weer lekker naar school. :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:05

mo_van_dijk schreef:
Ik neem nooit ontslag voordat ik een contract bij een nieuwe wergever heb getekend. Je kan jezelf alleen maar in de vingers snijden, maar af en toe ligt het op het puntje van mijn tong, hoor :D

Ik voelde me doodongelukkig bij mn vorige baan. Had hem opgezegd voordat ik wat anders had. Scheelt dat ik ziekenverzorgende ben en ze dus altijd wel ergens personeel nodig hebben. Maar ik zat echt niet goed in mn vel dat ik het ook kon merken in de solliciatatiegesprekken. Heb 2 1/2 maand voor het uitzendbureau gewerkt. Heerlijk toch geld maar geen verantwoordelijkheid. Inmiddels werk ik alweer bijna 2 maanden voor mn nieuwe werkgever, ben weer vrolijk kan weer lachen en heb weer plezier in mn werk.
Het is inderdaad niet slim om te stoppen met je baan voordat je wat anders hebt gevonden, maar ik kon het echt niet meer. Er viel zo'n last van me af toen ik daar echt klaar was.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:35

Het ligt er echt aan wat je zoekt. Ik had mijn vorige baan (wel in de paarden) opgezegd voor ik een andere baan had, maar ik vind dat er altijd wel werk is als je maar goed zoekt.

Nou ja, kwam van een koude kermis thuis, haha! Op veel sollicitaties wordt gewoon niet eens gereageerd en bij het uitzendbureau werd je alleen maar depressief van het aanbod. Ze lokken je naar binnen met allemaal leuke banen, maar als je dan eenmaal daar zit hebben ze alleen nog baantjes om in een bedrijfskantine met een haarnetje op puree te gaan scheppen. Niets mis mee, maar dat was niks voor mij.

Ik heb uiteindelijk bij Texaco gesolliciteerd en daar ben ik direct aangenomen. Hartstikke leuk werk ook nog, en als je een paardenloon gewend bent betaalt het nog supergoed ook!! Het valt onder de metaalindustrie, dus je zit met het loon hoger dan bijvoorbeeld in de detailhandel en de horeca. Reken daar nog je onregelmatige uren toeslag bij en je verdient zelfs parttime echt lekker! Daarnaast is het ook nog een verantwoordelijke baan, want je moet de hele winkel ook steeds in de gaten houden, schoon en netjes houden, schappen aanvullen, en opletten of mensen wel komen afrekenen na het tanken etc. Veel en leuk contact met de klanten, ja, het bevalt me echt super!

Had me echter voor ik wat van dit bedrijf terug hoorde ook al aangemeld bij de KLPD en zit in de sollicitatieprocedure daarvoor, maar eer je dat allemaal doorlopen hebt ben je weer een half jaar verder of zo, dus tot die tijd is deze baan prima!

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:11

Ik ben momenteel ook aan het solliciteren. Ik zoek een administratieve functie voor 1 á 2 dagen naast mijn studie, maar 9 van de 10 vacatures zijn voor minimaal 3/4 dagen.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:14

Ik zoek ook een bijbaantje voor naast de studie. Maar dat is echt niet gemakkelijk op het moment. Er zijn meer kandidaten dus kan er om meer ervaring gevraagd worden. Of ze willen dat je meer beschikbaar bent inderdaad.
Nou ben ik wel enigszins zinnig en neem ik niet alles aan. Ik wil namelijk nog wel plezier in m'n werk hebben en iets doen waar ik nog wat aan heb voor m'n cv. De nood om werk is dan bij mij ook nog niet zo hoog, dus ik zoek rustig verder. :)

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:21

in de kinderopvang/buitenschoolse opvang is heel veel vraag.. ook in zwembaden vliegen de vacatures je om de oren...
en dan kan je binnen organisatie lesgeef diploma;s halen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:06

Ja idd, mijn buurvrouw is ook zwemlerares en zei zegt ook dat ze mensen tekort hebben.
Dus ook hier in Zuid-Limburg is er een tekort aan zwemleraren.

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:21

crossmonster schreef:
Er zijn zat banen, maar ja dat zijn wel banen die wellicht "beneden je niveau" zijn.

In de paarden : forget it.
Vreemd trouwens dat er zoveel sollicitaties zijn, ik heb nooit problemen gehad met het vinden van een paardenbaan.
Wel heb ik problemen gehad met het belachelijke loon en niet uitbetalen van de overuren....
Tip: kijk eens in een andere sector, komende jaar zal het toch nog knudde zijn in de leukere sectoren, en geld moet er toch binnenkomen, dus kijk eens in de schoonmaak zoals iemand al oppert.
Of kijk eens in de agrarische sector (wel zwaar!)
Werk zat, maar je zult wel daarvoor open moeten staan.

Idd kan je beter fiks gaan starten, beetje niveau gaan rijden en dan paarden in training nemen bij je thuis :)
dat gaat wel aardig!
Maar voor een baas schiet het niet op!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:25

Ik was in december klaar met mijn opleiding.
Ik deed MTV (medewerker toezicht en veiligheid) en wilde ook graag daarin een baan vinden.
Kon niks vinden en toen kon ik via een vrouwenbeveiligingsbedrijf opleiding krijgen voor beveiliger 2 en werk op schiphol.
Ik ben nu met de opleiding klaar (alleen nog praktijkexamen).
En kan als het goed is binnenkort beginnen.
Eerst zou ik parttime bij een pensioenstal gaan werken gewoon uitmesten enz.
Hoorde ik opeens niks meer van..

