Maak jij "fouten"op je werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:44

Ik heb een keer een groot bedrag overgemaakt op het BTW nummer van een leverancier ipv op het rekeningnummer.
Dat BTW-nummer was toevallig een rekeningnummer van iemand die "nogal krap bij kas zat"en het geld dus mooi al van de rekening gehaald had toen ik daar 2 dagen later achterkwam.
Heeft uiteindelijk meer dan een jaar geduurd voordat we dat geld terughadden met beslaglegging op salaris etc van die betreffende persoon en alles :o

Sindsdien check ik alle rekeningnummers echt 3x voor het verzenden.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:47

Vorige week was ik een pot verf aan het mengen voor een klant. Een of andere donkerblauwe kleur dus moest behoorlijk veel kleurstof in. Op een gegeven moment was de machine bijna klaar met kleurstof toevoegen, dus ik loop naar die pot toe. Zat er welgeteld 1 druppel blauwe kleurstof in. Ik had de pot er blijkbaar niet helemaal goed onder gezet dus de kleurstof kwam niet in de pot, maar lag nu over de hele verfmengmachine en op de grond :') Heel erg fijn als dat gebeurt als er nog 5 klanten verf gemengd moeten hebben :+

Een andere blunder was gelukkig niet op de werkvloer, maar in de kantine. Ik was in de opruimmood, dus ik ging even overal troep weg halen enz. Zo had ik ook de asbakken mooi leeg gegooid in de ton. Niet wetende dat iemand daarvoor nog een sigaret had gerookt die nog een beetje aan het nasmeulen was. Met als gevolg dat de hele kantine blauw stond van de rook :')

een collega van mij is ooit zo slim geweest om afwasmiddel in de vaatwasser te stoppen, gaf ook een leuk effect :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:49

:') heb medelijden met de persoon die moest dweilen _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:06

Ineke2 schreef:
Ik heb eens een klant een dubbele factuur gestuurd (was per ongeluk een dubbel dossier aangemaakt) :o Normaal gesproken is dat een "pietje precies" klant en krijg je de wind van voren als je iets niet goed doet.

Ik ontdekte mijn fout zelf ongeveer een week later. Schaamde mij echt verschrikkelijk. Klant zelf had er niets over gezegd en dus niet ontdekt. Wel heb ik het direct gemeld bij mijn manager en daarna mijn fout herstelt met daarbij mijn excuses...

Verder heb ik weleens een erg domme spelfout gemaakt in een email (gelukkig intern! Maar wel naar mijn manager :o :D ) Ik moest schrijven Funcky en ik schreef fiets :+

Gelukkig kon hij er wel om lachen en maakte een geintje terug!

Hmm bokt heeft er een ander woord van gemaakt zie ik :D

Ik schreef Funcky dus zonder N :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:11

IndianLady schreef:
Dan ken jij vast ook wel het truukje van het dopje van de katheterklemslang (of iets dergelijks) :')

Dat ken ik maar dat is mij gelukkig nog nooit overkomen, wij werken in een project van 25 collega's en iedereen behalve ik is al een keer vergeten het dopje dicht te klikken, dus ze wachten tot het mij overkomt.. 8-)

Anoniem

Re: Maak jij "fouten"op je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:14

Wat een grappige verhalen allemaal, vooral de verhalen uit de zorg. Ik dacht dat ik de enige was die foutjes maakt met de katheters haha.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:19

Kanelly schreef:
Oh en ik ben ook een keer vergeten een cliënt van het toilet te halen.
Had hem op het toilet gezet en als hij klaar was, klopte hij altijd op de deur... Nou ja het duurde even... grote boodschap waarschijnlijk.
Ik ging ondertussen verder met andere dingen en mijn collega ook..niks aan het handje.
Tot het etenstijd was....en R. maar niet aan tafel kwam...
:oo R. zit nog op de wc!!! Dus ik snel naar het toilet en het was angstvallig stil, trek de deur open, zit hij te slapen := _O-

Geniaal :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:22

Ik werkte in een supermarkt, en daar had ik eens een klant die wat van de stomerij moest hebben. Dus ik eerst alle boodschappen gescand, vervolgens de stomerijzaken afgehandeld, de klant een fijne dag gewenst en klaar. Volgende klant, was ineens het totaalbedrag 80 euro terwijl ze maar drie kleine dingen had. Was ik vergeten met de andere klant af te rekenen :oo Gelúkkig had ze die stomerijzaken en moet je daarbij naam en telefoonnummer opschrijven, duskon ik die klant nog bellen maar ooh wat voelde ik me stóm zeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:27

imd dat is echt erg! was je baas niet boos geworden?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:31

