Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Citaat:1. Wonen er mensen bij je in de buurt die een andere afkomst hebben dan jij?
ja
2. Vind je dat er teveel mensen bij je in de buurt wonen die een andere afkomst hebben dan jij?
nee
3. Heb je buitenlandse collega's / medeleerlingen?
ja
4. Ben je bevriend met 1 persoon van een andere afkomst dan jij?
ja
5. Ben je bevriend met meerdere personen van een andere afkomst dan jij?
nee
6. Heb je last van de cultuurverschillen als je iemand tegenkomt met een andere afkomst dan jij (die wel nederlands praat)?
nee
7. Vind je dat buitenlanders die in je buurt gaan wonen Nederlands moeten spreken?
ja
8. Kom je wel eens mensen tegen die tegen elkaar in een andere taal praten, in bijv. een supermarkt of op straat?
ja
9. Stoor je je aan mensen als ze tegen elkaar in een andere taal praten, in bijv. een supermarkt of op straat?
soms
evoos schreef:1. Wonen er mensen bij je in de buurt die een andere afkomst hebben dan jij? Ja.
2. Vind je dat er teveel mensen bij je in de buurt wonen die een andere afkomst hebben dan jij? Nee.
3. Heb je buitenlandse collega's / medeleerlingen? Ja.
4. Ben je bevriend met 1 persoon van een andere afkomst dan jij? Nee, geen 'close' vrienden.
5. Ben je bevriend met meerdere personen van een andere afkomst dan jij? Nee, geen 'close' vrienden.
6. Heb je last van de cultuurverschillen als je iemand tegenkomt met een andere afkomst dan jij (die wel nederlands praat)? Soms, bijvoorbeeld als een Marokkaanse collega (die bijv. geen varkensvlees eet) mee gaat naar een barbecue/etentje. 'Last' vind ik dan wel wat te negatief klinken, ik vind het nl geen probleem om met zoiets rekening te houden.
7. Vind je dat buitenlanders die in je buurt gaan wonen Nederlands moeten spreken? Ja!
8. Kom je wel eens mensen tegen die tegen elkaar in een andere taal praten, in bijv. een supermarkt of op straat? Ja.
9. Stoor je je aan mensen als ze tegen elkaar in een andere taal praten, in bijv. een supermarkt of op straat? Niet altijd, het kunnen tenslotte ook toeristen zijn.
(jij ook een saucijs?)
En ik erger me er gewoon aan, vind het een beetje respectloos. Wanneer ze gewoon NL kunnen praten moeten ze dat doen, thuis een andere taal geen probleem, maar op straat en in de supermarkt wel (vooral als je extra hard gaat praten..
) evoos schreef:heey allemaal,
voor school (maatschappijleer) moet ik een interview/enquete maken over hoe multicultureel nederland is.
zouden jullie mij alsjeblieft willen helpen en een paar vragen willen beantwoorden,
antwoorden met ja of nee.
heel erg bedankt alvast!
Dit zijn de vragen:
1. Wonen er mensen bij je in de buurt die een andere afkomst hebben dan jij?
Ja
2. Vind je dat er teveel mensen bij je in de buurt wonen die een andere afkomst hebben dan jij?
Nee
3. Heb je buitenlandse collega's / medeleerlingen?
Ja
4. Ben je bevriend met 1 persoon van een andere afkomst dan jij?
Nee
5. Ben je bevriend met meerdere personen van een andere afkomst dan jij?
Nee
6. Heb je last van de cultuurverschillen als je iemand tegenkomt met een andere afkomst dan jij (die wel nederlands praat)?
Nee
7. Vind je dat buitenlanders die in je buurt gaan wonen Nederlands moeten spreken?
Ja
8. Kom je wel eens mensen tegen die tegen elkaar in een andere taal praten, in bijv. een supermarkt of op straat?
Ja
9. Stoor je je aan mensen als ze tegen elkaar in een andere taal praten, in bijv. een supermarkt of op straat?
Ja