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:12

liesJ schreef:
in de kinderopvang/buitenschoolse opvang is heel veel vraag.. ook in zwembaden vliegen de vacatures je om de oren...
en dan kan je binnen organisatie lesgeef diploma;s halen.

een vriendin zoekt momenteel een BBL stage plek in kinderopvang die kant op, in amersfoort ze heeft al ik weet niet hoe veel telefoontjes gepleegd, maar niemand zoekt wat :(

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:45

ik ook werkloos helaas en echt niets te vinden. de uitzendbureau's hebben niets en als ze al wat hebben dan komt er weer uit dat ik te weinig ervaring heb.
Schoonmaak is niets voor mij, kan met moeite mijn eigen kamer schoon houden :+ agrarische sector wil ik wel, maar ik woon midden in de stad :\
Ik wil natuurlijk wel graag ervaring opdoen in de sector waar ik later ook gewoon in aan het werk is, de administratieve sector. Met werk in een supermarkt o.i.d. kom ik er dus niet :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:49

ik heb net telefoon gehad...

er waren 160 aanmeldingen voor die vacature

EN IK BEN AANGENOMEN!!!!!!!!

:D *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:41

bel91 schreef:
ik heb net telefoon gehad...

er waren 160 aanmeldingen voor die vacature

EN IK BEN AANGENOMEN!!!!!!!!

:D *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

gefeli!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:53

Als je echt wilt werken is er zat te vinden hoor. Misschien niet helemaal wat je zoekt maar geld is geld en in die tijd kan je gewoon nog verder zoeken naar iets wat je wel helemaal aanspreekt.
Heb een paar weken terug 3 sollicitaties verstuurd, allemaal uitgenodigd voor een gesprek en een week later ben ik begonnen met de functie wat me het leukst leek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:57

Ik heb 3 maanden thuis gezeten en nu heb ik weer een baan. In de gehandicaptenzorg waar ik absoluut niet in wilde werken maar waar ik het zoooo naar mijn zin heb dat ik er niet meer weg wil! ( jammer genoeg een 6 maanden contract maar heb al om verlenging gevraagt)

In de zorg, als bezorger, in de agrarische sector zoeken ze heel veel mensen trouwens.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:03

Sollicitatiegedoe is ook hier herkenbaar. Ik ben vorig jaar afgestudeerd als juf voor de basisschool, kon uiteindelijk blijven op mijn stageschool maar dat was heel lang onzeker. Heb me een slag in de rondte gesolliciteerd maar veel scholen namen niet eens de moeite om een afwijzing te sturen... Dit jaar net zo, wist heel lang niet of ik kon blijven (uiteindelijk deze week gehoord dat ik godzijdank wel kan blijven!) en dus ook flink gaan solliciteren. Ene na de andere afwijzing en een heel stel niks van gehoord. En dan zeggen ze dat ze in het onderwijs zitten te springen om mensen 8)7 Maar dat is vooral voortgezet onderwijs of anders in de vervangingspool maar dat wilde ik liever niet... Ik had idd niet zonder werk hoeven te zitten want invallers hebben ze overal nodig maar ben toch wel erg blij dat ik weer voor een jaar van die sollicitatiestress verlost ben! Volgend jaar mag ik waarschijnlijk weer want dan verhuis ik :+

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:27

Ik heb mijn CV op Nationale Vacaturebank gezet en werd de volgende dag al gebeld en na wat gesprekken ben ik aangenomen. Heb op dezelfde dag 1 email gestuurd naar een bedrijf dat op marktplaats geadverteerd had, en daar ben ik ook aangenomen. Heb nu dus 2 banen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:56

[LZP] > [STW]

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:14

Voor beginners is het handig om in een leer-werk traject te komen om extra ervaring punten op te kunnen doen en om zo sneller aangenomen te worden op verschillende banen.

Alsje studie gaat volgen dan raad ik je aan om ander soort studie bij te doen. Studeren voor maar 1 baan verlies al gauw jou motivatie.
Geloof mij, want ik heb dat ook gehad.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 23:32

Ik ben nu ook druk bezig met een vakantiebaantje, maar vinden: ho maar... Ga morgen maar weer eens flink aan de zoek. Heb de hoop al een beetje opgegeven.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 00:15

kensha schreef:
Voor beginners is het handig om in een leer-werk traject te komen om extra ervaring punten op te kunnen doen en om zo sneller aangenomen te worden op verschillende banen.

Alsje studie gaat volgen dan raad ik je aan om ander soort studie bij te doen. Studeren voor maar 1 baan verlies al gauw jou motivatie.
Geloof mij, want ik heb dat ook gehad.

ik héb een leer-werktraject gedaan, maar de bedrijven zien dat als stage en niet als werk helaas... en dan zeggen ze dat je dat geen ervaring mag noemen :+
ik ben bezig met een cursus medische terminologie, om mijn kennis te verbreden. ik heb een secretaresse diploma, maar hiermee kan ik dus ook werken in het ziekenhuis en zonder niet :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 01:14

Sting schreef:
Ik ben nu ook druk bezig met een vakantiebaantje, maar vinden: ho maar... Ga morgen maar weer eens flink aan de zoek. Heb de hoop al een beetje opgegeven.

In de schoonmaak zoeken ze veel personeel voor de zomerperiode, ook voor lekker veel uurtjes (20-30u per week, minimaal). ;)