Iessie schreef:
*Een ernstig verstandelijk gehandicapte, die ik van de tillift op de aankleedtafel legde om te verschonen. Cliënt zit graag met haar handen in de luier. Had ook ontlasting gemaakt...
Client gaat dus met hand in luier, in een onbewaakt ogenblik, en ik trek de hand snel weer eruit (als een soort ''schrik''reactie). Gevolg: hand van client onder de stront, maar door ''schrik'' trok ik wat vlug, gevolg: handje schiet uit de luier en de hele muur onder de stront. Het was ook nog eens diaree... :') ......Kon ik mooi gaan afschrobben. :+

*Medicatie van kinderen met adhd/autisme vergeten tijdens een uitstapje (een paar uur te laat). Eenmaal in de bus op weg naar huis waren ze helemaal door het dolle. Natuurlijk niet de bedoeling, maar ik vond het wel leuk om eens te zien hoe ze echt, zonder medicatie zijn. (Het was gelukkig geen medicatie die van levensbelang was -ritalin enz- maar toch vond ik het een domme fout en dit gebeurd me nooit meer.)

*Client in bad gezet met sokken en schoenen nog aan. }:0 Ik had iets te veel gewerkt geloof ik. :z

Toen ik dit las was ik zo aan het hikken van het lachen dat mijn man heel geirriteerd wakker werd uit zijn schoonheidsslaapje... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:38

haha die is ook heel grappig, dat zou er ook echt eentje van mij kunnen zijn. Ook heb ik een client die niet meer kan zitten of staan. Met aankleden en wassen draaien we haar dus de hele tijd. De eerste keer was ik bij haar en ze had een volle broek. Ik moest haar dus verschonen maar ik was zo slim om de luier los te maken, haar te draaien en de luier onder haar weg te trekken, zonder een matje eronder. Het hele bed zat onder de poep.

Ik heb hier ook nog een vies verhaal die een collega van mij vertelde over zijn vorige baan. In een verzorgingshuis was een man die er nogal van hield om op het toilet de hand aan zichzelf te slaan. Daar was hij dus mee bezig maar kreeg opeens diarree en was toen van de pot gevallen en had op de grond gepoept, terwijl er een kwakkie tegen de muur aan vloog kwam er een zuster binnen die er zo misselijk van werd dat ze moest over geven. Juist ja over de poep en kwak heen! Die collega's hebben zo gelachen en het maar met zijn allen schoongemaakt. Wat mijn collega vertelde was dat echt de hele wc onder de uh... lichaamssappen zat.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 04:50

breezy302 schreef:
imd dat is echt erg! was je baas niet boos geworden?

Nee, eigenlijk niet. Ik heb die mevrouw gewoon gebeld en toen was het klaar.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:38

breezy302 schreef:
Ik heb hier ook nog een vies verhaal die een collega van mij vertelde over zijn vorige baan. In een verzorgingshuis was een man die er nogal van hield om op het toilet de hand aan zichzelf te slaan. Daar was hij dus mee bezig maar kreeg opeens diarree en was toen van de pot gevallen en had op de grond gepoept, terwijl er een kwakkie tegen de muur aan vloog kwam er een zuster binnen die er zo misselijk van werd dat ze moest over geven. Juist ja over de poep en kwak heen! Die collega's hebben zo gelachen en het maar met zijn allen schoongemaakt. Wat mijn collega vertelde was dat echt de hele wc onder de uh... lichaamssappen zat.

_O- Ojee, ik zie het zo voor me :')

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:41

hahaha wat een grappig topic. Ik kan niet echt fouten maken. Het enige wat ik fout kan doen is in de stront gaan staan ofzo.
Maar TS jij hebt wel een vieze fout hahahaa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:33

Ja idd sommige fouten zijn best vies maar ach we leren er allemaal van. Ik kwam op het idee voor dit topic omdat mijn collega's het er gister over hadden, we hebben erg gelachen om alle rare verhalen

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:56

Ik heb ooit een client met haar sloffen aan onder de douche gezet :o

En ook heb ik eens gehad dat ik een client aan het aankleden was, vond al dat haar blouse zo vreemd zat... zat het kledinghangertje er nog in :o ( deze was tijdens mijn eerste stage :D en net toen mijn stagebegeleider mee aan het kijken was... die vond het prachtig natuurlijk :)) )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:59

Heb wel een keer een stagaire in de wasserij gehad, die nog nooit kleren had gewassen...
Ze gooide letterlijk alles op 60 graden! := Alle wollen sokken en truien hadden formaat baby :+

(ik was eerder vrij, dus stond ze er alleen voor := en had ze zoiets: hoppa! lekker schoon op 60!)

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:05

Leuk topic!

Ik doe bij ons de registratie zodat de mensen kunnen inloggen in de computer. Dus als mensen uit dienst gaan, moeten deze, samen met al hun persoonlijke gegevens, verwijderd worden. Gooide ik op een dag de bestanden van een directielid weg die nog niet uit dienst was. Gelukkig konden ze van een backup teruggeplaatst worden, maar ik had het goed benauwd :D

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:29

Ik werkte ooit in een fabriek waar dingen werden ingepakt. Er werd ook sla-dressing ingepakt, en dat werd vanuit een enorme silo in zakjes gespoten. Had een leidinggevende een keer die silo verkeerd dichtgedaan, waardoor er echt zo'n 10 emmers saladedressing over de vloer gingen. Wij mochten mooi een dagje schrobben. :D

Zelf heb ik een keer toen ik nog lesgaf een SO-tje teruggegeven aan de klas voordat ik de cijfers in mijn agenda had geschreven. Ook niet zo handig... vooral niet omdat het niet bepaald mijn braafste klas was, en ze dus niet netjes de dag erop gingen vertellen wat voor cijfer ze ook weer hadden. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:49

Nimue schreef:
Ik werkte ooit in een fabriek waar dingen werden ingepakt. Er werd ook sla-dressing ingepakt, en dat werd vanuit een enorme silo in zakjes gespoten. Had een leidinggevende een keer die silo verkeerd dichtgedaan, waardoor er echt zo'n 10 emmers saladedressing over de vloer gingen. Wij mochten mooi een dagje schrobben. :D

Zelf heb ik een keer toen ik nog lesgaf een SO-tje teruggegeven aan de klas voordat ik de cijfers in mijn agenda had geschreven. Ook niet zo handig... vooral niet omdat het niet bepaald mijn braafste klas was, en ze dus niet netjes de dag erop gingen vertellen wat voor cijfer ze ook weer hadden. :D

hahaha die is echt grappig!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:43

Ja, vind ik nu ook wel. Alleen toen kon ik er in geen van beide gevallen echt om lachen... :o

Sowieso mooi topic, trouwens. Leuk om te lezen, en het helpt je je eigen fouten een beetje te relativeren. ;)
Laatst bijgewerkt door Nimue op 07-06-09 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:44

Ik ben heel bang in mijn werk voor 'foutjes' met name als het spul naar de drukker heen moet, dus ik laat het altijd controleren..

Maar ik heb wel vrij vaak van die domme tekst fouten :')

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:51

Oh, wat ik ook nog eens heb gedaan, ook dom. Ik werkte op zondagochtend achter een stand waar brood verkocht werd. We hadden veel vaste klanten die vaste bestelling hadden, en die hadden we opgeschreven op een vel. Dat vel kopieerden we een paar keer, en daarna knipten we er briefjes van die we dan op de bestellingen plakten, zodat we ze makkelijk konden pakken als de klanten erom kwamen.

Nou, je raadt het dus al... we hebben een keer het laatste vel verknipt zonder eerst kopieën te maken, waardoor heel de vaste bestellijst ineens kwijt was. Ga dan nog maar eens uit je hoofd 25 bestellingen staan klaarmaken. :o

Mooie van een vriendin van mij: bij haar op het werk (uitgeverij) hadden ze een keer een origineel van een tekening liggen, die ze mochten gebruiken in één van de boeken. Eén van haar collega's had hem op de ingebouwde kluis gelegd, en toen was hij daar achter gegleden. Die zullen ze dus ooit bij een verbouwing wel terugvinden. :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:33

Nimue schreef:
Ja, vind ik nu ook wel. Alleen toen kon ik er in geen van beide gevallen echt om lachen... :o

Sowieso mooi topic, trouwens. Leuk om te lezen, en het helpt je je eigen fouten een beetje te relativeren. ;)

Dat vind ik ook. jammer dat er niet meer mensen reageren, vind het wel grappig om andermans blunders te lezen!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:44

Op zich valt het nog wel mee, behalve dat ik iedere keer een glas laat vallen als iedereen moet werken, en het gehele restaurant vol zit, dan ook net weer zo'n soort glas dat een enorme knal geeft en in een miljoen stukjes breekt...

Een collega heeft ook wel eens een glas rode wijn per ongeluk over iemand heen gegooid :=

En toen het resort/restaurant bij ons open ging en ik een iets té gezellig avondje/nachtje achter de rug had met collegas en bouwvakkers, was ik die dag erna wel zó ziek dat ik een hele dag moest over geven... := maar... we hadden de laatste officiele opening. Zat ik daar buiten op een stoeltje koffie te geven met een wit weggetrokken gezicht terwijl alle collegas oms te beurt even naar buiten gingen kijken om te kijken of het echt waar was dat ik zo ziek was... Ik wordt er nog altijd aan herinnerd... :+